Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Ekstraudstyr, optioner og accessories til youngtimer Mercedes

Emne i 'Diverse emner uden særspeciale' startet af Eddie, 30 Marts 2017.

  1. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,439
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Dette er ikke det originale option til W124 da den Originale option er "mekanisk" og ikke som dette der blot toner.
    Det originale er blot automatisk motorisering af vippe funktionen (total old scool) :)
     
  2. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Uh... det skal jeg lige høre mere om hvordan du har gjort, for jeg leder nemlig efter sådan et sæt læselamper til C-stolperne nu. :)
    Lamperne er billigere end man tror, så jeg tror at jeg vil montere sådan et sæt. Jeg er bare nervøs for udskæringen i C-stolpens afdækninger, så hvis du har nogle tip der, så er jeg lutter ører? :)
     
  3. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Ekstraudstyr?... nej! Men Mercedes har dog selv tænkt over muligheden for at man kan få nogle huller for meget i sine konsoller, til sine kontakter - så der kunne fås en "prop" til eftermontering.
     

    Attached Files:

  4. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Stålafskærmning under motor - kunne fås til W124, W201, W126 og sikkert flere modeller. Boltes direkte på chassiset, til erstatning for plastafskærmningen. Flere forskellige versioner afhængigt af model, til samme chassistype. Her vist til W124.
     

    Attached Files:

  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,439
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    De er nemlig pænt billige med pærer og lednings net mener jeg ikke det overstiger 750 Kr. :)
    Men ja udskæringen bekymrede også mig indtil jeg fik afdækningen til C stolpen afmonteret og så der er skitseret op bagpå hvor de skal side og dermed hvor du skal skære :D men husk på det er læder og plastik limet sammen, så du skal bruge en meget hæftig kniv, en Stanley kniv kan ikke gøre det. måske en nedstryger klingen med håndtag i kun den ene ende kan bruges.
    Ellers er det lige ud af landevejen og de tilsluttes oppe ved kabine lampen i midten over bagsædet. :)
     
    • Like Like x 1
  6. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,439
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Min har originalt stål plade og jeg skulle lige hilse og sige, den er pisse tung, så det er ikke bare en blik plade, den er sådan set beregnet på du kan Freestyle hen over en stensætning med forhjulene ude af stand til at aflaste det. så 2 mand for at montere den igen er nemmest men 1 mand kan da lade sig gøre :D
     
  7. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Er der ikke også blot motoriseret vippefunktion på 2Phast-spejlet? Jeg mener at toningsfunktionen er sindssyg dyr at lave, da det kræver et speciallavet LCD. Jeg gyser stadig ved tanken om BMW's løsning fra 90'erne (spejlet nedblændes ved at et LCD nedtones over selve spejlglasset), hvor et BRUGT spejl koster 25.000,- (et nyt omkring 35.000,-)
     
  8. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Muhaha.. og jeg som troede at jeg skulle måle 50 gange (plus lidt gætværk og andet hekseri), og selv finde ud af hvor de skulle sidde. Super... tak! :)
     
  9. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Baskasse til placering i bagsædet på W124 Sedan (og sikkert flere), til erstatning af armlæn. Kan indeholde en 8" bas-enhed, som vender direkte ind i kabinen. Og det bedste er... den kan fås som ny hos flere forskellige forhandlere i DK, her i starten af 2017.
     

    Attached Files:

  10. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Fedt :)

    Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
     
  11. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Mærkespecifikt Alpine stereo-udstyr til Mercedes - div. modeller. Brochuren er printet i 1993. Måske nogle har noget af dette i deres bil?
     

    Attached Files:

  12. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Mærkespecifikt Grundig stereo-udstyr til Mercedes - div. modeller. Denne brochure er også printet i 1993.
     

    Attached Files:

  13. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Og her er noget helt specifikt styling for w124 - havde du ikke penge nok til at købe en R129? så får dette kit den til at ligne lidt derhenad.

    Bemærk i øvrigt CDS' bagsmækken som har indbygget tunnel, som skal fjerne "suget" fra vindturbulensen bag bilen under fart. Gad vide om det virker bedre end en spoiler? CDS var dog ikke den eneste som havde denne løsning. Både ombygningen til udseende som R129 og bagsmækken med indbygget spoiler, kan diskuteres om det er kønt efter min smag, men det afhænger af øjnene som ser.
     

    Attached Files:

    Sidst redigeret: 30 Maj 2017
  14. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    VH Styling for W124 og W201 - VH havde den samme type bagsmæk som CDS, med indbygget tunnel (eller indbygget spoiler som både CDS og VH kalder det).
     

    Attached Files:

  15. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Belgiske Duchatelet var vognbygger, og som lavede eksklusivt udstyr til stort set alle youngtimer Mercedes-modeller - inklusive andre (på det tidpunkt) luksus-prægede mærker . Duchatelet's udstyr kunne fås i alle prisklasser, og fabrikken kunne ombygge mange modeller til ustyrlig luksus. Jeg er meget i tvivl om man kunne købe udstyr løst, men i dag findes der sikkert udstyr fra Duchatelet rundt om til forskellige modeller på Ebay, fra diverse ophugsbiler. På upload-tidspunktet er der dog ikke meget at finde (en aflægs-boks i valnød til en W126, og noget træ omkring dørgreb til en W201), så mon ikke udstyr fra Duchatelet stadig kan siges at være eksklusivt (læs = sjældent).

    Bemærk i øvrigt deres forkærlighed for lyse lædermaterialer i deres brochurer. Jeg har ikke kunnet finde en eneste brochure, hvor indtrækket har været mørkere end lysegråt - beige var helt klart den foretrukne farve. :)
     

    Attached Files:

    • 002.jpg
      002.jpg
      File size:
      69 KB
      Visninger:
      228
    • 004.jpg
      004.jpg
      File size:
      123.8 KB
      Visninger:
      223
    • 006.jpg
      006.jpg
      File size:
      104.7 KB
      Visninger:
      242
    • 009.jpg
      009.jpg
      File size:
      87.9 KB
      Visninger:
      221
    • 015.jpg
      015.jpg
      File size:
      96.8 KB
      Visninger:
      204
    • 016.jpg
      016.jpg
      File size:
      105.8 KB
      Visninger:
      235
    • 018.jpg
      018.jpg
      File size:
      113.8 KB
      Visninger:
      221
    • 021.jpg
      021.jpg
      File size:
      106.9 KB
      Visninger:
      196
    • 019.jpg
      019.jpg
      File size:
      109.2 KB
      Visninger:
      202
    • Duchatelet-workshop-02.jpg
      Duchatelet-workshop-02.jpg
      File size:
      178.4 KB
      Visninger:
      213
    Sidst redigeret: 30 Maj 2017
  16. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Original solskærm til W124 (mon ikke der er en tilsvarende til f.eks. W201)
     

    Attached Files:

  17. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Tyske Koenig ombyggede biler i mere eller mindre afdæmpet stil, i forhold til andre karrosseri-byggere. Til gengæld synes jeg at de lavede det flotteste kit til W126. Willy König var oprindeligt racerkører, og startede med at få ombygget sin egen Ferrari 365BB tilbage i 1974. Han konstaterede at der var så meget interesse om bilen, at han startede sit eget firma (Koenig Specials), som forestod ombygninger af mange typer og mærker biler. De ombyggede ikke selv bilerne, men designede ombygningerne og udliciterede dem til forskellige opbyggere og virksomheder. Motortuning blev ofte lavet af Frans Albert, og wide-body modifikationerne blev ofte foretaget af Vittorio Strosek. Koenig Specials var tilsyneladende både elsket og hadet af mange, og specielt Ferrari brød sig ikke om firmaet, og beordrede alle Ferrari-mærker fjernet på modeller fra firmaet.
     

    Attached Files:

    • 1.jpg
      1.jpg
      File size:
      227.2 KB
      Visninger:
      252
    • 2.jpg
      2.jpg
      File size:
      129.3 KB
      Visninger:
      178
    • 3.jpg
      3.jpg
      File size:
      122.3 KB
      Visninger:
      186
    • 4.jpg
      4.jpg
      File size:
      107.5 KB
      Visninger:
      209
    Sidst redigeret: 1 Maj 2018
  18. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Denag lavede de mest absurde stylingskits til Mercedes Youngtimers. Kittet til W124 hed Lorelei (altså hed bilen reelt en Denag Lorelei efter ombygning), og resultatet afhænger vist af øjnene der ser. Designet minder om Mitsuoka, og selve kittet blev vist også produceret i Japan, men bilerne samlet i Tyskland. Kittet til W126 hed Ambassador, og var lidt mindre omend også grimt (Denag Ambassador ligner lidt henad en Bentley). Hvis man søger på Denag Lorelei på google, får man rigtigt mange eksempler på, hvordan man IKKE skal designe en bil...
     

    Attached Files:

  19. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Originalt bilovertræk til stort set alle modeller...
     

    Attached Files:

  20. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Boschert... og i særdeleshed B300. Der kan man tale om seriøs ombygning...

    Harmut Boschert fra Emmendingen i Sydtyskland, kom op med en ide om at ombygge 300CE til en gull-wing-door-type. Samtidig fik motoren også en omgang (hvis man havde penge nok forstås), og kunne udstyres med biturbo, hvilket gav 320 hk. Selve CE-modellen blev ombygget med en R129-næse, og c-stolpen blev rykket 25 cm længere frem - dermed fik bilen en bedre vægtfordeling, så den kunne håndtere den kraftigere motor i sving. Samtidig med at gull-wing-modellen blev introduceret i 1989 til den nette pris af 165.000 DM, blev også en model uden gull-wing-døre introduceret.

    Oprindeligt var der sat et produktionsmål på 300 styks - dette blev aldrig nået, og der blev solgt få styk uden gull-wings, og muligvis kun 1 med gull-wings.
     

    Attached Files:

Del denne side