Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Hvilke bærearme til sportline

Emne i 'Styretøj' startet af Anders B. Jensen, 4 Maj 2011.

  1. sundebo

    sundebo New Member

    Joined:
    5 Marts 2008
    Indlæg:
    48
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ishøj
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300e24v-sportline
    Km:
    215000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Ford Escort RS
    Bil nr. 2 Km:
    90000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Hej alle.
    Meget interessant tråd, som har givet mig en større forståelse af bærearmsproblematikken, dog ærgerligt for mig, at den først kommer nu med henvisning uog dele. Har for ca 3 mdr siden skiftet mine bærearme til den dyre pris - selv om jeg foretog det i carporten.
    Mange hilsner
    Hans-Christian
     
  2. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,439
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ok, 3500 inkl. Moms. For 24V m. Sportline option.
    Det er da til at overkomme :gr8:

    Så kan jeg godt forstå man synes det er dobbelt op nederen man har givet det dobbelte :cry:
     
  3. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    nu spørger jeg 112% dumt.... :oops:

    men hvis man nu var ejer af 24v og det bare er en bil for vedkommende, som skal fra a til b

    er det så muligt og montere alm bære arme her tænker jeg om de passer på bunden ?

    ikke jeg egentlig skal bruge det til noget men var da værd og vide hvis man fik en 24v i bytte
    på en gl robåd eller såen om man så skulle sætte de der dyre arme på.

    :lol: svar hvis i gider syntes bare det kunne være en god info til ikke entuiaster...
     
  4. Anders B. Jensen

    Anders B. Jensen Member

    Joined:
    23 September 2007
    Indlæg:
    157
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Silkeborg
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300CE 24V
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hej Smut.

    Jeg ved det faktisk ikke, men som udgangs punkt står en 24V/Sportline lavere, = Bærearmen mere vandret (lavere frihøjde), og vinklen på bærekuglerne er tilpasset dette, hvis min logik ellers er intakt !!
    Men altså, så har jeg haft en 300Der fra 87 der var sænket ligeså meget uden bærekuglerne gik i stykker.
    Men igen, den styrede sku lidt mærkeligt, men har hele tiden troet det var sporings abekattene der ikke ku deres kram...
    Så det blev du sådan set ikke klogere af vel ? :D
    For øvrigt, så har jeg stadig ikke fået de rigtige arme endnu fra Kurt i Hedehusene. Ringer en gang om ugen men der sker for lidt.
    Jeg poster når jeg har dem med billeder etc..

    Anders
     
  5. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991

    joee egentlig nu blev jeg da klogere på hvorfor de er vinklet
    troede egntlig det bare var alt det nymodens skidt der var
    kommet på hvor alt er byt til nyt = en halvside af forenden
    og en totalt lænset pengepung.

    Det er det også lidt for billigt er det ikke....
    Trist og høre du ikke har fået dem endnu.
     
  6. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,439
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja grunden til de er vinklet er netop bærearmens lidt anderledes vinkel fordi den står lavere og dermed peger styrekuglen jo lidt indad.

    Men da en 300E-24 er samme karosse som der bruges til eks. 250 og 300 modeller, så kan jeg slet ikke se andet end at det ikke skulle være muligt.
    Men der kommer sikkert nogle andre ting med ikølevandet hvis det skal passe 100% og være rigtigt og alt det der til resten af bilen.

    Men personligt ville jeg ikke udskifte dem, selvom bilen måske blot er købt som et A-B køretøj.
    I så fald vil jeg modsat sige at så har man måske prioriteret en hel del forkert, hvis man køber ældre meget dyr bil som ikke må koste noget at vedligeholde.
    Så skulle man nok hellere have købt noget man vidste ikke så mange finurligheder, men det er også nemt ar være bagklog og alt det der :D
    Men nogle gange så forstår jeg egentlig ikke at folk køber en bil som en W124er der jo er sådan lidt et præstigekøretøj og som man ved har kostet op i mod 1 milion Kr. fra ny for ja over 20 år siden, og så dernæst ikke har interessen i at holde det kørende eller manglen på forståelse for at sådan en bil selvfølgelig med visse ting koster en smule at holde kørende i sliddele, det er nemlig langt fra som alle påstår at en W124er bare er noget af det billigste at holde kørende.
    Altså jo hvis man netop "bare" vil holde det kørende, så ja, men ellers så vil jeg nok sige man skal have købt sig noget af et pragt eksemplar for at der ikek skal skiftes lidt hist og her på en godt 17-25 år gammel bil, trods ekstremistisk vedligeholdelse.
    Men klart har man købt en spand der i forvejen er døden nær, og kun givet måske 15-20 kilo for den.
    Så er der måske ikke så meget idé i at poste flere penge i den end højst nødvendigt, men så kunne man jo gå endnu videre og bare hodle sig til at smørre kuglerne 1 gang om ugen med lidt fedt, det koster næsten gratis :mrgreen:
     
  7. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Ja okay Brabus skal jeg forstå dit indlæg sådan her :

    Hvis du ikke har råd til og lave en 124 rigtigt så bør jeg ikke køre
    i sådan en men byt den væk til noget nyere..?
    som jeg slet ikke har råd til.

    Nu er vores bare en familie bil til alle ungerne. (og os selv)
    der er ikke noget specielt over den andet vi har haft den i over
    4 år og den springer igang altid....satme stabil.
    også er den betalt dejligt når man nu har været på su
    i 6 mdr og starter som elev til august...

    Jeg spørger fordi jeg er blevet tilbudt en
    300e 24v til en pris imellem 10 og 15 kg men skal synes
    lidt træls hvis man lander på og købe den
    men ikke har råd til og renover for en masse 1000 kr.

    Misforstod jeg ? :eek: ;)
     
  8. ClausX

    ClausX Member

    Joined:
    23 April 2011
    Indlæg:
    61
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300-24 TE Sportline
    Km:
    320000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    Chevrolet Corvette
    Bil nr. 2 Km:
    200000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1975
    Hej Anders og I andre stjerne-experter,

    Jeg genopliver lige denne tråd, idet tråden ender uden et svar på om "Kurt fra Hedehusene" kunne hjælpe Anders.
    Jeg vil gerne høre enden på den historie, idet jeg selv røg ind i bærearms-problemer med min 300 TE-24 Sportline for et par dage siden.
    Under en baglæns parkering lød der et smæld fra forenden og bilen kunne pludseligt ikke styre. Ude af bilen kunne jeg se at venstre skærmkant hvilede ovenpå hjulet, som pegede til venstre. Det højre forhjul pegede til højre! Under bilen kunne jeg se at den var helt gal - kuglen i venstre bærearm var simpelt hen "knækket af", se billede nedenfor:

    [​IMG]

    Bilen står nu hos JTC og venter på at blive repareret. Jacob har sagt, at der kun kan benyttes originale sportline bærearme, som allerede nævnt flere gange i denne og andre tråde. MEN, hvad med ham der Kurt fra Hedehusene? Levede han nogensinde op til forventningerne med at kunne skaffe billigere u-originale bærearme? Jacob har jo stillet mig i udsigt at nye originale bærearme koster over 4000 kr. stykket......!

    Håber nogen af jer kan kaste lys over Kurt.

    MVH

    Claus
     
  9. 300E24

    300E24 Member

    Joined:
    23 November 2010
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Volvo V40 2.0T
    Km:
    135000
    Årgang:
    2002
    Bil nr. 2:
    Renault Laguna V6-24
    Bil nr. 2 Km:
    74000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Jacob (JTC) har ret, og alligevel ikke...

    Hvis du har det som BRABUS, at det død og pine skal være som det var oprindeligt, så skal du have originale bærearme...

    På en 24V'er er den eneste forskel på standard og sportline hårdheden på bøsningerne. De oprindelige sportline bøsninger er lidt hårdere, men på de senere årgange så er det de samme bøsninger i begge typer. Det er sådan jeg husker det, men det hele er vist dækket i de tidligere indlæg i denne tråd hvor BRABUS og jeg skriver en del frem og tilbage.

    Så du kan altså godt bruge uoriginale bærearme til en almindelig 24V'er og jeg tvivler på at du kan mærke forskel, med mindre at du, som en anden herinde, tror at hver dag er "track day"... :lol:

    Brian
     
  10. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Du mener kuglen er knækket som i bærekugle er knækket?
    Eller hvorledes, det kan gå grueligt galt hvis man køre rundt med super rådne bærekugler, specielt hvis den knækker mens der er lidt fart på.. det er ikke et sted jeg vil anbefale at spare....

    I tilfælde af et det KUN er bærekuglen som er knækket, var det måske en mulighed at skifte disse i begge sider, men det kan jo kun betale sig hvis bærearmene/bøsninger er i god stand...
     
  11. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,439
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Man skifter ikke bærekugle på en 24V bærearm hvor kuglen er vinkler og nærmest svejst i.
    De kan så vidt jeg ved heller ikke købes seperat, man kan kun skifte hele bærearmen.

    Men som 300E24 siger, så kan du sagtens købe dem uden sportline bøsningerne.
    Men det er ikke korrekt man ikke længere kan købe de org. hårdere sportline bærearme.
    Men ja nogle af de senere modeller brugte alm. i stedet, men mener det kun galt T modellerne... er ikek helt i ham med hukommelsen på det.
    Men da jeg købte 2 stk. org. 24V sportline bære arme, var mine numre på bøsningerne det rigtige nummer som de løse bøsninger til sportline bøsninger, da jeg smed 8400 kr. For 2 nye org. Sportline 24V bærearme. :shock:
     
  12. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Jeg tænkte faktisk at det var samme smarte system som w210, men det ser ud til at man ikke kan skifte dem...

    Det er bare lidt underligt, at kassere en hel bærearm fordi man vil skifte bærekugler :p
     
  13. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,439
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Enig 8)

    Men det er også kun på dem med vinklede bære kugler, de øvrige er jo til at skifte kan man sige.
    Det burde dog havde v æret omvendt, at de dyre bære arme kunne man skifte kugler på og de billige ikke. :p
     
  14. 300E24

    300E24 Member

    Joined:
    23 November 2010
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Volvo V40 2.0T
    Km:
    135000
    Årgang:
    2002
    Bil nr. 2:
    Renault Laguna V6-24
    Bil nr. 2 Km:
    74000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Det kan være at jeg fik formuleret mig ledt dårligt, men ´det ser ud til at BRABUS og jeg er enige... :gr8:

    Brian
     
  15. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    ftz hævder at de sælger bærekugler til 300-24, men dette kan være en fejl, det virker også lidt sjovt at de sælger komplet bærearme for ca.2000 kr...

    de sælger i øvrigt også Heavy duty bagbros bøsninger, som der bliver brugt på fx taxa'er osv...
     
  16. ClausX

    ClausX Member

    Joined:
    23 April 2011
    Indlæg:
    61
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300-24 TE Sportline
    Km:
    320000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    Chevrolet Corvette
    Bil nr. 2 Km:
    200000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1975
    Tak for de mange input, men der er ingen der har nævnt KURT fra Hedehusene.......Findes han og kan han levere varen, d.v.s. uoriginale bærearme til sportline 300TE-24?

    MVH

    Claus
     
  17. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,439
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Han kunne engang.
    Så vidt jeg er orienteret så er hans bo ved at blive gjort op.
    Han er ved at blive skilt og forretningen dermed lukket og slukket.
    Men det er kun hvad jeg har hørt fra anden side.

    Jeg har ikke set ham siden mit gearkasse project blev kørt helt af sporet af en af hans gearkasse eksperter (udefra kommende) som snare skulle gøre sig som lirekasse mand. :angry:

    Men prøv selv at smide ham et kald på 46591494
     
  18. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,439
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Bærekuglen er altid vinklet på en 24Ver så det undre mig meget hvis de skulle sælge disse.
    Det er nok som du siger en fejl.
    De kan dog godt sælge en komplet bærearm for 2000 hvis det er til en alm. 24Ver og ikke en sportline med de hårdere bøsninger. dem sælger gørløse også til samme pris ca.
     
  19. 300E24

    300E24 Member

    Joined:
    23 November 2010
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Volvo V40 2.0T
    Km:
    135000
    Årgang:
    2002
    Bil nr. 2:
    Renault Laguna V6-24
    Bil nr. 2 Km:
    74000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999

    Det er en fejl i deres online katalog... Men de kan skaffe FEBI-Bilstein bærearme til en 24V'er, men ikke med de hårde sportline bøsninger. Jeg købte mine hos dem...

    Brian
     
  20. ClausX

    ClausX Member

    Joined:
    23 April 2011
    Indlæg:
    61
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300-24 TE Sportline
    Km:
    320000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    Chevrolet Corvette
    Bil nr. 2 Km:
    200000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1975
    Så har Jacob sat nye originale bærearme på min bil og nu skal den spores. Er der nogen som kan anbefale et godt sted at få det gjort?

    MVH

    Claus
     

Del denne side