Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.
  1. apandersphilip

    apandersphilip Member

    Joined:
    25 August 2016
    Indlæg:
    209
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    København
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    190E 2.0 - W201- Aut
    Km:
    191.000
    Årgang:
    1988
    God aften alle sammen!

    Nu har jeg brugt lidt af min hjemmeaften på at læse en masse ældre tråde vedr. tuning osv.

    Jeg er kommet frem til at hvis jeg får skiftet følgende:

    - Knastaksel (sport)
    - Katalysator (sport)
    - Luftfilter (f.eks. K&N)
    - Indstillet timingen osv.
    - Evt. bananmanifold (Findes der sådan en til en 2.0 uden turbo?)

    Så ville min ældre dame få omkring 30-40hk ekstra, og så lander vi på 150-160hk, som lyder noget bedre end de små 122 den har nu (eller havde fra fabrikken) Det må ski da kunne mærkes?bmw_go_away

    Er det mig der er helt galt på den, eller er der noget om snakken?:angel:

    ;bana:cb:
     
  2. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    det er nice to have ting - men effekten og den feeling du får af fart er meget beskeden, et lille turbo setup ville kunne mærkes - med en lille turbo vil du få hævet moment kurven betragteligt i forhold til 190'erens lette vægt, og det kan mærkes..
     
  3. apandersphilip

    apandersphilip Member

    Joined:
    25 August 2016
    Indlæg:
    209
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    København
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    190E 2.0 - W201- Aut
    Km:
    191.000
    Årgang:
    1988
    Er der andre "plug n play" sæt som mossleman, som ikke koster 20-30k?
     
  4. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,463
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Det billigeste er motorskift, en 2,6 giver vel en 160-165 hk eller du kan forsøge med en 3,o med 180-190 hk, ved ikke hvor nemt en 3,0 passer ned i hullet, men der er der sikkert andre her der ved.
     
  5. puch72

    puch72 Member

    Joined:
    1 December 2013
    Indlæg:
    378
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +7 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    288000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej ved ikke hvor mange hk du for ud af at skifte de ting du snakker om, men hvis den er "født" med 122 hk så har du vel 100 hk tilbage så ligger du nye dele i den, er du så heldig så for du en bil med 130-140 hk, så tror jeg heller jeg ville vælge Bendix's forslag
     
  6. apandersphilip

    apandersphilip Member

    Joined:
    25 August 2016
    Indlæg:
    209
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    København
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    190E 2.0 - W201- Aut
    Km:
    191.000
    Årgang:
    1988
    Kan den synes med en 2.6 liters motor? Passer den lige over i?
    Hvad ligger sådan en motor til? Jeg kan ikke umiddelbart ikke se dem hos Gørløse eller andre steder.
     
  7. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    en 2,3 m102 motor passer lige over i. en m103 kræver en del ombygning.
     
  8. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,463
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Nåh ja, det er sådan en lille hest. Så er mit råd: køb en anden bil.
     
  9. sualc

    sualc Member

    Joined:
    19 September 2008
    Indlæg:
    506
    Likes Received:
    14
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Kattehale - Birkerød
    Ratings:
    +15 / 1
    Min bil::
    s204 c350 CDI
    Km:
    185
    Årgang:
    2012
    Hov-hov.... din sure mand:honour:
    Husk nu på at en 201'er er stamfaderen til din gamle taxa:nakkal:
    Stuttgart fabrikken brugte 6 milliarder D-mark:gasp:på at udvikle denne heltigennem pragtfulde bil:)
    Så uden 201'er, ingen 124'er_L_

    Det var bare det jeg ville sige.... Hej:yes:

    Mvh. Claus




    Ps. Gir du snart kaffe?
     
  10. apandersphilip

    apandersphilip Member

    Joined:
    25 August 2016
    Indlæg:
    209
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    København
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    190E 2.0 - W201- Aut
    Km:
    191.000
    Årgang:
    1988
    Findes der overhovedet en bananmanifold til min m102 2.0? og kan de bruges uden turbo?
     
  11. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,463
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    'Stamfaderen'.....Ahhh.....Du mener kladden.

    Og kaffe, ja det giver jeg gerne, måske en snart holder noget vintertræf....

    Sendt fra min Nexus 5X med Tapatalk
     

Del denne side