Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Lækage

Emne i 'Vakuum system' startet af jomse, 11 Januar 2017.

  1. jomse

    jomse Member

    Joined:
    25 December 2016
    Indlæg:
    69
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Danmark
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    190 E
    Km:
    164000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    Renault 19 cabriolet
    Bil nr. 2 Km:
    145000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    Hvad er den rette fremgangsmåde når man skal tjekke om vacuumsystemet er tæt har en mistanke om at det ik er skifter hårdt i S.. mode ,skal man ha alle slanger af og puste eller hva gør man mvh Jørgen takker MEGET for alle svarene herinde har gjordt min noget klogere mht til mercedes w 201
     
  2. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Du kan købe en vakuumtester mange steder, fx Biltema: http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/V.../Vakuumtesterbremseudluftningssat-2000022139/
    Den stikker du så i gummistudserne rundt omkring og suger, hvorefter du holder øje med trykket. Hvis trykket ændrer sig, så har du en lækage i den kreds. Hvis den skifter hårdt, så er det sikkert vakuumlækage eller modulatorindstilling. Men det er også super vigtigt, at du har korrekt mængde olie på kassen, dvs. den skal stå korrekt på pinden ved 80°C, når bilen holder plant (jeg er ikke fan af fremgangsmåden og designet af pinden - der kommer altid olie ud over pinden ved isætning og udtagning, så afmålingen bliver mindre tydelig).
    Som jeg har skrevet tidligere i en anden af dine tråde, så er modulatoren besværlig at kontrollere/indstille. Først skal vakuumledningen fra motor til kassen afmonteres. Der sidder en udgang (12 mm) ved siden af modulatoren, hvor man kan tilslutte en trykmåler (det spilder, det sviner og så skal der pludselig mere olie på og så er temperaturen faldet osv.). Når du så har tilsluttet en trykmåler vha. en banjo-anordning el.l., så kan du poppe den lille hætte af modulatoren og forsigtigt trække et lille T-håndtag ud. Ja, hold nu fast, så skal bilen køre 50 km/t, for at give den korrekte måling (3,x bar - det afh. af din model). Så det lille T-håndtag skal drejes minutiøst med uret (mere tryk) eller mod uret (mindre tryk), hvorefter værdien så aflæses ved 50 km/t. Det er derfor, at jeg har skrevet tidligere, at det er fordelagtigt at kontrollere alle andre ting inden:) Prøv at starte med at udskifte gummistudsen på modulatoren og de andre steder. De er med garanti hårde og det er skidt. Køb en meter slange og klip dem til, så du kan udskifte ALLE studser. En rigtig god investering på en gammel Mercedes, hvor alt er vakuumstyret:)
     
    Sidst redigeret: 11 Januar 2017
  3. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Kassen og placeringer (det er M, der anvendes til trykmåling):
    upload_2017-1-11_15-54-27.png


    Modulatoren (det er 2, der justeres på):
    upload_2017-1-11_15-53-25.png
     

    Attached Files:

  4. jomse

    jomse Member

    Joined:
    25 December 2016
    Indlæg:
    69
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Danmark
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    190 E
    Km:
    164000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    Renault 19 cabriolet
    Bil nr. 2 Km:
    145000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    1000 takker for det fine svar
     

Del denne side