1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Jeg har lige købt en w124 250d toppakning skal skiftes

Emne i 'Dieselmotorer' startet af Ingo, 12 Oktober 2015.

  1. Ingo

    Ingo New Member

    Joined:
    30 April 2014
    Indlæg:
    8
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300e
    Km:
    345000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    c220d
    Bil nr. 2 Km:
    527000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1997
    Jeg har købt en dejlig 250d med ny toppakningsæt da motoren trænger til nye pakninger den forrige ejer sagde der fossede luft og vand ud af topstykket og værkstedet havde vurderet den til nyt toppakning.Jeg har valgt at gøre det selv men er der et sted en hjemneside eller lignende man kan læse vejledning??
     
  2. Bovbjerg

    Bovbjerg Member

    Joined:
    23 August 2010
    Indlæg:
    43
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 200D
    Km:
    800000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    • Like Like x 1
  3. Christian Wil'Chr

    Christian Wil'Chr New Member

    Joined:
    7 Oktober 2018
    Indlæg:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Trekantsområdet
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190D
    Km:
    358000
    Årgang:
    1991
    Har selv brugt "lidt" tid på at kigge rundt på diverse engelse og tyske fora og videoer. Projektet tog et par dage med bestilling ad hoc af diverse sager. Som f. eks styrke 10.9/12.9 m6 bolt med møtrikker til udtrækning af glideskinne-pins.

    Havde en reserve bil imens projektet stod på.

    Håber jeg kan bidrage med min historie, tog lidt billeder som vist:



    YT søg "190d zkd" - en gut her der endda døjer med EGR
    .

    -Husk god kvali top til M10 indv. 12-kant (XZN?) til topbolte, havde selv held med hazet 2751.

    -Husk top til M11 udv. 12-kant, i tilfælde.

    -Nye strækbolte inkl. kamakselbolt.

    -Fremgangsmåde, en blanding af online manual (søgte på "W201 *.PDF Manual", første post) og Haynes.
    Haynes havde, modsat online manualen, en yderligere procedure for montering af M11 udv. 12-kant bolt på kædedrev/kamaksel (mit tilfælde) og M10 bolt udv. 6 kant - hvor online manualen kun går ud fra at det er udvendig 6-kant.

    Pas også godt på ikke at strippe gevindet hvis/når dieselvarmeren skrues ud af topstykket. Jeg er ikke sikker men tror det var grundet plads at jeg ikke bare kunne fjerne den sørens låseclips og tage varmelegemet ud med o-ring. Bestilte en ekstra adapter der sidder mellem dieselvarmer og topstykke og det er ikke den stærkeste legering overhovedet. Det er også meget sandsynligt at dyseholdere blokerer for topboltenes hoveder, så jeg fjernede selvfølgelig dem uden at spænde topstykket jævnt fast igen og så var det lige endnu en tur på ebay for at finde brugt godt topstykke, med kamaksel og løftere og ventiler (som så dog kun havde kørt 150k km og til en ok penge). Men det endte jo godt (bank under bord) den gamle barolo baron har tilbagelagt over 30 k km siden da - eller sagt med andre ord 2 olie/filterskift siden.
     
    Last edited: 7 Oktober 2018

Del denne side