Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Kabinevarme problemer

Emne i 'Alm. Varme/ventilation i kabine' startet af Mercer07, 11 December 2013.

  1. Mercer07

    Mercer07 New Member

    Joined:
    4 Januar 2013
    Indlæg:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300D
    Km:
    222000
    Årgang:
    96
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Alle :wink:

    Jeg er den lykkelige ejer af en W124, 300D fra 96 ( kun 220.000 km på bagen altså næsten ny ) De sidste 2 vinter har jeg desværre haft nogle problemer med kabinevarmen, mere eller minderer det on eller off i både passagersiden og føresiden, altså ingen mellemvej...blæseren er skiftet til føleren ved loft lampen, føleren er støvsuget, er der nogen der har et foreslag til hvor jeg skal fejlsøge ???

    "Der alte herren" drøner til Østrig 18 December og fruen herhjemme har meddelt mig hun forventer der er styr på varmeproblemet før juleferien !!!! :?

    Vh Jack
     
  2. JanDK

    JanDK New Member

    Joined:
    3 August 2011
    Indlæg:
    505
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Audi S6 Avant 4,2 V8
    Km:
    313000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Smart Pure 0,8 CDi
    Bil nr. 2 Km:
    93000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2012
    Duro ventilen ved siden af batteriet.

    Et let slag med en lille hammer og den kan virke igen.
     
  3. Mercer07

    Mercer07 New Member

    Joined:
    4 Januar 2013
    Indlæg:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300D
    Km:
    222000
    Årgang:
    96
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej JanDK

    Jeg har tjekket duro-ventilen den klikker i begge sider når jeg tager stikket af
    varmen kan også reguleres i begge sider, men hvis jeg feks. stiller begge temp. reguleringer
    22 grader så er der enten fuld varme på i føre eller passager og kold luft i den modsatte :?
     
  4. Lars190

    Lars190 Member

    Joined:
    21 Oktober 2010
    Indlæg:
    321
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Hyundai Atos
    Km:
    65000
    Årgang:
    2006
    Min begyndte selv at skrue enten helt op eller helt ned for varmen i begge sider uafhængigt af hinanden. Dejligt i frostvejr at den selv bestemte om den ville varme. Jeg hev stikket af duoventilen vinteren over for når den ingen strøm får åbner den helt for varmen. Problemet var varmestyringspanelet. Hiv blæser og op/ned/sider knapperne af og fjern de store møtrikker der sidder under dem. Så sidder der to stjerneskruer over din radio på undersiden af dit træpanel. Fjern dem og vip panelet op, det er ikke skruet fast foroven. Når det er taget af sidder der en stor plade hvor temperaturreguleringshjulene sidder i. Den løsner du ved at fjerne de stjerneskruer der holder den. 4 eller 6 stk, kan ikke lige huske det. Så tager du panelet ud og tager det store multistik bagpå i midten af. Nem opgave der kun kræver stjerneskruetrækker og en stor fastnøgle til de 2 møtrikker om knapperne.
     
  5. PoulF

    PoulF New Member

    Joined:
    26 Juni 2013
    Indlæg:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W 124 230 TE benzin
    Km:
    200000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    W 186
    Bil nr. 2 Km:
    150000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1952
    Hej Jack

    Blot en hurtig tilbagemelding, måske lidt sent.

    her selv lige været igennem hele turen på min W 124 230 TE 1991.
    Duoventil skilt, da man ikke kan være sikker på, at den virker korrekt ved et optisk mekanisk let hammeren på ventilen. Det er meget enkelt, der sidder et par kegle konusser inde i ventilen, som skal være let gående og fri for ir. Max 1 times arbejde, den er lidt svær at få ned i gummibøsningerne igen.

    Hjalp ikke, men så er dette vedligeholdelses arbejde gjort en gang for alle. Derefter skilte jeg varmeregulatoren på midterkonsollen, da den kun periodisk varmede i den ene side. To fejl fundet. En kold lodning på printkortet til det potentiometer, som styrer temperaturen (hjulene i instrumentet). Anden fejl en periodisk defekt strømtilgang i multistikket på de ene af de to tykke stifter i multistikket til varmeregulatoren. Om denne multistik fejl er kommet ved afmonteringen ved jeg ikke, men nu virker alt som det skal. Dette tog noget tid 2- 3 timer med at skille elektronikken ad, finde fejl og efterlodde.

    Held og lykke

    Poul F
     

Del denne side