Hej MB-venner. Har det irriterende sus via denne kontakt. Byttede med en af samme slags (MB nr. 124 800 06 73), men næsten samme sus. Ja, kig bag det centrale instrumenthus, ja, tjek løse vacuumforbindelser i forlygterne, ja, men kan man ikke bare blænde de 3 vacuumslanger af der går ind i lygtehøjdejusteringskontakten. Vil det påvirke noget som helst? (Fint at Mercedes er åh så sofistikeret, men når det går fløjten... så kan man vel bare lukke for lufttilførslen med lidt fugemasse eller lign.? eller er det vandalisme. Venlig hilsen MercedesPilgrim
Det er ikke så sofistikeret, det er luft i en slange. Er den utæt, så suser det. Så det er bare at finde utætheden og fikse den. Har du kineser-lygter på eller originale ?
Hej Bendix Tak for hurtigt svar. Det er originale lygter. Tjekker man simpelthen at vacuumslangerne sidder fast på selve lygtehuset eller kan der være 'dræn af vacuum' inde i selve lygten? Venlig hilsen MercedesPilgrim
Jeg har ikke selv praktisk erfaring med vacuum, men jeg ville nok teste alle dele og derved også slanger. Prøv at isolere fejlen Men mon ikke andre har erfaring med susen fra lys-kontakt, jeg mener at have hørt om det før. Har du søgt her på forum ? Sendt fra min Xiaomi Mi A2 med Tapatalk
Hvis du kan høre en lyd hele tiden bør det være nemt at finde ? Der er et y stykke der deler sig i motor rum ved vacum bremse forstærker . Blænd en at af gangen os hvilken der får det til at stoppe med at susse. Er du sikker på det er lygte justering der susser? Sendt fra min BTV-DL09 med Tapatalk
Hej Flychr. God idé med y-stykket også. Tog bagpladen af forlygterne og kunne konstatere, at vacuumslangen inde i begge lygter var fuldstændig revnet og trævlet.... Får lige erstattet disse porøse slangestykker og ser om problemet derved er løst. Tak for input. Venlig hilsen MercedesPilgrim
Hej Alle. Problemet løst. I forlygterne var vacumslangen (4mm) fuldstændig mørnet og sprukken. Slangen løber rundt om parabolens bagside hen til vacuumdåsen. Det nye slangestykke kan relativt let monteres i bunden af lygten på vacuumdåsen, MEN er fuldstændig menneskelig umulig af få gelejdet på plads i siden af lygten uden at skille hele molevitten ad. SÅ: Løsningen blev at bore et vacuumslange-tilsvarende-diameter-hul i bunden af lygten, mase slangen ud gennem og så forbinde til den tynde, hårde vacuum-plasticslange. Den normale slangestuds blændes tilsvarende. Lidt Storm P-løsning, det er jo alligevel bare en gammel bil, men nu absolut nul zero sus i lygtehøjdejusteringsrullekontakten. VH. MercedesPilgrim