Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Lavest mulige reg. afgift

Emne i 'Import af biler' startet af TC260, 18 Juli 2012.

  1. TC260

    TC260 Member

    Joined:
    16 Juni 2009
    Indlæg:
    418
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    W124 260E
    Km:
    334000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    W126 300SE
    Bil nr. 2 Km:
    184000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    Jeg har importeret en 300SE (W126), som jeg på et tidspunkt skal have afgiftsberegnet og indregistreret.

    SKAT er jo desværre en dyr partner at danse med.

    Er der nogen der kan give et par tips til hvordan jeg billigst muligt får den igennem afgiftssystemet?

    Er der nogen Skat kontorer der er billigere end andre?

    Kan man forgrimme bilen inden vurdering og vinde noget derved?

    Bilen er fra 1987 og dermed 25 år gammel - er der noget med at bilen derved kan indregistreres på en lavere klassiker afgift?

    Håber I kan hjælpe med at få den billigt på danske plader!

    Mvh.

    Thomas
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er bare at tage kampen op... Og tro mig, det bliver en kamp:)

    Du får først vuderet bilen og syntes du afgiften er for høj, så skal du self ange sagen og få dem til at revudere den.. Så plejer de at gå lidt ned.

    Det kræver self at du kan dokumentere hvorfor du syntes bilen er vuderet for højt :!:
    Eventuelt salgs annoncer fra brugt markede eller lign.
     
  3. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    jeg har STADIG ikke hørt noget fra "motor-anke-klage-nævnet" på min klage..

    og den nærmer sig da et år på bagen nu !!!!!!!

    Michael.
     
  4. CSchmidt

    CSchmidt Active Member

    Joined:
    3 December 2010
    Indlæg:
    1,248
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +10 / 0
    Min bil::
    JingJang Auris D-cat
    Km:
    165000
    Årgang:
    2007
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Re: Sv: Lavest mulige reg. afgift

    Mener at den skal være veteran for du kan spare afgift. Men du kan da klassikerforsikring som er billigere

    Sendt fra min ST18i med Tapatalk2
     
  5. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Re: Sv: Lavest mulige reg. afgift

    Er du nu også helt sikker cristian ved godt det med 25år gammel mener bare og ha hørt at den skal være fra før 83
    Men er slet ikkkke sikker...
     
  6. JanDK

    JanDK New Member

    Joined:
    3 August 2011
    Indlæg:
    505
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Audi S6 Avant 4,2 V8
    Km:
    313000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Smart Pure 0,8 CDi
    Bil nr. 2 Km:
    93000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2012
    Den skal være 28 år ung før den er en vintage.
    Og 35 år før det er en veteran. Og 8 år mellem syn. Og billig vægtafgift.

    Og hvis man skal/vil have spc. forsikringer/vægtafgift skal der være reg. en anden bil i ens navn.
     
  7. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Jeg kender en som næsten lige har eksporteret en 260SE fra 89, han fik 63000 tilbage i afgift på den, så afgiften på en 300SE er nok også en del :(
     
  8. 124036-009

    124036-009 Guest

    Ratings:
    +0 / 0
    Avs, det lyder ikke rart Nick! Det er jeg sgu lidt ked af at høre! :O
     
  9. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det lyder da som den nye deal.

    Køb en gammel brugt billig Mercedes og exporter den til en stråmand :lol:
    Der er penge i lortet.

    Det var godt nok mange penge for en 260SE... fra 89 at få tilbage i afgift.
     
  10. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Jep, der er ret mange penge i det - men de har gjort det noget mere indviklet nu her fordi at rigtig mange i stigende grad gjorde det!

    Men ja, vi var virkelig overrasket over det. især fordi han selv havde givet 30.000 kr. for bilen og kørt i 2 år forinden! ;-)

    Tiden går lidt hurtigere end mit hoved - det er 2 år siden, at den 260SE blev solgt til eksport.
     
  11. 124036-009

    124036-009 Guest

    Ratings:
    +0 / 0
    Hvis de er trætte af folk eksportere biler for at tjene på det kan de jo blot sænke afgifterne, så er det ligesom ikke så sjovt længere ;) :D
     

Del denne side