Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Gratis 35 punkts tilstandstjek hos EH Århus

Emne i 'Anbefaling af værksteder' startet af 124036-009, 20 Oktober 2009.

  1. 124036-009

    124036-009 Guest

    Ratings:
    +0 / 0
    Hejsa

    Jeg har nu bestilt tid til det gratis 35 punkts tilstandstjek af min 124'er.
    Har bestilt tid hos Ejner Hessel i Århus og er meget spændt på at se hvad de siger til standen, som jeg ser på de punkter de kigger på lyder det lidt som et alm. bilsyn.

    I samme ombæring vil jeg have skiftet olie og filter så jeg kan få et stempel i min servicebog. rules
    EH har planer om at hælde en Mobil olie 10W40 på, hvad siger i til dette valg?
    Har ikke selv nogen anelse om hvad man bør komme på sådan en M119974!

    Håber i samme ombæring at minde folk om at de har mulighed for dette gratis tjek hos deres lokale Mercedes-Benz værksted, inden 31. dec. 2009 med fordelagtige priser på olie/bremseskift.

    Se mere her: http://www.mercedes-benz.dk/campaigns/prisoplysning/

    Der kommer naturligvis en vurdering af tjekket efter det er udført.

    /Jack
     
  2. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Det lyder spændende 8)

    Jeg hælder Mobil1 5W-40 på mine forældres 500E :)
     
  3. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    til nyere biler bruger Hessel "mobil 1" 5-30, det mener jer er et bedre valg.
    selv bruger jeg "Castrol TWS" 10-60 det er den bedste olie der findes.
     
  4. 124036-009

    124036-009 Guest

    Ratings:
    +0 / 0
    Nyere biler? hvornår er det fra? jeg betragter ikke min som nyere...

    Hehe, får dem nok ikke til at hælde Castrol på den :)
    Kunne egentligt ikke forestille mig at de vil lytte til hvad man har at sige ang. olie, da det jo er dem der stempler i bogen.

    Har du nogen argumenter for at vælge 5W-40 frem for 10W-40, Lasse??

    Kan se i min servicebog at min bil har kørt på Castrol RS 10W-60, Mobil 1 5W-50, Mobil 1 0W-40, Shell Ultra 5W-30...
    Og så tænker jeg, hvor meget betyder det egentligt, så længe det er et mærke af en god kvalitet, Og vi har jo ikke et extremt klima i DK... Endnu

    Jack
     
  5. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Jeg syntes bare, at en halvsyntetisk 10W-40 til en M119 er for "tyk". 5W-40 er fuldsyntetisk, og i mine øjne et bedre valg.

    På min egen bruger jeg Mobil1 Rally Formula 5W-50.

    Jeg har haft 5W-40, 10W-40, 0W-40 og 5W-50 på, og finder 5W-50'eren bedst. Med den bruger den næsten ingen olie, og desuden "isolerer" den også mekaniske motorlyde bedre.
     
  6. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Man skal følge de opgivende verdier i service bogen. De fleste mercedes fra før 95 er opgivet til at skulle køre med 10w40.

    Det er det motoren køre bedst med. Man får ikke en bedre motor ved at hælde olie af anden verdi på. Tvætimod kan det slide hårdere på motoren og de kan tabe effekt ved for tynd olie.

    Havde engang et project med en m104 motor der tikkede ved høje omdrejninger, det var så olien der var for tynd.. der var hældt 5w60 på. Fejlen var at olien var så tynd, at når der kom belastning på de hydradiske ventil løftere, så blev olien trykket hurtigere ud af dem end den kunne komme ind.

    Så Castrol 10w40 er det optimale for din motor og især m119 motoren.
     
  7. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Kigger man i instruktionsbogen, er bl.a. 5W-50 opgivet, da den også strækker sig over et meget bredt temp. område.

    Jeg hælder i al fald ikke 10W-40 på min mere..
     
  8. 124036-009

    124036-009 Guest

    Ratings:
    +0 / 0
    Hmm... nu bliver man jo helt i tvivl, jeg troede helt sikkert de ville bruge en fuldsyntetisk olie...

    Bilen har tidligere helt sikkert kørt mest på Castrol RS 10W-60

    Jeg har desværre ikke instruktionsbogen til bilen, kun servicehæftet.

    Jeg bør da helt klart priotere at få en fuldsyntetisk olie på, gør jeg ikke??
     
  9. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jo self fulsyntetisk olie er bedst
     
  10. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,439
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Så derfor held Castrol RS 10W/60 på 8)

    Fordi 10W/40 den fåes ikke som fuldsyntetisk tror jeg :)

    Det vigtigste er at man holder sine olie skift med filter, mange køre jo satme over 25.000 Km eller længere før de skifter olie på deres dyt og det skal den nok belønne sin ejer for, det er helt sikkert, den ros skal ejeren nok få at mærke 8) med mindre man sælger bil for hver 50.000 Km. man køre :D så bliver det jo blot næste ejeres lig i lasten
     
  11. 124036-009

    124036-009 Guest

    Ratings:
    +0 / 0
    Nåe, det er vel også på tide at fortælle hvordan det gik, det er jo efterhånden ved at være længe siden den var afsted...

    Det startede jo rigtig godt, ingen adgang på værkstedet for kunder, kun personale... rules
    Så jeg måtte pænt sidde og vente i udstillingen et par timer... :|

    Efter de par timers venten trillede V8eren ud af porten igen og jeg kunne få en status, en nøgle og en beskeden regning på olie og filter.

    Status: de havde spændt et rør til servo systemet, jeg havde godt set den havde smidt olie engang, men siden den gang var der intet galt... Repereret uden beregning 8)
    Så fik jeg justeret hjullejer... :? anede ikke de kunne justeres, med mindre det selvfølgelig er spændt let så ikke der er slør i... :?: Repereret uden beregning 8)
    Men bortset fra det var jeg, som værkføren så smukt fremførte det: Deres dårligste kunde

    Så fik jeg skiftet olie og filter, de benyttede Mobil 1 10W-40 og jeg går ud fra det er ganske fint, når de nu insistere på at ville bestemme for at stemple min servicebog. Jeg fik et stempel og vi gik over for at betale... i øvrigt gennem værkstedet... :?: :?: :?: hans kommentar var: Man må godt i følge med en voksen :?: hmm...

    Alt i alt et dejligt besøg som gav mig vished for at bilen er i tip top stand :yipi:

    Pris: 890,- kr. for olie og filter... tjekket var jo gratis.

    Jack
     
  12. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    var det din opfattelse, at værkføren var morsom eller uforskammet, eller noget helt tredie ?
     
  13. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Syntes det er flot, at der er lavet disse ting U/B, og at deres 35 punkts tjek virker seriøst.

    Ja, og jeg kan godt forstå det. En ting er et forsikringsspørgsmål, hvis der skulle gå noget galt ude på værkstedet, og kunden er involveret. Og det er altså irriterende at have kunder (selvfølgelig er nogle værre end andre) stående og glo ved siden af, eller helt oppe i nakken af en.. Sådan er det altså. Rigtig mange steder i Tyskland er kunder forment adgang til værkstedet.
     
  14. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    Hej ,jeg har på et mærkeværksted været ude for at den mekaniker der var sat til at servicerer MIN bil , pludselig blev sat til at skifte en kilerem på en anden kundes bil der pludselig holdt uden for porten,og det tidsforbrug , blev ikke trukket fra den tid jeg jeg skulle betale,så jeg fik regningen, :eek: .... den købte jeg selvfølgelig ikke.
    SÅ, hvis jeg ikke må være i nærheden , af min bil,så skal de bare ikke skrue på den ,så enkelt er det, :? men jeg opholder mig altid sådan, at jeg er helt sikker på jeg ikke går i vejen , og med hensyn til risiko for skader, på kunden så har man jo lov til at være vågen, for der er vel ingen kunder der ikke er klar over, at det er en arbejdsplads 8) .

    Derudover er det sket , at mekanikeren har haft en hånd for lidt, og har haft brug for en ekstra :) og så var jeg jo lige i nærheden ik 8) og så slap han jo for at, forstyrre sin kolega i det han var i gang med :lol: , og på den måde er der flere vindere :roll: mvh.
     

Del denne side