Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Lygtehøjdejusteringskontakt-sus

Emne i 'Vakuum-system' startet af Mercedespilgrim, 2 April 2020.

  1. Mercedespilgrim

    Mercedespilgrim New Member

    Joined:
    11 Februar 2018
    Indlæg:
    24
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    3
    Location:
    Holstebro
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    250.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    300SE
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Hej MB-venner. Har det irriterende sus via denne kontakt. Byttede med en af samme slags (MB nr. 124 800 06 73), men næsten samme sus. Ja, kig bag det centrale instrumenthus, ja, tjek løse vacuumforbindelser i forlygterne, ja, men kan man ikke bare blænde de 3 vacuumslanger af der går ind i lygtehøjdejusteringskontakten. Vil det påvirke noget som helst? (Fint at Mercedes er åh så sofistikeret, men når det går fløjten... så kan man vel bare lukke for lufttilførslen med lidt fugemasse eller lign.? eller er det vandalisme.
    Venlig hilsen MercedesPilgrim
     
  2. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,459
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Det er ikke så sofistikeret, det er luft i en slange. Er den utæt, så suser det. Så det er bare at finde utætheden og fikse den.

    Har du kineser-lygter på eller originale ?
     
  3. Mercedespilgrim

    Mercedespilgrim New Member

    Joined:
    11 Februar 2018
    Indlæg:
    24
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    3
    Location:
    Holstebro
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    250.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    300SE
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Hej Bendix
    Tak for hurtigt svar. Det er originale lygter. Tjekker man simpelthen at vacuumslangerne sidder fast på selve lygtehuset eller kan der være 'dræn af vacuum' inde i selve lygten? Venlig hilsen MercedesPilgrim
     
  4. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,459
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Jeg har ikke selv praktisk erfaring med vacuum, men jeg ville nok teste alle dele og derved også slanger. Prøv at isolere fejlen

    Men mon ikke andre har erfaring med susen fra lys-kontakt, jeg mener at have hørt om det før. Har du søgt her på forum ?

    Sendt fra min Xiaomi Mi A2 med Tapatalk
     
  5. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hvis du kan høre en lyd hele tiden bør det være nemt at finde ? Der er et y stykke der deler sig i motor rum ved vacum bremse forstærker . Blænd en at af gangen os hvilken der får det til at stoppe med at susse. Er du sikker på det er lygte justering der susser?

    Sendt fra min BTV-DL09 med Tapatalk
     
  6. Mercedespilgrim

    Mercedespilgrim New Member

    Joined:
    11 Februar 2018
    Indlæg:
    24
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    3
    Location:
    Holstebro
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    250.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    300SE
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Hej Flychr. God idé med y-stykket også. Tog bagpladen af forlygterne og kunne konstatere, at vacuumslangen inde i begge lygter var fuldstændig revnet og trævlet.... Får lige erstattet disse porøse slangestykker og ser om problemet derved er løst. Tak for input. Venlig hilsen MercedesPilgrim
     
  7. Mercedespilgrim

    Mercedespilgrim New Member

    Joined:
    11 Februar 2018
    Indlæg:
    24
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    3
    Location:
    Holstebro
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    260E
    Km:
    250.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    300SE
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Hej Alle. Problemet løst. I forlygterne var vacumslangen (4mm) fuldstændig mørnet og sprukken. Slangen løber rundt om parabolens bagside hen til vacuumdåsen. Det nye slangestykke kan relativt let monteres i bunden af lygten på vacuumdåsen, MEN er fuldstændig menneskelig umulig af få gelejdet på plads i siden af lygten uden at skille hele molevitten ad. SÅ: Løsningen blev at bore et vacuumslange-tilsvarende-diameter-hul i bunden af lygten, mase slangen ud gennem og så forbinde til den tynde, hårde vacuum-plasticslange. Den normale slangestuds blændes tilsvarende. Lidt Storm P-løsning, det er jo alligevel bare en gammel bil, men nu absolut nul zero sus i lygtehøjdejusteringsrullekontakten. VH. MercedesPilgrim
     

Del denne side