Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2019 - Tilmelding Åben!   Information  Tilmelding  Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

generator/ el fejl

Emne i 'El-system' startet af Smut 25, 18 April 2018.

  1. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,276
    Likes Received:
    14
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    hej
    nu er min hukommelse ikke hvad den har været
    (Har skruet for meget vw de sidste par år)

    datterens 230 fik en mindre hjerne blødning her i weekenden
    alt var fint indtil lørdag morgen hvor svesken skulle til syn og havde sig
    et syn og nogen nr plader
    pludselig bimler og bamler den og der var intet strøm på batteriet
    nå hurtigt fat i en kami og start kabler på og lade noget strøm
    vi fik den synet og nogen plader med og hjem
    ud og hente et nyt batteri...
    søndag gik jeg og fiflede med den
    fik sat en ny lade bro på
    og wupti alt spillede
    alle lamper slukkket...
    vi valgte så og køre i den til rødding med hendes søster
    afsted det gik men da vi nåede Kolding kom der lidt vand ned fra himlen hun tænder
    så lige viskeren bang så tændte abs lampen og 400 meter længere fremme var det nødsporet
    og den var død

    nå nu var gode råd dyre meeenn fik fat i dam som bor ved Kolding
    og han kom og slæbte os væk og der kom et andet battri fra fyn og en bil vi ku komme videre med hendes søster..
    vi fik kørt bilen ud til michael dam lader på batteriet
    nu har han så monteret et fuldt opladet batteri igen og den staarter
    perfekt dog er alle lamper i instrument tændte

    gør den det ved en død generator...
    overspændings relæ er skiftet og med 2 sikringer

    hvad er det jeg ikke ser eller husker...
    sorry det blev lidt langt
     
    Last edited: 18 April 2018
  2. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    566
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +33 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3 V6 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    400.000
    Det virker ihvertfald ikke som om den ladede til at starte med. Det har jeg prøvet en del gange med mine gamle biler - hvis generatoren godt kan lade nok til til at slukke lampen, men ikke helt nok til at lade batteriet og klare strømforbrugerne - så kan den tage batteriet med ned stille og roligt, uden at ladelampen tænder, og lige pludselig er der bare ikke mere strøm til at bilen kan fungere.

    Den ene jeg havde, blev målt over batteripolerne for at se om den ladede, og spændingen steg fint nok ved hævede motoromdrejninger - derfor troede jeg i første omgang at batteriet var dødt. Så købte jeg et nyt batteri, og det holdt 14 dage - så døde bilen under en tur. Så købte jeg et nyt laderelæ og batteriet blev opladet med en lader, men bilen døde igen efter 14 dage. Det viste sig at være ankeret i generatoren, hvor slæbesporene til kullene simpelthen var slidt op. Hvis jeg havde taget værkstedstesteren og lavet en belastningstest af batteri/generator, havde jeg opdaget med det samme at generatoren godt kunne lave spænding nok, men ikke lade batteriet med nok ampere til at holde bilen kørende... så lærte man den lektie (og jeg havde endda fri adgang til testeren hver dag).

    Men at den ikke slukker lamperne i instrumentbordet, lyder underligt?
     
    Last edited: 19 April 2018
  3. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,530
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    403000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    330000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Ja en ny generatoren vil nok gøre det. Overspænding relæ (med 2 sikringer )
    Er så vidt jeg husker en gammel model. Den nye type har hun en sikring.
    Men det er jo til at teste den en måler på batteriet og så lave en belastende på alt el i bilen om den så holder ladespæning
     
  4. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,276
    Likes Received:
    14
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Okay ja der mener jeg så og huske modsat på overspændings ræelet...

    Ja der må en ny generator til...
    Undrede mig bare at alle lamper er tændt med fuldt opladet batteri
     
    Last edited: 20 April 2018
  5. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,065
    Likes Received:
    14
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +17 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    det kunne tyde på en fejl i varmelegement ved indsugningsmanifolden, undersøg lige dette, hvis varmelegemet ikke slukker futter den generator i af igen og igen.
     
  6. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,276
    Likes Received:
    14
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Årh der fik du diesel manden..
    Det var sort snak
    Vedr temperaturen så ville den helst ligge under 80 kører man stille og roligt på landevejen er den ikke meget over 60 gr i arbejds temperatur
     
  7. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,551
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    "Ja der må en ny generator til...
    Undrede mig bare at alle lamper er tændt med fuldt opladet batteri"

    Så er der normalt forbindelse til kull på generartor. Men ingen produktion af strøm Chr

    Sendt fra min GT-N7105 med Tapatalk
     
    Last edited: 22 April 2018
  8. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,276
    Likes Received:
    14
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Så kører svesken igen og den unge frk er glad....

    Det var skift af generator og alle lamper slukkede...

    Og nej den Gl siger ikke ret godt når man drejer ren hjulet rrrr siger lejerne....

    Der var intet andet i vejen
    Men tak for inputs
     

Del denne side