Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

min starter altid i første gear

Emne i 'Automatgear' startet af anirak, 27 Januar 2011.

  1. anirak

    anirak Member

    Joined:
    6 Maj 2009
    Indlæg:
    523
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    420 se
    Km:
    246000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    300 td turbo
    Bil nr. 2 Km:
    750000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    min 300 tdt skifter ellers meget fint synes jeg !!!
    Men jeg har jo så tænkt lidt over at ved meget blød hat kørsel så rykker den lidt fra første til anden gear (det er en 4 gears) jeg mener at jeg hørte i min øresnegl at jeres ! alle sammen altid starter i andet gear med mindre den bliver provokeret !! hvordan får jeg så min til det

    hvordan finder jeg jer ved torsdags træf i roskilde havn ?
    og holder i det her om vinteren overhovedet
     
  2. Lasse68

    Lasse68 New Member

    Joined:
    8 Januar 2009
    Indlæg:
    1,171
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ishøj
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E Aut.
    Km:
    125000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    FORD focus 2.0 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    207000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2000

    1. Der holder 6-8 Blauschwartz Metallic + Henrik66's lyserøde i en lang række.
    2. Der har lige været et vintertræf som jeg tror vi kollektivt har overset.

    Første forårstræf er d. 7 april farvel

    http://youngtimers.dk/
     
  3. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja, her om vinteren er vi som regel ikke ved havnen, men så holder vi nogle garage møder i stedet, dog med lidt større interval end 1 gang om ugen :lol:
    Men ja på havnen plejer det ikke at være et problem at finde os, tror jeg :lol: vi er som regel altid ca. 4 biler mindst. med midnre det er dårligt vejr, så har da der været få undtagelser hvor enten ingen eller kun 2 har mødt op måske.

    Det med gearskifted det lyder lidt spøjst, det kan måske være hvis din kickdown knap den hænger fast elelr er kortsluttet, så vil den startei første gear.
    Jeg tror ikke at selve modulator trykket kan være nok i sig selv.

    Men det kan jeg nok måle for dig hurtigt om den er kortsluttet hvis du møder op til næste kaffe træf :)
    Det næste er jo godt nok i jylland for en gang skyld, der tror jeg nu heller ikke vi blvier fast inventar, det er mere blot for indvigelsens skyld og for at se lidt andre også.

    Så mon ikke vi holder et lille møde mere her i foråret en gang :|
    Hold øje med tråden om Roskilde hanv træffet, det er der vi plejer at skrive hvor vi mødes henne når det er 8)
     
  4. NJGA

    NJGA New Member

    Joined:
    8 August 2007
    Indlæg:
    101
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Thisted
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W 204 CGI
    Km:
    52000
    Årgang:
    2011
    Bil nr. 2:
    VW 1302 LS CABRIO
    Bil nr. 2 Km:
    37000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1971
    En værkfører på MB har undersøgt og fundet ud af, at alle med turbo starter i 1. gear.
    Min starter altid i 1. gear.
     
  5. Søren Holm

    Søren Holm Member

    Joined:
    3 Januar 2009
    Indlæg:
    792
    Likes Received:
    11
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hæstrup Mølleby 9800 Hjørring.
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    Mercedes W211 320CDI
    Km:
    508000
    Årgang:
    2007
    Det lyder åbenbart/desværre rigtigt at Turbo modellerne starter i 1. gear. Efter at have høvlet rundt i en 200D som startede i 2. og derefter en 300D som altid startede i 2. Må jeg nok sige at det kan bringe mit pis noget så grusomt i kog at vores nuværende 300 Turbo Diesel starter i 1. gear :evil: så hvis nogen ved hvordan, eller kender nogen som ved hvordan man får dette vanvittige "morfar" fænomen fjernet, melder jeg mig på banen med min glæde for et seriøst svar :-D
     
  6. anirak

    anirak Member

    Joined:
    6 Maj 2009
    Indlæg:
    523
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    420 se
    Km:
    246000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    300 td turbo
    Bil nr. 2 Km:
    750000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    hehehe søren fedt som du siger det,men jeg var nu ved og tro at det var rigtigt med kick down knappen, men hvis mb siger at det er sådan så, ku nu godt tænke mig at det var noget man selv styrede
     
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det er jo nemt at være bagklog,

    Men det var precis den tanke jeg havde et milisekund mens jeg skrev mit forrige indlæg at der vist var et elelr andet om at turbo modellerne startede i 1 gear.
    Men jeg tænkte ah, det var blot en tanke af sindsyge :lol: men jeg ved også at der fines et specielt ventil hus som netop er designet til at starte i 1 gear altid.
    Det brugte bla. div. tunings selvskaber når de tilbød 1 gear start kit til div. biler.

    Dengang tænkte jeg at måtte da være sindsygt dyr at designe og lave, blot for at få et 1 gears start kit.
    Men de har nok bare taget det fra en 300D Turbo gearkasse og så giver det meget mere mening. :)
     
  8. anirak

    anirak Member

    Joined:
    6 Maj 2009
    Indlæg:
    523
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    420 se
    Km:
    246000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    300 td turbo
    Bil nr. 2 Km:
    750000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    ok brabus
    du har jo så faktisk svaret men!!!! hvordan får man den så til at starte i anden gear ved blød og første ved ca halv gas ? det synes jeg ville være optimalt. og omvendt hvordan får de alm 300d. til og opføre sig som min turbo kasse
    jaaa der er en kasse på højkant med 24 i altså
     
  9. LarsHansen

    LarsHansen New Member

    Joined:
    9 Maj 2009
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S 124 300TD-24V
    Km:
    625000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    VW T5 TDI tiptronic
    Bil nr. 2 Km:
    205000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Min 300D uden turbo starter også i 1. gear, snakkede med en på træffet der også har en 24V, den gør det samme :?:

    Kongebiler foreslog mig at løsne/afmonterer kablet til gearkassen, men det hjalp ikke, det gav kun hurtigere skift op :?:
    Tror måske at det skal være sådan på en 24V også :?:

    Havde selv problemet med at skiftet til 2. var meget hårdt især ved kold gearkasse, det forsvandt næsten helt da jeg skiftede vacum regulatoren på brændstofpumpen. Der er stadig lidt når den er kold, men det er forsvundet helt når den er varm :D .
     
  10. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Tja hvis den er designet sådan i ventilhuset, så er det en adskildelese og udskiftning af ventilhus der skal til.
    Nemmest var nok bare at bruge en gearkase der ikke bruger 1 fra start, hvis de passer.

    Jeg tænkte først på om det måske er fordi at turboen har lidt lag i bunden og at den derfor er helt bovlam hvis den skal starte ud i 2 gear.
    Men hvis det er det samme med 24V 300Deren så ved jeg ikke rigtig andet end at man måske blot har brugt samme gearkasse af anden årsag.
     
  11. Dieseldrengen

    Dieseldrengen Member

    Joined:
    8 Februar 2012
    Indlæg:
    83
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Spanien
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    E300 Diesel
    Km:
    365000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    Volvo V60 D3 Summum
    Bil nr. 2 Km:
    245000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    Min E300 Diesel starter også altid i første gear.. Jeg tror det er normalt for den model.
     
  12. Johnson

    Johnson Member

    Joined:
    3 Maj 2010
    Indlæg:
    355
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    A124 E220
    Km:
    210000
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Selvom min ikke er diesel starter den også i 1. gear (E220 med 4 gear i automatkassen). Jeg spurgte også Djaabo om det kunne være rigtigt og det bekræftede han. Hvis jeg har haft holdt stille og taget nøglen ud og starter igen går den altid op på næsten 3000 omdrejninger inden den skifter til 2. gear. Det gør den ved de 2 første accelerationer uanset om jeg har kørt den godt varm inden jeg stoppede motoren og tog nøglen ud. Det er lidt spøjst at det er sådan. Jeg har vidst bare vænner mig til det
     

Del denne side