Mercedes Træf NordFyn 4.-5. September 2026   Information - Tilmelding  - Tilmeldte biler


Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

KN filter ?

Emne i 'Diverse Drivline' startet af Klaus, 13 Marts 2007.

  1. Klaus

    Klaus New Member

    Joined:
    14 Oktober 2006
    Indlæg:
    467
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Sdr.Vium i Westjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W201 2,5D
    Km:
    360000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    KIA Ceed sport 115
    Bil nr. 2 Km:
    60000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Er der nogle der har erfaringer med KN filter til en 300D ? Jeg er ved at trænge til et nyt og vil da gerne vide om det er vejen frem ?
     
  2. den_

    den_ New Member

    Joined:
    3 Februar 2007
    Indlæg:
    133
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    slagelse
    Ratings:
    +0 / 0
    hej klaus
    jeg gå også at overvejer at investre i sådan et. Jeg havde 57i indriction kit til en mondeo jeg have for et par år siden det kunne jeg godt mærke og høre. men ved ikke med element filteret
     
  3. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    hej Klaus

    KN-filter vinder du ikke flere hk ved KN filter ,(ikke noget du kan mærke)
    KN-filter gør kun du bevare luft samme luftstrøm i hele filters levetid,
    men vis du skifte dit nomale luftfilter i tide så her du ikke vundet noget rigtig,

    men jo du kan få KN-filter der passe lide ind i kasse pris 600-800 kr 8)
     
  4. Miped

    Miped New Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    8
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Juelsminde
    Ratings:
    +0 / 0
    Andet end et insats filter.

    Jeg har også ledt som en vild efter et filter til min E200 benzin, men jeg vil gerne have et injektion kit, altså ikke et insatsfilter som man kan få i K&N udgave. Overvejer at lave noget selv men vil gerne have nogle fifs.
     
  5. Klaus

    Klaus New Member

    Joined:
    14 Oktober 2006
    Indlæg:
    467
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Sdr.Vium i Westjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W201 2,5D
    Km:
    360000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    KIA Ceed sport 115
    Bil nr. 2 Km:
    60000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Jeg har før med held i "gamle" biler monteret KN filter med bedre trækkraft og en smule bedre økonomi.. Men det gælder åbenbart ikke mercedes ?
    Hvad koster et papir filter ?
     
  6. den_

    den_ New Member

    Joined:
    3 Februar 2007
    Indlæg:
    133
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    slagelse
    Ratings:
    +0 / 0
  7. Frank

    Frank New Member

    Joined:
    16 September 2006
    Indlæg:
    369
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Tårnby
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W211
    Km:
    83500
    Årgang:
    2004
    Bil nr. 2:
    W169
    Bil nr. 2 Km:
    45000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2007
    Hej Klaus

    Et originalt luftfilter til en 300D koster 243,75 kr

    Jeg står også får at skal til at skifte luftfilter, så jeg kunne også godt tænke mig at vide hvad jeg får, som er 665,50 kr bedre, når et originalt luftfilter til en 300 turbodiesel koster 247,50 kr og et K&N filter koster 913,- kr.

    Hej Uffe
    Du skriver at man får et filter der giver samme luftstrøm i hele filters levetid, men hvorlangt tid er det i forhold til et originalt. :?:

    Til andre der vil tjekke prisen ud, på et originalt filter kan I gøre det på dette link fra Gørløse. http://www.autoimport.dk/reservedele/pr ... model=W124
     
  8. den_

    den_ New Member

    Joined:
    3 Februar 2007
    Indlæg:
    133
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    slagelse
    Ratings:
    +0 / 0
  9. Frank

    Frank New Member

    Joined:
    16 September 2006
    Indlæg:
    369
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Tårnby
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W211
    Km:
    83500
    Årgang:
    2004
    Bil nr. 2:
    W169
    Bil nr. 2 Km:
    45000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2007
    Vidunder filter

    Det lyder sq godt, 8)
    Det jeg ikke rigtigt kan forstå er, hvorfor bilfabrikkerne ikke selv levere bilerne med dette vidunder filter, når bilen kører længere på literen, forurener mindre, skal aldrig skiftes på de fleste biler (Mercedes undtaget), men fedest det giver flere HK. :p

    :idea: Der burde da være et lov krav om at alle biler skulle kører med sådan et, hvor er Greenpeace henne. :roll:
     
  10. den_

    den_ New Member

    Joined:
    3 Februar 2007
    Indlæg:
    133
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    slagelse
    Ratings:
    +0 / 0
    der er større indtjening på det billige og ikke så gode filter som skal skiftes mere da det også giver arbejdes timer til service.

    ja det danske system er fuck up hvorfor skal man også betale en strafpris hvis man køre på diesel selv om den måske køre længre på literen og sådan kan vi jo blive ved
     
  11. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    ja frank

    verden er svær at forstå.

    hvorfor køre alle ikke mercedes ??

    hvorfor er der ikke kobberrør som bremsrør fra ny ??
    ja svar på det er de får kr der spars ved jernrør !

    hvorfor er der ikke 250 hk i en 300 D turbo

    hvorfor er w210 blivet bygge ?

    hvorfor er nogen kvinder som de er ??


    bare man kunne svare på alt :shock: :shock:
     
  12. Frank

    Frank New Member

    Joined:
    16 September 2006
    Indlæg:
    369
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Tårnby
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W211
    Km:
    83500
    Årgang:
    2004
    Bil nr. 2:
    W169
    Bil nr. 2 Km:
    45000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2007
    Hej Uffe

    Det var sgu da et seriøst indlæg du fik lavet der. :shock: :shock: :shock: :shock:

    hvorfor køre alle ikke mercedes ?? ikke alle har råd og ikke alle går op i hvad for en bil de kører i. 8)

    hvorfor er der ikke kobberrør som bremsrør fra ny ??
    ja svar på det er de får kr der spars ved jernrør !
    ? Forstår ikke helt hvor du vil hen med det... det forbedre ikke bilens måde at kører eller bremse på, hvis det er rust du er bange for, så prøv med textyl 8)

    Resten er der vidst ikke brug for at der bliver svaret på. :cry:
     
  13. TØT722

    TØT722 New Member

    Joined:
    9 Januar 2007
    Indlæg:
    146
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Tølløse
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E250TD
    Km:
    764000
    Årgang:
    1995
    Bil nr. 2:
    YAMAHA FJ1200
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hvis man monterer kobberrør fra ny, holder de jo i al evighed, gør de ikke ? Så er det vel indlysende :?
     

Del denne side