Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Model W 124 med Blinklys på sidespejle

Emne i 'Diverse' startet af JanJensen, 6 Januar 2016.

  1. JanJensen

    JanJensen New Member

    Joined:
    13 Oktober 2015
    Indlæg:
    20
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    3
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    80
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Landrover Defender
    Bil nr. 2 Km:
    220
    Hej hos jer,
    Er der nogen der har monteret de der sideblinklys man kan få til at montere på sidespejlene som kan købes hos Gørlev?
    Hvordan ser det ud ? Det ødelægger vel ikke helhedsindtrykket af en gammel oldtimer fra 1990 ?

    Jeg har besøgt Mercedes og set de originale man kan få til montering på skærme og de er ikke imponerende.
    Der skal laves nogle store aflange huller i skærmene med risiko for at de ikke passer til de plastic clips som sidder
    fast på blinklysene. Jeg har nu fået fat i nogle gule små blinklys hvor der kun skal bores små huller til 2 skruer og et lidt større til ledningen. Der er pakning som skruerne spænder fast og tæt mod skærmen. Men...men der skal jo bores huller i stålet i skærmen med risiko for rust selvom man maler og tectyl smører er det jo nok noget ged i den sidste ende.

    SÅ hvis nogen har de der fancy sidespejle ville jeg gerne se pics med sådan nogle monteret ! pfh. Tak!
    Min Email: jje@has.dk

    Mvh Jan Jensen
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det jo smag og behag.. Personligt syntes jeg ikke det høre til på en w124er og har set af de hvide glas på kåberne, godt kan blive gullige med tiden.
     
  3. kainstor

    kainstor Member

    Joined:
    7 December 2014
    Indlæg:
    354
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    (Solgt)W201 190E
    Km:
    165000
    Årgang:
    1989
    Jeg mener at det uden tvivl vil ødelægge det originale helhedsudtryk! Glasset i spejlene findes hvad jeg ved også kun i en klar udgave glas. Og som jeg kan se på billederne af din fine vogn og forstå på dine nyindkøbte uorg blinklysglas vil du fornuftigt nok beholde det gule look. Så ville det se ekstra tosset ud med klare sidespejlsblink. Har dog hørt om noget transparent gul glas maling? Hvis det er den vej du ender med at gå.

    Hvis det var min bil ville jeg købe og holde mig til de originale sideblinkslygter i gult glas, sælge de uorg igen og få arbejdet udført proffesionelt så godt som overhovedet muligt.

    Men ja det er jo en smagssag det hele...
     
  4. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    En mulighed er også, at montere små blinklys på de forreste blinklygter. Det kan godkendes til syn; og skulle man finde det grimt, kan man jo skifte de forreste blinklys før/efter syn. Min forhenværende 190'er havde ingen sideblink, til trods for at den havde været i DK siden 1995. :p
     
  5. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    ^^ What he said 8)
     
  6. JanJensen

    JanJensen New Member

    Joined:
    13 Oktober 2015
    Indlæg:
    20
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    3
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    80
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Landrover Defender
    Bil nr. 2 Km:
    220
    Hej igen,
    Tak til jer der har svaret, det resulterer nu i at jeg ikke køber de der til montering på spejlene. Det ville være ærgerligt
    at misklæde bilen og bliver der senere bøvl med misfarvning er det hele jo meget værre i den sidste ende.
    Jeg monterer de gule i stedet for så passer de jo også med de gule jeg har i forvejen.

    PS. Er glad for at kunne vende tingene her på Forum man får jo andres vinkler på sagen og kan ud fra dette vurdere
    hvad man lige synes om de ting der kommer frem. Har man ingen erfaring vedr. en konkret problemstilling eller teknisk detalje skal man bare suge til sig når guldkornene ligger foran een.
    DALAI LAMA siger: Når du taler refererer du jo bare det du ved,- men lytter du lærer du måske noget nyt !

    Mvh Jan Jensen
     
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ang. dem til sidespejlene som jeg har monteret.

    Glasset er rigtig nok sådan en klarglas udgave i hvis med gule lysdioder.

    Jeg synes heller ikke kvalitetten er værd at snakke om, den mangler simpelthen :p
    Jeg har måtte pille mine fra igen efter kun 1-2 år hvor selve printet var blevet rusten og dioderne holdt op med at virke hist og pist.

    Printet som unægtelig vil blive udsat for fugt er ikke engang coatet/lakeret og derfor opstår rust og dioderne ophøre med at virke.

    Så jeg gjorde det at jeg skilte mine ad, renset printet godt og lodet helt nye dioder og drivere i til dem.
    Derefter lakerede jeg hele baduljen som alle elektronik folk ville gøre og gør hvis man fremstiller elektronik der skal side og være vejr bestandigt. og det skal disse i særdeleshed. da låget ikke er vandtæt på nogen måde ind til hele herligheden af elektronik.
    Så køber man dem nye, så skild dem ad og laker printet med en rigtig printlak og ikke bare autoklar lak.
    Så holder de for evigt stort set.

    Derefter kommer problemet med at glassene enten kan synes grimme fordi det er klarglas eller fordi man ønsker et gult look osv osv.
    Det overkommer man nemt ved at købe noget vindus folie enten i en lettere tonet udgave hvis det klarglas look ønskes omdannet til de er mere anonymt look hvor glasset falder i et med kappen hvis de selvfølgelig er sorte/mørke. hvis man har en sølvfarvetbil, vil en lettere toning være bedre så de ikke bliver sort kontrast til det sølvfarvet osv.

    Ellers kørber man blot noget gult vindus tonings folie hvis de ønskes gule.

    Jeg ønsker i særdelshed slet ikke at have fremmede huller i mine forskærme, netop derfor man jo fjerner dem og montere dem i spejlene i stedet eller den langt grimmere metode som Nick er inde på :D
    Jeg synes netop dem til spejlene holder det org. look fordi spejlet beholder sin form og ikke som andre der montere spejle fra eks. en W211 eller W210er som slet ikke design messigt passer til resten af bilens kantede look.
     
  8. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Nu føler jeg mig nødsaget til at melde mig på banen. Det kan godt være, at jeg kun kører 190, men ingen kan fornægte, at netop denne model, er frøet til så meget Mercedes. W124 er vel i sagens natur, en 190 på steroider. Alt hvad der er fedt, robust, genialt, LOGISK og SMUKT på og ved 124'eren skyldes gode råvarer. Disse linjer på begge W'er, der både leder tankerne i retning af det smukkere køn (tidsløs æstetik) og tysk, maskulin effektivitet, kan man sgu ikke bare optimere, som man bare lige finder passende. Seriøst, jeg har aldrig set en bil være så firkantet, uden at et eneste hjørne stikker i øjnene. Bare se, hvad Audi og andre kunne formå mht. design på samme tid. Det kan godt være, at mange bilder sig selv ind, at grunden til at man kører W124 eller W201 i 2016, at fordi det er god og pålidelig, tysk mekanik. Come on, det er f... først og fremmest, fordi den ser godt ud i indkørslen. Når man vasker og pudser den bil, kan man jo blive helt tundtosset over, hvor mange vinkler og afbøjninger, den kan slippe afsted med. Hvad jeg kan tyde af dine billeder, så er din bil røgfarvet sølv. Den farve har min bil også. Købte den specielt, fordi den var en "stor" 4 med auto og røgsølv. Den farve bliver man aldrig træt af eller klog på. Den ser heller aldrig beskidt ud. Hvordan de har puttet grøn, sølv og guld i, er stadig et mysterie for mig. Den eneste designfejl i mine øjne på disse biler, er sidespejlene. De mather lige godt og vel linjerne, men det er på nippen. De er også lidt til den ringe side, at orientere sig i. Det er helt og holdent min mening, og mange er sikkert uenige. Men hvis man giver den stritøre med lys - ja, så falder designet til jorden i mine øjne. Forstår godt, du ikke vil skære, men det passer fint til din bil alligevel.
    BRABUS, fedt du er på banen, selvom du er til spejlblink;)
     
  9. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Jeg er helt enig, de sidespejle er en klar fejl på den model. Jeg tror, de har designet den, begyndt at bygge den og så tog designeren på ferie. Så opdagede de, at de havde glemt sidespejlene, men det fiksede eleven lige og skar hurtigt 2 firkanter ud. For at få dem til at passe bare nogenlunde, måtte de efterfølgende støbe en gummiovergang.

    Derfor har jeg også projekt 211-spejle stående på min todo-liste, det ser klart bedre ud - her er beviset:
     

    Attached Files:

  10. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det eneste kritik jeg har w124erens sidespejle, er de 2 forskellige størrelser på dem.

    På den w124er jeg havde, fik jeg sat et engelsk sidespejl på i højre side.. Havde også modificeret det således at spejlet kunne vinkles mere ind, så man også kunne se noget i det.

    Så fik min w124er pludselig ens øre :D
     

Del denne side