Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Klonk lyde fra bagende

Emne i 'Slinger, lyde og andet mystisk fra undervogn' startet af vimmer7, 3 November 2013.

  1. vimmer7

    vimmer7 Member

    Joined:
    2 August 2013
    Indlæg:
    55
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250 d
    Km:
    365000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    E220 CDI
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Hej alle fornuftige bilejere

    Jeg har ervhervet mig en yderst fornuftig w124.125 MB (250d) årg 88.
    Bilen er sågodt som uden rust og har kun kørt 335.000 nu
    Havde nogle klonk klonk lyde fra undevogn bag, så har fået skiftet kardanleje og hardyskive men uden held
    Lyden fremkommer først efter ca 60-70 km kørsel og begynder som en mindre viberation efterfulgt af klonk klonk klonk lyde ved igangsættelse ved lyskryds eller på vej ud af rundkørsler.Lyden fremkommer også ved kørsel op ad bakker.Der er ingen mislyde ved jævn hastighed.
    Har fået tjekket aksler som skulle være ok.
    Bagtøj forkommer meget varmt efter længere kørsel
    Nogle der har viden der kan hjælpe ???
     
  2. PeterASK

    PeterASK New Member

    Joined:
    21 Januar 2013
    Indlæg:
    333
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    504000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Re: HJÆLP

    Har du prøvet at kigge på olien i bagtøjet? Hvordan og af hvem er akslerne blevet undersøgt?

    Ud fra hastigheden, var mit første gæt slidt bagtøj, men bliver så kastet af ved klonk klonk lyde. Mit bagtøj er slidt, det er bare en vedvarende/uafbrudt "høj" lyd, også ca fra 50-70 og så lidt aftagene eller overdøvet af andet.
    Hvad med kardan ophæng? og hardyskive eller skiver? og er de monteret korrekt og begge?

    Jeg er ikke ekspert, langt fra, men det er nogen af de ting jeg selv ville gå i gang med at undersøge.

    Ud over det, tillykke med bilen, det er altid fornuftigt.
    Noget andet, er lyden der stadig hvis du skruer helt op for anlægget? (Okay, det var så en mega dårlig joke :lol: )
     
  3. PeterASK

    PeterASK New Member

    Joined:
    21 Januar 2013
    Indlæg:
    333
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    504000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Re: HJÆLP

    Oh en anden ting, kan du evt ikke ændre overskriften? De fleste gange der bliver postet spørgsmål, er det som regl fordi man skal have hjælp, men ud fra dit, kan andre have svært ved at finde ud af om skal dykke ned i dit, for at måske at finde løsningen her, før de selv poster samme spørgsmål :)
     
  4. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Re: HJÆLP

    Den lyd sagtens være dine trækaksler..

    Man kan ikke bare lige sådan tjekke dem uden at åbne dem først, det er kun manchetterne og selv om de ser fine ud kan den være brændt i led osv..
     
  5. vimmer7

    vimmer7 Member

    Joined:
    2 August 2013
    Indlæg:
    55
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250 d
    Km:
    365000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    E220 CDI
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Re: HJÆLP

    Hermed rettet til. Er jo første års lærling :)
     
  6. vimmer7

    vimmer7 Member

    Joined:
    2 August 2013
    Indlæg:
    55
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250 d
    Km:
    365000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    E220 CDI
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Re: HJÆLP

    Ok, lyder dyrt :-(
     
  7. vimmer7

    vimmer7 Member

    Joined:
    2 August 2013
    Indlæg:
    55
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250 d
    Km:
    365000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    E220 CDI
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Re: HJÆLP

    Har faktisk ikke kigget efter olie i bagtøj. så det er nok lige et job i eftermiddag.
    Har været på en 115 km tur her til morgen uden en eneste klonke lyd, men lidt viberationer i starten ved acceleration
    Det er som om at hvis der ikke er læs på ud over mig selv, så er det ikke til at få lydene frem...
    Mangler højtalere bag, så det var måske en ide :)
     
  8. clausejby

    clausejby Member

    Joined:
    12 Januar 2013
    Indlæg:
    163
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    ejby vestfyn
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    300 te
    Km:
    550000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    300 TD turbo VAN
    Bil nr. 2 Km:
    780000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    har du set efter midterlejet på kadangen
     
  9. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    Undersøg baghjulslejer for slør, var selv ved at skifte bagtøjet på grund af knurrelyde, men endte op med at skifte begge lejer, så blev der ro. offtopic
     
  10. vimmer7

    vimmer7 Member

    Joined:
    2 August 2013
    Indlæg:
    55
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250 d
    Km:
    365000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    E220 CDI
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Jo tak, men der er ingen knurrelyde, ja der er faktisk utroligt stille i kabinen ved kørsel.
    Det er kun ved længere kørsel at jeg har problemet. og igen kun ved acceleration
     
  11. vimmer7

    vimmer7 Member

    Joined:
    2 August 2013
    Indlæg:
    55
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250 d
    Km:
    365000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    E220 CDI
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Yep og det trængte til at blive skiftet, hvilket dog ikke hjalp
     
  12. AMB

    AMB Member

    Joined:
    10 April 2011
    Indlæg:
    357
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    7400 Herning
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E-24V 3.4 AMG
    Km:
    213000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    E500
    Bil nr. 2 Km:
    293221
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Mit Differentiale har i længere tid haft klonk lyde ved især igangsættelse (slidt krone, spids hjul) det har så videre ført at der nu kan komme lignende lyde af hvad du snakker om ved normal kørsel men når jeg træder koblingen ned er der ingenting :) (Ja jeg har manul gearkasse bitcheeeeeesss :lol: )

    Hvis du kan få bilen på lift så prøv at tage i kardangen og drej den og tjek efter slør i bagtøjet :)
     
  13. vimmer7

    vimmer7 Member

    Joined:
    2 August 2013
    Indlæg:
    55
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250 d
    Km:
    365000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    E220 CDI
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Bare lige en update på dette problem.

    Det var yderste knokleled på højre trækaksel der var gået tør for fedt og var begyndt at gnave i metallet når der var passagere med på bagsædet.
    I forbindelse med skift af trækaksel fik jeg desværre købt en forkert model som ikke passede, og så var gode råd dyre for bilen hang på lift ved Ejner hessel om fredagen og jeg skulle en tur langt ned i Polen om mandagen.
    På med den gamle slidte trækaksel igen og hjem igen.
    Fik hjælp til at skille den gamle aksel af og rense den for "fremmedlegmer" plus at fylde leddet godt op med fedt igen.
    Turen til Polen og hjem igen forløb uden nogen mislyde af nogen art. Og havde jo selvfølgelig bagagerummet fyldt op på hjem vejen med indkøb af billig øl :-D så der var mere end bare almindeligt læs på.
    Skal dog stadig have skiftet til en korrekt type aksel, selv om det føles som om alt er ok lige nu..

    Stolt af min gamle Mercedes :cool:
     

Del denne side