1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Mercedes sec 500

Emne i 'Øvrige serier' startet af nvjens, 20 Juli 2018.

  1. nvjens

    nvjens New Member

    Joined:
    3 Januar 2010
    Indlæg:
    16
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300e
    Km:
    216000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    smart
    Bil nr. 2 Km:
    83000
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hej
    Har lige købt en w126 500 sec
    Km 167000 fra 88
    Bilen ser rigtig sund ud ingen rust overhoved.
    Har lige et par spørgmål vedr bilen.
    Desværre drypper gearkassen ret meget inde fra konvorter har fået at vide at det nok er en oliepumpe der er defekt lyder det rigtig.

    Bilen er sænket men en af forfjerder er knækket hvordan finder man ud af hvilken type sænkning den har altså mm.
    Hvilken mærke sænkning fjeder skal man gå
    Efter der må godt være noget komfort i dem.


    Bilen har org udstødning men synes det kunne være fedt med LIDT mere lyd
    Nu når det er en V8.
    Kan man få en bagpotte eller skal man lave
    Noget selv.


    Skal ha lavet stortservice er det bare købe det hele hos gørløse eller skal den gamle motor have noget speciel olie m.m

    Mvh jens.
     

    Attached Files:

  2. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,045
    Likes Received:
    14
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +16 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Den ser rigtig fin ud :) gearkassen har en tendes til oliespild på disse modeller men at det ligefrem skulle være oliepumpen og så lækage fra det område er noget pjat, hvilket man også kan se hvis man afmontere gearkassen og fjerner konverter..

    Såfremt bilen er sænket kan det være svært at skaffe enkelt styk fjedre, men et nyt sæt koster ikke alverdens, fx H&R er ok..

    Udstødning siger ikke meget på disse modeller, ej heller på 560 model..

    motoren er solid, dog har den ry for at de små plast dyser som smør knasterne kan knække og de bør skiftes..

    Go fornøjelse :)
     
  3. oz7ky

    oz7ky Member

    Joined:
    26 September 2011
    Indlæg:
    43
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    C126
    Km:
    194000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Tillykke med bæstet.
    Jeg kører med H&R fjedre og Bilstein B8 dæmpere, det virker rigtigt godt sammen.
    Da jeg købte min var udstødningen knækket, ikke rusten, bare knækket. Da jeg skulle reparere det fjernede jeg begge mellempotter, så nu går begge rør direkte fra manifolder til bagpotte. Der blev sat en stykke vinkeljern som ophæng mellem de to originale gummiophæng til at bære rørene. Det har en sagte buldren i tomgang og siger ret godt ved acceleration, uden nogen gene inde i bilen.
    God fornøjelse med den 8)
     
  4. nvjens

    nvjens New Member

    Joined:
    3 Januar 2010
    Indlæg:
    16
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300e
    Km:
    216000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    smart
    Bil nr. 2 Km:
    83000
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hej jeg takker for svar har været ude og besøge Bilglad og fik synet bilen.
    Tror jeg prøve at få fjernet de to mellem Potter
    Vh jens
     

Del denne side