Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2019 - Tilmelding Åben!   Information  Tilmelding  Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Duoventil kabinevarme

Emne i 'Alm. Varme/ventilation i kabine' startet af pojan, 3 Juli 2019.

  1. pojan

    pojan Member

    Joined:
    4 December 2010
    Indlæg:
    210
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 E250TD
    Km:
    627000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    w124 200D man gear.
    Bil nr. 2 Km:
    183000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1985
    Hej.
    Jeg har problemer med temperaturstyringen i venstre side. Den reagerer periodisk ikke på "hjulet" altså den varmer. Men når jeg stopper (tager tændingen) så er det som om den lukker. Lyder det som printpladen med temperatur drejehjulene i kabinen, eller som duoventilen i motorrummet?
     
  2. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,482
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    E300TE van
    Km:
    299000
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2:
    /8 - 200B
    Bil nr. 2 Km:
    86000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    det kan være begge dele...
     
    • Like Like x 1
  3. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,561
    Likes Received:
    18
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    'Men når jeg stopper (tager tændingen) så er det som om den lukker. ' hvorfor tror du det? Normalt vil alt strøm ryge hvis du tage tænding og ventiler vil åbne hvis der er vand tryk.

    Sendt fra min BTV-DL09 med Tapatalk
     
  4. pojan

    pojan Member

    Joined:
    4 December 2010
    Indlæg:
    210
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 E250TD
    Km:
    627000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    w124 200D man gear.
    Bil nr. 2 Km:
    183000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1985
    Når der er spænding på lukker ventilen op, den “klapper” i altså lukker når spændingen, strømmen tages fra.
     
  5. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,561
    Likes Received:
    18
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    det virker "omvendt"fra en anden tråd:
    "Troede den styrede varmen inden det kom ind i varme app.??"
    nej den styre det ved at lukke ventil(strøm til ventil),så vand bliver stående i varme apparat= vandet bliver "koldere! når kold luft ude fra køler vand !
    Så ber man om mere varme åbner ventil (af vand tryk ingen strøm)og der kommer mere varm vand i varme apparat!
    chr
     
  6. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,561
    Likes Received:
    18
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990

Del denne side