Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Export også import igen

Emne i 'Import af biler' startet af Smut 25, 27 November 2011.

  1. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Hej
    jeg søger hjælp omk export af min 250TD planen er så og importer den igen
    og få den hjem på guleplader.
    Ganske enkelt fordi jeg ikke har det store forbrug af alle mine sæder
    efter at fruen har fået sin 300E
    og vores ældste datter selv skal havde bil til April
    og ja så er den jo lidt meget billigere i vægtafgift bagefter
    hvad gør jeg nogen der vil smide lidt fif....

    Tilføjer lige hvad deres forslag til afgift ved import er
    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=171

    lige omk 8000 kr men kan jeg få ligeså meget tilbage
    Eller såen ca
     
  2. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Hej Brian

    Så vidt jeg kan fatte på skatte's hjemmeside,- så får du den samme afgift retur ved eksport, som som hvis du købte den samme bil i til import,- dog skal man betale et "strafgebyr" på 15% af afgiften.

    Hvis vi bruger nedenstående eksempler,- som var de nyeste sager fra 2011 jeg kunne finde.

    eksport: retur afgift ca. 20.000 - 15% = 17000,- kr.
    import: afgift varebil = 8000,- kr.
    + evt. øvrige omkostninger i forbindelse med sagen.

    Med forbehold for at tallene holder vand når det kommer til stykket. :)

    Herefter vægtafgift: 2500,- kr pr. hele år ,- og nu uden partikkelfilterafgift :!: :mrgreen: - tror jeg skal have fundet en spraymaling i nummerpladegul. rules

    Import af 250TD 1988 varebil 50%
    ------------------------------------
    Art Varebil 50%
    Mærke MB
    Model 250
    Typebetegnelse 124185
    Registreret 1. gang 19-02-1988
    Antal døre 5
    Motor, cylindre 5
    Motor, volumen (cc) 2500
    Motor, ydelse (hk) 90
    Antal gear 5
    Drivkraft D
    Kørte (km) 418000
    Ekspeditionsdato [ 28-09-2011 ]
    Stand -3% = 800
    Afgiftssats 4
    Brændstofforbrug (km/l) 12
    Værdiansat pr. 13-09-2011
    Oprindelig nypris inkl. afgift (kr.) 326690,00
    Afgiftspligtig værdi (kr.) 16194,00
    Handelspris inkl. afgift (kr.) 24200,00
    Registreringsafgift (kr.) 8006,00


    Import af 250D 1988 personbil
    ------------------------------------
    Art Personbil
    Mærke MB
    Model 250
    Typebetegnelse 124125
    Registreret 1. gang 19-03-1990
    Antal døre 4
    Motor, volumen (cc) 2497
    Motor, ydelse (hk) 94
    Antal gear 5
    Drivkraft D
    Kørte (km) 255000
    Ekspeditionsdato [ 07-01-2011 ]
    Km +5900
    Stand -900
    Oprindelig nypris inkl. afgift (kr.) 519000,00
    Afgiftspligtig værdi (kr.) 13716,00
    Handelspris inkl. afgift (kr.) 35000,00
    Registreringsafgift (kr.) 21284,00




    offtopic Sad lige og fantaserede lidt:

    køb: E420 st.car årg 97 pris : 2800 Eur
    afgift: ca. 22000 som varebil 50%
    Vægtafgift: 1810,- pr. år.

    :lol: man får meget sjov, hvis man kan undvære det bagsæde :whip:
     
  3. CSchmidt

    CSchmidt Active Member

    Joined:
    3 December 2010
    Indlæg:
    1,251
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +10 / 0
    Min bil::
    JingJang Auris D-cat
    Km:
    165000
    Årgang:
    2007
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Men får man lige så meget sjov som man kunne få på bagsædet ? :whistle: :oops:

    hehe nåh der kørte den vist lige af sporet et øjeblik offtopic
     
  4. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Næ men til os der fylder lidt i landskabet bliver det nemmere i en stc
    når man runder 40 kan ledene godt blive lidt stive
    forskellen mellem mennesker og biler i ledene
    er slør på bilerne og stivhed på mennesker...

    Men nu overvejer jeg det endnu mere
    men mest pga økonomien.... :whip:
     
  5. CSchmidt

    CSchmidt Active Member

    Joined:
    3 December 2010
    Indlæg:
    1,251
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +10 / 0
    Min bil::
    JingJang Auris D-cat
    Km:
    165000
    Årgang:
    2007
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Ja når i alligevel har en sedan i kan smide ungerne over, så kan jeg sgu godt se fidusen i at få den på gule plader til en lavere afgift.

    Der må være en god sjat at spare alene i vægtafgift og måske i brændstof hvis den da bliver lettere. (men lægger man ikke bare bagsæderne ned istedet for at fjerne dem?)
     
  6. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    hej
    Er der ikke noget med 1000kr i afgift per km literen den går mindre end 16?
    Så måske 5000kr ekstra i afgift?
    og en bil man har eksporteret kan vist ikke indregistres igen i dk?


    chr
     
  7. MB-Freak

    MB-Freak Member

    Joined:
    31 Juli 2007
    Indlæg:
    167
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hedensted
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250TD
    Km:
    355555
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    450SLC
    Bil nr. 2 Km:
    196785
    Bil nr. 2 Årgang:
    1976
    Hej MB-Venner

    Da jeg er den glade ejer af en gul pl. MB van, vil jeg prøve at kaste lidt lys over sagen her.

    Bilen er en MB 250TD Årg. 89. Bilen er momsfri og har en totalvægt på 1900kg. Derfor er den nuværende vægt afgift så 2510,- Kr pr/år. Der er ikke noget partikel filter på bilen og jeg har endnu ikke set nogen straf afgift på 1000,- kr om året.

    Da denne vogn jo desværre også er blevet lidt træt, købte jeg tidligere på året en afløser for denne.
    En MB E250TD årg.94 u.afgift (Havde tidligere kørt på hvide pl.i DK) som er blevet reeksporteret.
    Efter forespørgsel hos skat har jeg fået oplyst at det er 1.reg dato,dvs i dette tilfælde Jan.94 som er afgørende for hvilke regler og hvor meget der skal betales i årlig vægt afgift. Så hvis jeg syner bilen tl en max totalvægt på 2000kg så vil det igen blive 2510,- kr pr/år.
    Det næste trin 2000kg - 3000kg vil koste 3360,- kr pr./år.

    Så som I kan se er det muligt at slippe for partikel afgift og nogenlunde billigt i vægtafgift. :)

    Så Smut om du kan bare gå igang med at bygge om på din gl. MB.
    På min er ryglænet af bagsædet lagt ned og selve siddehynden taget ud. Monteret en plade hen over og et gitter/plexiglas bag sædet, så skulle den være klar til mange år endnu :)

    Håber dette bragte lidt mere klarhed omkring dette emne.

    Mvh
    MB-Freak
     
  8. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    hej
    super tak for info!!! Den næste bil skal være 300td turbo dissel på gule plader!!
    chr!!
     
  9. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
  10. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
  11. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    Ja.. Sad og kikkede de emner her igennem..
    Jeg har en 1995'er 300 turbodiesel st.car på hånden..
    Den er dansk nu.. Og blev importeret i 2002 eller 2004..
    Masser af udstyr.. elruder.. Klima.. Soltag.. Elsæder.. Barne sæder bag.. Osv..

    Nogen der har en ide om hwa man ka få tilbage i afgift på den ??

    Og hwa vil den ca koste i afg. På gule plader. ???


    Jeg kører meget med STOR trailer.. Og min 300te Van går sku ik mange meter over 5 km/l.. Når jeg kører i den..
    Og bygge den om til turbo diesel orker jeg næsten ik..!!!

    Mvh Michael. bluestar
     
  12. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Hej Michael

    Det afhænger meget på kilometer, hvor meget du får tilbage i afgift.
    Men du kan tage den gennemsnitlige handelspris minus 55%, som en hurtig tommelfingerregel.
    Normalt tager man den beregnede registreringsafgift (60% af den gennemsnitlige handelspris) minus 15%.
     
  13. hiburebe

    hiburebe Member

    Joined:
    29 Januar 2011
    Indlæg:
    362
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W124-300e sportline
    Km:
    325000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    W164ML 320cdi 4matic
    Bil nr. 2 Km:
    260000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2006
    HEJ SMUT25

    Jeg er orientert sådan at man ikke får afgiften tilbage før end bilen er inregistreret i det "nye" land.

    Jeg var til syn med min w164 og i det samme var der en "kunde" der ville høre hvorfor hans Porsche Cayenne skulle toldsynes når den nu var inregistreret i DK før eksport.
    Sådan er reglerne ...man skal være sikker på at det vitterligt er en BIL der dur før eksport.
    Da han var gået igen sagde synsmanden til mig at "han bliver klogere for han får ikke noget tilbage før den er indregistreret i det nye land!
    Kender nogen mere til dette ?
     
  14. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    det lyder TRÆLS !!!!!!!!!! :shock: :shock:
     
  15. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    her er hwa der står om det på skat's side :

    Det kan du bruge som dokumentation for udførsel

    Til EU-lande: En faktura eller slutseddel med oplysning om køretøjet og navn og adresse på køber og sælger, eller et bevis på indregistrering i et andet land.


    mvh Michael.
     
  16. CSchmidt

    CSchmidt Active Member

    Joined:
    3 December 2010
    Indlæg:
    1,251
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +10 / 0
    Min bil::
    JingJang Auris D-cat
    Km:
    165000
    Årgang:
    2007
    Bil nr. 2 Km:
    0
    SÅ en slutseddel er egentlig nok ?
     
  17. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    En slutseddel mellem private er ikke nok til at få det udbetalt med det samme.
    Bilen skal helst indregistreres i det nye land, og herefter går der 3-6 måneder før man få afgiften tilbage.

    Med mindre -

    At man sælger som firma, til et firma i udlandet (helst en bilforhandler) på faktura.
    Har ladet mig fortælle, at det så er en vare man sælger business-to-business med henblik på videresalg i udlandet, og derfor kan der gå lang tid før at bilen bliver indregistreret. Derfor bliver processen med udbetaling af afgift speedet lidt op ;-)
     
  18. CSchmidt

    CSchmidt Active Member

    Joined:
    3 December 2010
    Indlæg:
    1,251
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +10 / 0
    Min bil::
    JingJang Auris D-cat
    Km:
    165000
    Årgang:
    2007
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Re: Sv: Export også import igen

    Så helst en slutseddel hvor man har solgt til en forhandler/firma og aller helst et engro salg hvor man selv har momsnummer?

    Sendt fra min ST18i med Tapatalk2
     
  19. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Jep - det er hvad jeg hører fra 'folk der gør sig i det'.
    Faktisk med de nye SKAT certificerede forhandlere, kunne det måske gøres endnu hurtigere - altså hvis man selv ejede virksomheden :D
     
  20. CSchmidt

    CSchmidt Active Member

    Joined:
    3 December 2010
    Indlæg:
    1,251
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +10 / 0
    Min bil::
    JingJang Auris D-cat
    Km:
    165000
    Årgang:
    2007
    Bil nr. 2 Km:
    0

Del denne side