Mercedes Træf NordFyn 5.-6. September 2025   Information -

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Der er noget der suser!

Emne i 'Vakuum-system' startet af JensGT500, 14 Juli 2007.

  1. JensGT500

    JensGT500 New Member

    Joined:
    29 April 2007
    Indlæg:
    138
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    FYN
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 200D
    Km:
    0
    Årgang:
    1820
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg har pludseligt fået en suselyd ved luftkanalen til venstre for rattet.
    Eller i hvertfald omkring lyskontakten.

    Det specialle er at den kun er der i tomgang og op til 1000 omdr/min, derefter forsvinder den helt.
    Den er ganske sikker hver gang:
    Giv gas = ingen susen.
    Slip gas = susen. :?

    Hvad er los?

    Det skal siges at ALT fungerer perfekt så det må jo ikke være noget særligt?
     
  2. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    din lygtehøjde justerings kontakt er utæt
     
  3. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Mit gæt er også lygte justerigns kontakten.

    Den kommer man ind til ved at hive sin lyskontakt af med et hiv,
    herefter piller man pæren ud til tågebaglygte indikeringen som sidder i toppen.
    Herefter tager man en top som passer på møtrikken og skruer den ud.
    Så skulle du kunne lirke panelet forsigtigt ud og i højre side af panelet sidder der en split som skal skydes ud mod venstre.
    Så når du har lirket panelet ud fra lyskontakten skal man hive det mod venstre og ikke lige ud da man ellers kan komme til at knække den split.
    På panelet sidder der monteret lygte justerings kontakten og der sidder så 2 slanger dertil som du skal tjekke sidder der og er tætte.

    Med det samme kan du tjække om lyset til symbolerne virker.
    Det er ofte gået og folk som ikke ved der skal være lys i dem, tænker ikke på det og dermed køre man jo altid uden lys i symbolerne uden om lyskontakten.
    Denne pære er stortset magen til tågelys indikerings pæren og de andre som sidder i blæser kontkten og luft reguleringen osv dog er den lidt længere.

    Pæren til lys symbolerne skal være af en lang type org.
    Og da jeg lavede min fars W124er fik jeg en magen til de korte der sidder i blæser omskifteren men den giver ikke så godt lys som den lange type bare til orientering.

    men ellers ville jeg ikke vide hvad der var galt, hvis ikke din visle lyd kommer fra kontakten.
    jeg mener ikke der sidder luft reguleret spjæld ude ved siderne som lukker og åbner.
    Det gøres vist midt inde i bilen sammen med alt det andet. og ikke ude i siderne.

    Skriv endelig hvad du finder ud af
     

Del denne side