Mercedes Træf NordFyn 4.-5. September 2026   Information - Tilmelding  - Tilmeldte biler


Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Kemisk produkt mod rust "mirakel middel"

Emne i 'Karosseri' startet af Miss Mercy, 9 November 2007.

  1. Miss Mercy

    Miss Mercy New Member

    Joined:
    17 Juli 2007
    Indlæg:
    263
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Halløjsa,

    jeg har netop udført lidt rustarbejde på bilen og har købt mig næsten fattig i alskens maling, rengøringsmiddel, rustbeskyttelse samt grunder til påsprøjtning direkte på rusten. Jeg har også prøvet Hammerit maling til metal, som kan males direkte på rusten og forhindrer det i at udvikle sig yderligere. Et ganske godt produkt.

    Men jeg ser så et engelsk bilprogram forleden, hvor temaet er restaurering af ældre biler. Under rustarbejdet på en bil smøres der et flydende kemisk produkt på rusten, som i følge programmets udsagn skulle være det bedste på markedet. Lidt a la Hammerit malingen forhindrer det rusten i at udvikle sig yderligere. Men desværre ikke et ord om, hvad det hedder.

    Kender nogen til dette produkt eller måske et magen til. Jeg er i gang med at teste hvilke produkter på markedet ,der er bedst til vores elskede biler og vil derfor gerne have fingrer i det bedste markedet kan tilbyde.

    Nogen bud :?:
     
  2. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Ved godt hvad det er for et produkt du tænker på.
    Husker desværre ikke lige navnet, men kan da lige undersøge det. :)
     
  3. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    hej det kunne være det de kalder rustomdanner som loctite laver,
    det er en mælkehvid væske man smøre på efter man har slibet ruste væk det stoppe så det gravrust der skulle være tilbage i metalet,
    man kan også bruge det på lette ruste flader,


    navnet på det er , LOCTITE 7505 cat no. 15870
     
  4. 124 e220

    124 e220 New Member

    Joined:
    16 Oktober 2007
    Indlæg:
    52
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    hej

    der kun en ting der hjælper på rust og det er slipe spartle
    eller skifte delen :shock: :shock: alt andet er syndt på en 124er

    men det bare min mening

    mvh martin
     
  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja hvad er det for en gang amatør snak der er gang i her :)
    Det er jo ikke et forum for T-Hansen drengene :)
    Det lyder nu ellers som noget af en trylledrik for biler, at kunne stoppe rusten/omdanne den, men til hvad? ahh den løsning vil jeg nu lade gadedrengene om at udføre på deres honda civic eller hvad de nu køre i :)
    Men sjovt at vide noget sådan findes :)
     
  6. Klaus

    Klaus New Member

    Joined:
    14 Oktober 2006
    Indlæg:
    467
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Sdr.Vium i Westjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W201 2,5D
    Km:
    360000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    KIA Ceed sport 115
    Bil nr. 2 Km:
    60000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Uanset hvilke produkter i snakker om er det der skal til jo bare at fjerne ilt og vand fra jernet og det er derved beskyttet !
    Så har du en lak eller andet der er stærk nok kan du male oven på rust og rusten stopper, problemet er bare man ikke har en stærk vedhæftning på rust og derfor slipper det hurtigt igen, derfor holder en bil der er renoveret jo sjældent lige så længe som en ny.
    Og når man svejser ny dele på går der kun sekunder får de første rust er der, uden man kan se det ;(
    Men som sagt er en god overflade behandling godt givet ud :)
     
  7. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Et godt bud kunne måske være dette.:

    http://www.cargizmo.dk/product_info.php ... 509cdaf422

    Ovennævnte produkt blev testet i et nummer af gør det selv, og de konkluderede efter en længerevarende test, at produktet faktisk virker. :shock:

    T-Hansen agtigt eller ej. :wink:

    Svigerfars A-klasse, fik i sommers en større istandsættelse, og her blev por15 anvendt hist og her.
    Indtil videre ser A'eren stadig fin ud, men om det skyldes por15 vides jo ikke med sikkerhed.
     
  8. Rene J

    Rene J Member

    Joined:
    30 Januar 2007
    Indlæg:
    60
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Struer
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W203 220 CDi
    Km:
    584000
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2:
    Renault Laguna 1.8
    Bil nr. 2 Km:
    214000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1998
    Det er netop sådan et indlæg der gør det T-hansen agtigt
    og minder Meget om de indlæg der er på bilgalleriet...

    Indlægget er ligesom startet med at man spørger
    om der er nogen der kender et rusthæmmende produkt,
    da man er ved at teste hvilke produkter der er bedst til formålet....

    Min mening er bare,
    at hvis man er utilfreds med dette
    og ikke har et ordentligt svar...
    Så lad være med at kommentere
     
  9. 124 e220

    124 e220 New Member

    Joined:
    16 Oktober 2007
    Indlæg:
    52
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    ja MEN der er ikk noget andet end rigtig plade arb der virker :evil: :evil:
     
  10. Franco76

    Franco76 New Member

    Joined:
    30 Oktober 2007
    Indlæg:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Hvis det virker så er det da noget nemmere end at pille en forrude ud for at skifte en lille pladedel....
     
  11. Miss Mercy

    Miss Mercy New Member

    Joined:
    17 Juli 2007
    Indlæg:
    263
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej Folkens,

    temaet har taget lidt en drejning som Rene J er inde på.

    Lad det stå klart med det samme. I langt de fleste tilfælde og især med W124 biler er den rigtige løsning at sandblæse, rense, grunde og male rustne pladedele. Den behandling får mine biler med største fornøjelse. Men få gange, når pladedelen er meget lille, sidder et sted, hvor det er vanskeligt at komme til eller ikke er synligt (evt i motorrummet) eller måske al for dyr at udbedrer fordi halvdelen af bilen skal splittes ad, så er løsningen altså dise vidundermidler som Hammerit eller Loctite som Uffe angiver.

    Jeg har netop brugt Hammerit to små steder i motorrummet, som ingen gang en Mercedes mekaniker vil få øje på. Og så skal vi huske på, at ikke alle har tiden, lysten eller viden til at udføre rigtigt pladearbejde. Her kunne disse vidundermidler også være en god hjælp. Hvis det kan hindrer yderligere rustdannelse eller være med til at give bilen et par år mere på vejen, ja hvorfor ikke så.

    Længe leve vores elskede W124'er. :)
     
  12. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Som jeg jo netop også skrev - Meget interesant at vide der findes noget sådan.

    Men derfor vil jeg uanset hvem og hvor mange der har en eller anden forskællig holdning til dette, lade min holdning komme til udtryk.
    En kommentar om noget jeg finder værd at kommentere efter den opfattelse jeg har af det emne der skrives om.
    Man kan vel sige der også er 2 sider af denne sag.

    1. hvis ikke man har et ordentlig svar så lad være med at kommentere (Hvorfor det? skal en kommentar nu også dikteres/favoriser indlægende?)

    2. Ved at lade min holdning komme til udtryk og alle andre det samme, kan man danne sig et indtryk af hvad folks holdning er til et sådan produkt, dette kan i høj grad være med til at give andre et indblik i hvad der er fidus til og ikke fidus til, som også læser dette indlæg.

    Det er lidt som at prøve at favorisere verden ikke at ville have konstruktiv kritik, jeg prøver ikke at diktere nogen til ikke at bruge dette middel, jeg udtrykker blot min egen holdning til dette middel.
    At det opfates som værdiløst vil jeg sige fortæller mere om den der opfatter holdningen end den der giver den til udtryk Rene J.

    Det er 50% et spørgsmål om hvordan man udtrykker sig og 50%
    et spørgsmpl om måden man vil opfatte det på!

    hvorfor tror så mange at et forum skal stilles op, som et eller andet krammer market hvor man mødes på midten???
    Det er altså ok at vi værd i sær har vores egne holdninger og lader dem komme til udtryk, uden at det skal opfates som oplæg til debat om hvad der ok og ikke ok!
    Alle holdninger er da lige, om det er positive holdninger eller negative holdninger.
    Eller render man også rundt og irette sætter konen hver gang munden ikke smiler? eller spøger man til hvad der er galt?
    Det er ok at have en dårlig dag, så vel som at have en negativ holdning til et emne.

    Med mine talrige små smilene ansigter i tidligere indlæg, troede jeg egentlig man kunne gennemskue en smule ironi/sarkasme :)
    Så jeg undskylder hvis noget skulle opfatte det personligt.
    Skal jeg "skrive" det lidt mere klart, så mente jeg bestemt ikke andet end at jeg ikke har stor fidus til det omtalte middel, fordi jeg er af den holdning at det er lidt som at tisse i bukserne, det stopper måske rusten ja, men det fjerne den ikke og her er jeg ligeglad med hvor usynlig den så end måtte være, den skal bare væk før jeg personligt har det bedst med det resultat jeg gerne vil have :)
    jeg er mest til permanente/holdbare og perfekte løsninger.
    Og så er jeg ligeglad med om det er på min W124er eller om det er på min Daihatsu :)

    Jeg er dog ligesom alle andre stadig intereseret i at lade andre høre om denne løsning.
    og ikke mindst høre andres holdning til et sådan produkt, uanset om der spørges til dette.
    Håber ikke nogen føler sig alt for T-hansen gjorte nu :)
     
  13. Franco76

    Franco76 New Member

    Joined:
    30 Oktober 2007
    Indlæg:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Det jeg fandt mest støedene i dit indlæg er at du har en Daihatsu.....
     
  14. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    punkt 1 omkring rustbehandeling er at alt rust der er mulige at fjerne SKAL væk,

    der findes ikke nogen der ( som skrevt binde på rust) kan påføres en rustplet og som ville holde i længet,

    men da men er kan være ude for små rust pletter på ælder biler , dermed også på mercedes biler,

    så gå man jo ikke ud og skifte en bagskræm vis man finder en lille rustplet på 5mm i sin skærmkant,

    der har man så muligehede at stoppe det rust uden at skulle svejse ny i, som det ikke bliver beder af,

    men hensyn til det der Thansen pjat, drop det, vi er her for at hjælpe hinanden og ikke kaste møj i hoved på andre her,
    og alle spørgsmål er velkomme og dem som ved nogen svare og dem som ikke ved nogen om de ting der bliver spurt om undlader at svare,

    der er jo en årsag til nogen spøre som de gør, og det syns jeg er fint,
    og de har også fortjent et fornuftig svar uden at de skal føler sig som en T H..... tosse,

    dem som ønsker dumme svare finde dem nok på bilgalleriet :D :D :D :D
     
  15. 124 e220

    124 e220 New Member

    Joined:
    16 Oktober 2007
    Indlæg:
    52
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    hej

    har prøvet det der ruststopper for magnge år siden og det hjælper ikk
    noget som helst :shock: :shock: :shock: :shock:
     
  16. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg har tidligere brugt en lakstift til at stoppe rusten "midlertidigt" i mine skærm kanter til det endeligt skal laves ordentligt og om jeg køber nogle nye bagskærme eller bare laver rusten, der tror jeg at min holdning er at jeg ikke ville nænne at lave en udskæring og svejse, så det bliver nok 2 nye bagskærme.

    Men jeg kan da sige at den lak stift jeg har brugt, sidder utrolig godt fast.
    Så jeg tror nu ikke at der findes noget som er så meget bedre at det kan betale sig at grænske så meget i det.
    Det er jo selvfølgelig op til en selv, men jeg ville føle det var spild af tid.

    Min har stået i over 1½ år med lidt rust i skærm kanterne og her har lakstiften faktisk kunne forhindre rusten i at skalle af og danne huller, men den har ikke forhindret rusten i at brede sig ca. 2 mm længere op hvor det bobler lidt op.

    Jeg tror ikke helt jeg kan se iden med dette produkt hvis ikke det kan stoppe rusten, ellers er en lak stift mindst lige så god.

    MVH
    BRABUS
     
  17. duhdenmark

    duhdenmark New Member

    Joined:
    28 Januar 2008
    Indlæg:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Jeg forsøgte også med noget af det her rustomdanner for et par år siden, den type der gør rusten helt sort, det fungerede slet ikke, bilen rustede igennem det på ganske kort tid, men måske produkterne er blevet bedre siden?
     
  18. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    Hej jeg har for en del år siden prøvet mirakkelmidlet rustomdanner, det var en hvid væske der efter tørring blev sort.
    Min erfaring var at uden ydeligere behandling slog rusten igennem efter ca en måned, men blev det behandlet med både grundmaling og maling og lak kunne der gå op til et år før rusten slog igennem, så de penge sparer jeg til noget karosseriplade i stedet.
     

Del denne side