Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Fuel optimering / k-jet killers ? / tuning

Emne i 'Tuning, ombytning af motor og specialmodeller' startet af kh_custom_dk, 18 November 2021.

Batteribyen.dk
  1. kh_custom_dk

    kh_custom_dk New Member

    Joined:
    2 November 2021
    Indlæg:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    horsens
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300e
    Km:
    269
    Årgang:
    1985
    Hej igen stjerne gutter:)

    1.
    Jeg bøvler med min 300E 85 uden kat.
    den starter af røv til og hugger / hoster meget til den lige får lidt gas (hver gang ved start næsten)
    men køre så her efter fint og man kan se olie trykket står og danser en del i tomgang? måske normalt?
    og har oftest svært ved at tage gassen når den er kold / samt ved lave omd. også varm...
    DEN BRUGER MEGA MEGET BENZIN køre ca 5-9km pr l

    For mig som HARLEY mekanikker virker det som om den får alt for meget choker i starten.

    Har skiftet til KN filter insats + ROTOR og DÆKSEL (bosch) tændrør (Beru) --mangler tændkabler--

    Har fået fortalt det kan være vaccum slanger på maifolden som er faldet af / flækket??
    (dette har jeg dog ikke fået tid at tjekke da jeg bruger bilen hver dag) men tjekker i weekenden

    ----ANDRE GODE FORSLAG TIL OVENSTÅRENDE???--- :)

    2.
    ANYWAY så har jeg læst mig til at det K-jet system er noget pis???

    SÅ har tænkt at købe et K-JET KILLER STAND ALONE SET ?
    https://kjetkillers.pl/en_US/p/EFI-Injection-set-STANDALONE-Mercedes-6cyl-m103/92

    Her tænker jeg den får MEGET bedre forbrænding og laver benzin forbrug??
    Forhåbentligt mere power og muligt at tune den via computer?

    3
    Hvordan tuner man den her sån ok uden at splitte den ad i atomer?
    Vil bygge mig et rustfri udstødninig (men hvilken potte er bedst LYD OG POWER)
    Anden knast eller hvad skal man mere gøre for at hive HK ud af den?
    der er sikkert en masse links til andre sider der ude på nettet, hit me:)

    SP. sorry for min uvidenhed men er stadig ved at forstå denne fine vogn og motor,
    som jeg kun bliver gladere og gladere for hver dag jeg køre i den, selv knægten på 2 elsker den:)
     
    Sidst redigeret: 18 November 2021
  2. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    He-he... den slags er typisk udtalt/skrevet af folk som ikke forstår anlægget - dvs. de aner ikke hvad de taler om. Hvis du sammenligner anlægget med L-Jetronic som kørte sideløbende med, så aldres det bestemt hurtigere end KE-anlæg, samt at de gamle analoge Jetronic (L er også analogt), er ikke ligefrem kendt for deres pålidelighed, selv helt fra nye (omend L var bedre end D). Det var også årsagen til at Mercedes valgte KE, frem for f.eks. L.

    Iøvrigt skal du se KE-anlæg som fuldt mekaniske anlæg, med elektrisk understøtning og lamda. Dvs. går den elektriske del ud af kraft, kan man ofte køre hjem på den mekaniske del, som stadig fungerer uafhængigt af den elektriske del. En god metode for at se hvilken komponent der fejler, er ofte også at hive stikket af EHA'en (den elektrohydrauliske aktuator, placeret på mængdefordeleren), for at se om bilen kører bedre, hvis det er en komponent i den elektriske del, som trækker bilen ud af spec. Hvis bilen stadig kører dårligt, eller måske endda dårligere, så er det en komponent i den mekaniske del som fejler (hvis altså alt andet som f.eks. tænding er i orden, og der ikke er nogle vakuum-læks).

    Først og fremmest skal du læse den vedhæftede vejledning, som fortæller om anlæggets opbygning. Den giver en god forklaring - endda lidt bedre end Bosch's egen servicebog i min optik. Men kig kun på det overordnede - den er IKKE til Mercedes anlæg, men derimod lavet til VW.

    Med hensyn til tuning, kan KE-anlæg faktisk godt følge med et stykke af vejen. Men går du over en vis grænse, så er du nødt til at skifte til et moderne anlæg.

    Dit olietryk danser typisk grundet en dårlig sensor eller en dårlig forbindelse. Det er ikke noget jeg ville lægge søvnløs over, men du bør selvfølgelig finde fejlen, for ikke at sidde og kigge på en nål som har sit eget liv.
     

    Attached Files:

  3. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Her er lidt mere at kigge på, til at lære vores anlæg at kende...
     

    Attached Files:

Batteribyen.dk

Del denne side