Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Defekt toppakning....igen?

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af Thomasu, 20 August 2018.

  1. Thomasu

    Thomasu Member

    Joined:
    14 Januar 2014
    Indlæg:
    74
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    162000
    Årgang:
    1988
    For to år siden havde jeg en del udskiftninger af motordele på min 230 E fra 88 med idag 210 på tælleren. Det indbefattede ventil arme/vippetøj, dyser, ny knast og til slut en ny toppakning. Efter dette har den kørt upåklageligt ind til denne sommer, hvor jeg bemærkede en ændring i motor lyden ved over 3000 omdrejn. Der var mere motor lyd end der plejede at være. Der har ikke være nogen forskel i ydelse. Den har ikke brugt olie eller vand. Men, de sidste par (lang ture) jeg har haft 250-350 km har jeg bemærket det brune grimme snask i vandbeholderen - bare lidt under dækslet. Der er ikke noget under oliedækslet.
    Kan det virklig passe at pakningen er gået igen efter mindre end 2 år? Øv:-(
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det burde den ikke være, men det kan godt være en fejl i montagen af toppakningen eller gamle olierester i kølersystemet.
    Eventuelt få fortaget en CO2 test af kølerbeholderen.
     

Del denne side