Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Konvetering fra Benzin til Diesel?

Emne i 'Dieselmotorer' startet af Stofberg, 21 December 2013.

  1. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Står her med tanken om at Swappe fra benzin (2,6) til en Om606 motor (med turbo eller hvad den nu hedder) da jeg kører mange kilometre.. og Diesel er lidt sjovere i den retning, men da jeg ikke rigtig ville kunne sælge min gamle bil og helst heller ikke ville da den er lavet om efter mine behov ser jeg motor swap som løsningen.. og så må det bare godkendes :) hehe, men hvor kan man finde en god Turbo Diesel til menneske penge? :)

    *Til en Mb 190*
     
  2. Søren Holm

    Søren Holm Member

    Joined:
    3 Januar 2009
    Indlæg:
    792
    Likes Received:
    11
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hæstrup Mølleby 9800 Hjørring.
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    Mercedes W211 320CDI
    Km:
    508000
    Årgang:
    2007
    Får du plads til mere end en OM602 i sådan en W201 serie??

    Men nu skal man ikke være så fokuseret på at diesel er så meget billigere, jeg kører selv 300 med turbo, og den er ikke specielt økonomisk... Går omkring de 11 på literen når man kører lidt frisk, nogen siger nok 15, men så foregår det med blød hat og kold cigar :D Og så er der jo lige vægtafgiften, den bliver så ikke så voldsom i din model, men alligevel :-( regn med det dobbelte plus en tusse af hvad du giver nu rules Så ved jeg ikke med afgift osv, plus hvad det koster at konventere, det er jo ikke gratis, motor indkøb, udstødning, syn osv....

    Jeg tror at det vil være billigere at forsætte i den gamle, og så lukke øjnene mens man tanker :sleep:

    Bare et råd fra en som nok ikke køber diesel næste gang..
     
  3. mb230ce250d

    mb230ce250d Member

    Joined:
    6 September 2013
    Indlæg:
    352
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    300e
    Km:
    102000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej.
    Vi kører i en nedvejet W124 250d med manuelgear vægt 1300 kg... Den koster med den seneste udligningsafgift:-( 8160 kr om året nu! Vi startede med 5500 kr + 1000 kr for ikke at have partikel filter for 3 år siden. Den stiger ca 600 kr om året, spændende at se hvor man ender henne:)

    Vh

    Christian
    Aalborg
     
  4. mb230ce250d

    mb230ce250d Member

    Joined:
    6 September 2013
    Indlæg:
    352
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    300e
    Km:
    102000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Glemte at skrive den kører mellem 14,5 - 18 km en varm sommer dag. Den er faktisk fantastisk økonomisk taget i betragtning af dens alder.

    Vh

    Christian
    Aalborg
     
  5. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    Hold op med det piveri.. :whip:
    Min thørstige AMG V8'er bruger for ca. 5000.- om måneden i brændstof.
    Joo. Det er da en sjat, men har noget som sparegris ejerne ikke har.
    Et kæmpesmil fra øre til øre, hver dag jeg sætter mig i W124'eren :D :D :love:
     
  6. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Den har været oppe og vende før. Konklusionen må man sige er nok altid den samme

    Det kan på ingen måde svare sig :-D

    En diesel og benzin model har kun chassiet til fældes, alt andet er anderledes.. Så det er nok noget billigere at finde en dieselbil og sælge den anden 8)
     
  7. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Takker for svarende :) ! det kunne være man skulle indvestere i en økoracer indtil man tjener menneskepenge ;) :lol:
     
  8. mb230ce250d

    mb230ce250d Member

    Joined:
    6 September 2013
    Indlæg:
    352
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    300e
    Km:
    102000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej igen.
    Er fuldstændig enig med JTC, her er en ny frisk story fra en Thybo!!!! den er god nok, det er min gode ven der har været uheldig.

    For 3 mdr. siden skiftede han arbejde, han skal køre fra Fjerritslev til Thisted 3 gange i uden plus det løse for at hente konen! da hun ikke vil tage bussen!!!
    Indtil da kørte de i en Opel Vectra st. car 1,8 l benzin årgang 2005 km 190000, han byttede den til en Citroen C4 diesel årgang 2004 med 168000 km. + en lille slatpenge i lommen.
    Min vurdering var at de fik et forøget kørelsesforbrug på ca. max 1600 km i mdr. de kørte x 11 mdr. = 17600 km. I forvejen kørte de nok omkring 12000 - 14000 km om året.
    Citroen skulle her for en mdr. siden have skiftet 4 gløderør da 2 af dem var knækket! Citroen leverede bilen tilbage med de 2 knækkede gløderør men de 2 andre var fornyet??????? plus en regning på 5000 kr. De borede ikke dem ud der var i stykker??? Men historien har jo altid to sider;-)
    Konklusion, motoren blev erklæret død for et par dage siden, anden ombytningsmotor plus ny tandrem plus nye gløderør ialt samlet en regning incl. de 5000 kr. på ca. 28000 danske kroner! + en retsag da Citroen ikke fraskrev sig ansvaret ved aflevering af bilen......

    Ja benzin er småpenge når man skal i gang med brugtvogns rouletten!

    Dette er blot en story om hvordan det kan gå når man er uheldig... ja ja ved godt at det ikke er Mercedes;-)
    Men dieselmotorne i de franske har jo også en fornuftigt ryg;-) selv om jeg aldrig har ejet en ;-) holder mig til Mercedes W124;-)

    Vh

    Christian
    aalborg
     
  9. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Du skal da købe den 300 motor vi talte om for snart en måned siden :)

    Det var jo nærmest gratis pris...

    Økobil er lig med cykel så spare man, men det er ret nedtur alligevel jeg har selv haft en Lupo 1.2 TDI og den gik 33 på motorvej..
     
  10. puch72

    puch72 Member

    Joined:
    1 December 2013
    Indlæg:
    378
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +7 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    288000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Ca 5000,- om måneden, hold kæft det er mange penge. Hvad svare det ca til
    i km eller holder du bare rigtig meget i tomgang når konen er ude at handle.
    5000 kr til benzin/ forsikring og vægtafgift + div. rep. uha dada, det er
    dyrt at være flot kørene :gr8:
     
  11. CSchmidt

    CSchmidt Active Member

    Joined:
    3 December 2010
    Indlæg:
    1,248
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +10 / 0
    Min bil::
    JingJang Auris D-cat
    Km:
    165000
    Årgang:
    2007
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Re: Sv: Konvetering fra Benzin til Diesel?

    Det svarer cirka til lidt under en tankfuld om ugen, hvis der er 90 liters tank i sådan en 400

    sendt fra mobilen, med Tapatalk2.. formentlig i arbejdstiden
     
  12. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Det kan aldrig hænge sammen økonomisk.

    Du er nød til at tænke hele konceptet igennem, køb af dele få det til at spille , få den synet godkendt/betalt evt. afgift, tid, ekstra "hovsa" udgifter osv,- hvad er kostprisen pr år at køre de ekstra km som den er, sammenholdt med hvad det koster i den ombyggede udgave?

    Hvor lang tid vil du bruge på at tjene investeringen hjem? ,- kan det på nogen måde lade sig gøre?

    Jeg har lidt de samme tanker bare i omvendt forhold,- jeg kører diesel med ca 12.000 km/år og tænker på , - ikke ombygning,- men skifte til en anden bil med benzin,- men set i lyste af det jeg har skiftet på den i den første 4 år jeg har haft den, i sammenhold med at jeg ved hvad jeg har, og de seneste år kun har ofret service omkostninger, og fremad rettet kan holde den kørende for små penge, så er totalprisen pr km incl alt, stadig konkurencedygtig med det meste, på trods af den afsindige vægtafgift, men man ved hvad man har, og salgprisen på bilen er lig et sted mellem skrotpris og så lidt småpenge oveni, kontra omkostningen ved at skifte/ombygge.

    Så man skal lige bruge lidt tid med regnemaskinen, og samtidig være ærlig/realistisk over for sig selv, hele vejen rundt før sådan et projekt iværksættes. :)

    Man kan lynhurtigt komme af med pengene, og det i rekordfart, hvis man udelukkende fokuserer på den faktor der hedder km/l.
     
  13. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    Det er skam kun benzinregningen i snit om måneden, som kommer fra de glade sælgere fra OK Benzin :lol: :lol:
    Men alle herinde som har mødt og kender mig, ved godt jeg ikke køre morfar kørsel. ikke noget med at moffle rundt med blød hat. :whistle:
    Og er skam ikke holdt op med at planlægge næste "opgradering" af 400E 8) (måske en E60 Motor eller en kompressor kit) :D
     
  14. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Vi har da lagt en 3,5 turbodiesel fra S-klasse i en w201 med succes, så det kan der sagtens.

    Til gengæld har vi også lagt en om606 turbo i en 124, og der skal altså laves mere om end man først lige regner med - hvis det skal være i orden ;)
     
  15. Stofberg

    Stofberg New Member

    Joined:
    29 Juni 2012
    Indlæg:
    481
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Mercedes 190E 2.6
    Km:
    361000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg tror nu nærmere jeg Burde have en ladmodel som din Nick de er fede og super billige samtidig i årlig omkostning :D desværre ikke i indkøb...

    fik ødelagt mine bagsæder for noget tid siden og de er aldrig blevet brugt anyway så en sedan er nærmest i overskud.. problemet er nok at man aldrig får solgt sin modificeret vogne :D så det ender nok med noget sjov som altid :lol:
     

Del denne side