Mercedes Træf NordFyn 5.-6. September 2025   Information -

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Kølevandstemperaturføler på M119, hvor ?

Emne i 'Motorkøling' startet af Bendix, 11 September 2013.

  1. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,485
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Hvor sidder føleren til kølevandstemperaturen på en M119, måske en har et billede ?

    Jeg kunne selvfølgelig bare kigge i motorrummet på min egen, men den står hjemme, så det er lidt bøvlet, når man lige vil undersøge noget på jobbet. :D
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Skjoldet foran luft filteret fjernes, under det sider 3 føler.

    En 1 polet til viseren i instrumenthuset, en 2 polet til klima/blæser køling og en 4 polet til motorstyringen.

    Hvad skal du da lave? Hvis det er det med at blæseren foran skal starte tidligere, så er det en 1,2K ohms modstrand der skal ligge parlel over den 2 benet føler
     
  3. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,485
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Nej den har jeg styr på, er bestilt hos min 'sorte' elektronik-slave. :D

    Jeg skal lige have mere styr på mit projekt inden jeg præsenterer det her. ;:-
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Hmm.. Der skal gættes her

    Er det et kat2 system eller noget ebay økonomi modul plader, som du er faldet for :D
     
  5. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    måske denne: http://fgsswitch.com/
    Bestiller en snarest 8)
    UPDATE: Modulet er bestilt :gr8: Glæder mig til at prøve den. Er squ træt af det irriterende 2. gear start og det sløve kickdown switch reaktion :whip:
     
  6. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,485
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Det kan 100% udelukkes, der er vist ikke meget økonomi på en V8'er. :D
     
  7. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    Enig.. Hvis man vil have en sparegris, så køre man R6'er :lol: :lol: :lol:
     
  8. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Uha, der er desværre mange som falder for alt det stads man kan købe på ebay, som skulle få den til at køre længere på litteren....
    Men ville så sige at m119 motoren køre længere på litteren end en 300-24v. Det har meget at sige, at den har fået elektronisk indsprøjtning!

    Jeg køre selv rundt med en m113 motor i 5.0. Den kan jeg få til at gå 13 på litteren :D
     
  9. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja en R6 spare, der er jo ingen grund til at ødsle med tiden det tager at nå de 100 :nakkal:

    Et forsøg med fars gamle 500SE fra 1988 blev til 16 km/l. Og der var ingen regne fejl, der blev tanker helt op før og efter og det blev til 16km./l. Jeg skulle regne efter 3 gange før jeg troede på det, men den blev også kørt med en bakke æg under speederen med maks 1mm tilladt speeder :-D så ny eller gammel motor og teknik, det handler bare om hvordan man køre skidtet og under hvilke forhold :mrgreen:
     
  10. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,485
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Hold lige dette økonomikørsel ude af mine tråde, det undergraver mit rygte fuldstændig. :lol:
     
  11. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,485
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Re: Sv: Kølevandstemperaturføler på M119, hvor ?

    Dan har gættet på gulvvarme.....ja måske.

    [​IMG]

    Sendt fra min Nexus 4 med Tapatalk 4
     
  12. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej Brian

    Det var da en smart ide. Og så lade det køre over føleren så der ikke bliver for varmt

    Det vil også tage fugten hvis man har våde sko 8)

    Søren
     
  13. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Re: Sv: Kølevandstemperaturføler på M119, hvor ?

    Er det 3 tæpper du har der :D har du så også et sæt hjemmesutter du tager på ved indstigningen :D
    Og ja ja, hjemmesutter, dem du tager på fødderne de ved :D
     
  14. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,485
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Har smidt en sort måtte oven på Brabus-måtten, den beige er jo lidt start. Så er der selvfølgelig det faste tæppe i bunden - så ja det giver 3.

    Morgensutter - ja hver dag.

    Sendt fra min Nexus 4 med Tapatalk 4
     

Del denne side