Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Gearkasse Projekt 722.6

Emne i 'Automatgear' startet af SOBATECH, 27 August 2013.

  1. SOBATECH

    SOBATECH Active Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,173
    Likes Received:
    24
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +25 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej

    Så fik jeg hentet min Gearkasse en 722.626 (W5A580) Og den er ud til at være i rigtig fin stand
    Den har kørt 180000 Jeg ved ikke om man skulle smide den op til Gilleleje Gearkasse Center og få den Justeret
    til 110% og få skiftet de dele der eventuelt er slidte

    Jeg fik også alle stik og en Gearvælger konsul fra en 210er med første gear
    Købte også en TPS (Trotle Position Sensor) Selv om der sidder en i forbindelse med ASR Modulet i Bilen
    Jeg ved ikke om det ikke giver problemer at bryde ind i det eksisterende system Så vil jeg hælere sætte
    TPS i forbindelse med ASR Motoren under indsugning manifolden

    Købte også et spirometer fra en 500 det er elektrisk styret der er jo ikke noget spirometer kabel på Gearkassen
    Men der har Ole Fejer lavet en Targo udgang i hans Gearkasse styring til spirometeret

    Har også bestilt nogle Paddle skiftere Originalt fra Mercedes Her er nummeret Mick (A 171 267 0046)
    De koster 1200,- men der får vi jo en god rabat
    Det var ellers meget sjovt jeg snakkede med Anders Leth hos Ejner hassel Roskilde. Han sagde hvad pokker skal du bruge 2 Paddle skifter til i en 124er

    Det ser også ud til at jeg skal lave en anden flange på gearkassen til Hardyskiven jeg mener at der kun er 3 huller
    3 i gearkassen og 3 i Kardangen. Men det kan være at man er heldig at den passet fra den gamle gearkasse

    Søren
     

    Attached Files:

  2. PeterASK

    PeterASK New Member

    Joined:
    21 Januar 2013
    Indlæg:
    333
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    504000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bliver sq spændende at følge! :gr8:
     
  3. SOBATECH

    SOBATECH Active Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,173
    Likes Received:
    24
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +25 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej

    Så fik jeg snakket med Ole Fejer og han har Styringen på lager med stik og det hele

    Ole køre med styringen i en G model. Det skulle virke rigtigt godt. Den skifter gear meget bedre end Mercedes egen styring den skifter endda gear med det samme når man trykker på Paddle skifterne

    Jeg får styringen på Fredag om 2 dage

    Ole tager 450 Euro 3357,- Dkr For hele styringen med stik Display Joystick

    Søren
     

    Attached Files:

  4. henrik68

    henrik68 Member

    Joined:
    27 Februar 2010
    Indlæg:
    179
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 500E 6,0 Wäth
    Km:
    30000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    SL500
    Bil nr. 2 Km:
    93000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1997
    Hej Søren.

    Super spændende projekt du har gang i der..
    Har selv snakket med Ole tilbage i Januar, da jeg også har planer om at få monteret en 722626 gearkasse når jeg er nået lidt længere med mit projekt. :-D
    den du har købt (W5A580) var også den Ole anbefalede til mig, det var den stærkeste, men er du sikker på at du
    kan bruge gearvælgeren fra en W210 ? fik at vide at den ikke passede, man skulle vælge en fra en W202, R170 eller R129,
    Tænkte på om rattet fra en nyere AMG model med paddelshift ikke passer på vores W124er, istedet for at lave dem selv, syntes også de AMG rat ser ret fede ud :-D
    Følger spændt med på tråden. 8)

    Henrik..
     
  5. SOBATECH

    SOBATECH Active Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,173
    Likes Received:
    24
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +25 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej Henrik

    Kan godt huske at du var i gang med et gearkasse projekt og det fulde jeg meget med i. Men så gik du ligesom i stå

    Og det er tørst nu at jeg har set at Ole har lavet et interface

    Jeg har læng været meget træt af min gearkasse da jeg ikke syntes den skifter på de rigtige tidspunkter
    Det har moske noget at gøre med at min Motor kun er en 3.0 motor blokken er en standart motorblock
    hvor man så har sat AMG topstykket på og gearkassen skifter alt for langt nede i gear
    Men der kan jeg jo programmere Oles interface så jeg bestemmer hvilket gear den skifter i
    Jeg har så senere fået i en ekstra ægte 3.4l AMG motor som så skal i sammen med gearkassen

    Med hensyn til Gearvælgeren så er det bare at sætte mitter pladen op i CNC fræseren og lave hullet støre
    så den passer til Gearvælgeren

    Og Rattet passer nok fra en nyere AMGer jeg køre i øjeblikket med et rat fra en 211 med knapper til radioen
    Så jo et AMG rat kunne være løsningen men jeg syntes de er rat :D dyre på Ebay

    Søren
     
  6. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,339
    Likes Received:
    47
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +56 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    Gonggong i30
    Bil nr. 2 Km:
    200
    Bil nr. 2 Årgang:
    2012
    Fra en 210'er, Søren, ikke en 211. cute
     
  7. henrik68

    henrik68 Member

    Joined:
    27 Februar 2010
    Indlæg:
    179
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 500E 6,0 Wäth
    Km:
    30000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    SL500
    Bil nr. 2 Km:
    93000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1997
  8. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,392
    Likes Received:
    30
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +32 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det fedt, som total elektronik nørd er jeg NØD TIL at hænge på dig Søren... rules
    Jeg har vist om nogen følt mig lidt overladt til "rød grød med fløde" når det komemr til vores køre gamle gearkasser.
    Omend skal jeg lige sige, den køre satme godt nu, den trækker jo faktisk mere midt mellem gearskiftene :shock:
    Så det er lidt ligegyldigt hvor længe den er om det, så længe INERTIEN fra motoren omdrejninger bliver omsat til drejnings moment ud af gearkassen af bremse båndene som en slags slyngkobling der går i indgreb, så kan jeg faktisk ikke se at selv en DSG gearkasse kan gøre det bedre... :|

    Men helt klart, jeg er så meget med på at man jo selv kan indstille ALT og lave forskellige programer alt efter om man køre søndags crusing, er på striben og køre drag race med launch controle eller bare skal køre sporty eller til bykørsel, ALT er muligt er sætte op som man vil have det. :love:

    Men det er et DYRT projekt, uden tvivl det som sætter en grænse for mange om det er helt urealistisk eller ok at bruge på sin W124er.
    Jeg tror nok vi har en rimelig fornuftig model som indgangs vinkel til at ofre lidt pepper nøder samt vores store interesse for elektronik og det der med at LAVE DET SELV :D

    Så lad os se og komme igang Søren, du har det jo lidt med at hvis det hænger i bremsen, så køre du bare med hjulene blokeret og er hesten ikke sadlet, så rider du ikke næste dag, så springer du bare ud af vinduet og ned på bar heste ryk og afsted det går med sporene dybt inde i nyrene på hesten, mens du er ved at faxe til Mercedes og snakke med gørløse og sende en SMS til politiet om at folk køre som åndsvage fordi de overholder fartgrænserne :D
     
  9. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Går ud fra at du så ikke skal bruge den gearvælger du ringede på :wink:
    Men fedt project 8) Glæder mig til at se resultatet og høre omhvordan det fungere... Jeg har nemlig selv holdt mig lidt fra det, da jeg har hørt at de færeste kan få det modul stillet rigtig ind til motoren.

    Så hvis det fungere, er det da helt klart noget jeg godt kunne finde på at gøre ved R129eren
     
  10. SOBATECH

    SOBATECH Active Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,173
    Likes Received:
    24
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +25 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej Jacob

    Jo jo Vi skal bruge din Gearvælger Konsul Mick skal også have lavet det. Selv om det er en fra en 210 han går jo meget op i at det skal være Originalt. Men det er lidt svært med den Gearkasse. Jeg mener også at han godt vil have CNC Fræst ud til knapper til Vindus hejs bag. Det er der jo ikke i en sådan billig Brabus model :D

    Jeg håber da at vi kan få indstillet modulet. Man kan jo netop indstille alt

    Men det finder vi ud af i morgen der skal vi ud og prøve Oles G model. Det er så godt nok en Diesel men det skulle det ikke være nogen forskel på

    Søren
     
  11. SOBATECH

    SOBATECH Active Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,173
    Likes Received:
    24
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +25 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej

    Jeg kom til at tænke på Jacob har du ikke den Gearkasse fra Supercharger AMger eller har du solgt den
    Det må have været en 722.6 Gearkasse

    Søren
     
  12. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Når når, så Brabus skal også til at havde en ordentlig gearkasse :lol:

    Jeg har desværre solgt den 722.6 jeg havde liggende, ellers så var den også røget på 129eren.

    Lige et hurtigt offtopic? jeg står med en kompressor fra en m113 motor, jeg skal havde bygget over på en m119 motor...
    Man der er desværre lidt forskel på indsugningsmaifoldene. Kan du godt fræse et konveteringsstykke eller er det for omstændigt?
     
  13. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    Følger lige tråden.. kunne være interessant til min M119 :D :coolguy:
     
  14. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er jeg faktisk ikke i tvivl om morten :D
     
  15. SOBATECH

    SOBATECH Active Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,173
    Likes Received:
    24
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +25 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Det kan vi sagtens finde ud af Jabob. Det er vel bare 2 firkantet der skal passe hver sin flange

    Søren
     
  16. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Ja faktisk. Manifoldene er jo stort set ens i demonsion, forskeller en vinklen som de rammer topstykket med + at der er en ekstra kanal til vand på m119 motoren. Men måske du er på havnen næste torsdag, så kan jeg tage de 2 manifolde med.

    Så kan du rode med dem der hjemme når du har lidt tid :D
     
  17. SOBATECH

    SOBATECH Active Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,173
    Likes Received:
    24
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +25 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej

    Nej næste Torsdag havde jeg tænkt mig at lave et lille Pudse træf oppe hos mig vi skal jo køre til Fyn om Fredagen

    Men jeg laver et indlæg senere vi skal lige snakke om det i aften på Havnen i Roskilde

    Søren
     
  18. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,392
    Likes Received:
    30
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +32 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hvor er alle billederne af det vi hentede igår Søren, du er bagude :lol:

    Men fuck hvor kørte hans bare godt og trak satme vildt med en 300D 24V motor med en KÆMPE turbo på :D

    Jeg vil helt sikkert gerne med i det projekt, det er på lige fod med at lave sin egen motorstyring hvor man kan alt, her er det bare en gearkasse vi har med at gøre, fedt fedt fedt. :)
     
  19. SOBATECH

    SOBATECH Active Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,173
    Likes Received:
    24
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +25 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej Igen

    Hvad med at du får lettet R**** og se at komme ud og sætte nogle Klistermærker op Mick så du kan Købe en Gearkasse

    Fis tilside. Man kan jo ikke holde Mick Væk.

    Vi var jo inde i København hos Ole Fejre. Og prøve se og købe hans interface til Gearkassen
    Det var over alle forventninger Fusk det virker godt. Det er lavet virkeligt Professionelt.
    Der er lavet med Mosfet udgange fra computer motherboardet så der bliver ingen problemer med at trække ventilerne i gearkassen. Hele printer er lakeret så der bliver ikke noget problem med fugt

    Jeg fik også et lille 7 segment display med så men kan se hvilket gear den er i. Det havde jeg tænkt at sætte der hvor ASD lampen sider i mitten af Spirometeret jeg skal nok have fat i et mindre display

    Jeg fik også et lille ekstra Joystil med. Det bruger men til at stille alle menuerne i det Store display med
    Det havde jeg tænkt mig at sætte der hvor Joysticket til at stille side spejlet
    Også sætte det stor 4 linier display lige over. Er der nogen der har en ide til hvor men ellers kan sætte det er det
    Har taget nogle Billeder

    Vi var jo også ude og prøve Oles R129. jeg havde misforstået Ole jeg mente at han havde G model
    Men Ole havde så pillet den 300E24V motor ud og sat en OM606 motor i med en Kæmpe Turbo fra en lastbil
    noget i stil med Black Smoke Drengene i Findland og Holda keft hvor den trækker. Det er lige før at jeg vil smide min AMG motor ud og lave det samme. Ole mente at den havde 350 HK

    Søren
     

    Attached Files:

  20. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,392
    Likes Received:
    30
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +32 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Heh :D jeg var skam ude i går og rykke klister mærker rundt, men jeg kan jo ikke sætte flere op end der er solgt :lol:

    Men ja jeg skulle skam nok kaste mig over projektet hvis jeg lige var 10 jern rigere 8)

    Glæder mig dog til at se dit og hjælpe med det jeg kan, så jeg kan se hvordan det er smart at gøre og ikke at gøre :mrgreen:

    Men display tænker jeg du ikke kan se bagved gearvælgeren, det bliver noget fnider tror jeg.
    Det er faktisk et meget godt sted nede foran gearvælgeren mellem sæd varme knapperne :mrgreen:

    Jeg havde også tænkt på noget oppe hvor skygge klappen over bakspejlen sider, der kunne man lave et rigtig pænt panel og så vil det se fedt ud at have noget deroppe som i fly stil :)
     

Del denne side