Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Dårligt ledningsnet

Emne i 'El-system' startet af Bendix, 21 Januar 2017.

  1. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,463
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Jeg har jo det 'lækre' biologiske ledningsnet, som nu er ved at bide fra sig. De synlige ledninger øverst i motorrummet skal man bare røre ved, så springer isoleringen af i flager. Ved sidste syn sprang den lidt op og ned på CO'en, og det gør min fartpilot også nu, er ganske ulidelig at køre med, det er sandsynligvis ledningsnettet, der er årsagen.

    Jeg har købt et 'nyt' ledningsnet, men jeg skal også have skiftet ledningen på gasspjældet, den er sikkert også dårlig, så jeg skal have spjældet ud, det kræver godt nok nogle gynækologiske evner, godt det er en af mine hobby'er.

    Dernede sidder den, har pillet luftfilter og luftmassemåler af, de 2 spændebånd var lidt af en udfordring. IMG_20170121_130247.jpg

    Så er alle stumperne pillet af, jeg valgte at skære den slangen af, så jeg kun skal skifte det nederste stykke. Det var hårdt som sten, så det ville sikkert knække alligevel, eller være umulig at montere efterfølgende.
    IMG_20170121_132726.jpg

    Så er det hele ude, den mekaniske arm har fået en strip, så den er trukket helt tilbage og en strip i den anden ende, så den er til at få fat på. Fjederen har også fået en strip, så den ikke forsvinder, der hvor den er monteret i den anden ende, er der nemlig ikke adgang til uden at skille en masse mere ad.
    IMG_20170121_132739.jpg

    Skar lige en slids i ledningen til spjældet, det støvede faktisk, da jeg ående den. Den er godt nok helt færdig, utroligt at motoren overhovedet kunne køre.
    IMG_20170121_132953.jpg

    Så skal der gang i loddekolben. Jeg monterer også nyt ledningsnet, når spjældet skal monteres igen.
     
    Sidst redigeret: 21 Januar 2017
  2. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,463
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Hmm mon jeg også skal skifte den næste del af ledningen, altså jeg skifter fra gasspjæld til stik, men hvad med videre fra stik (se 2:10 inde i videoen nedenfor) ?



    Og hvor går det så hen ?

    Jeg kan heller ikke finde det i epc, nogle andre der kan til en 124.034 ?
     
    Sidst redigeret: 21 Januar 2017
  3. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
  4. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,463
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    1) OK men dette stik med ledning ikke er varenummer, som de øvrige motor-ledningsnet ?

    [​IMG]


    2) Nogen der har erfaring med, at denne ledning også lider af den dårlige isolering og bør skiftes , den er jo ikke så varmepåvirket, da den sidder længere væk fra motoren ?

    3) Hvor ender denne ledning ?

    Sendt fra min Nexus 5X med Tapatalk
     
  5. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,463
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Så er der gang i udskiftningen, isoleringen er bedre ved stikket, end der hvor kablet har ligget hen over motoren og fået god varme.

    e7b40e0f38432459497d5b93538115b9.jpg 4d3d1d3be5c8da35a28077b7ce191a28.jpg 77887d34957fea7df52f33f2560a59fa.jpg 7faf8845b0928c607dd5cc9e12323483.jpg
     
  6. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    MB burde være sit ansvar bevidst og modent, og forære et nyt ledningsnet til dem, der søger. Det ville ikke koste mere end det materialespild, der alligevel er forbundet med alm. produktion. Tilgengæld ville respekten blive fornyet. Cash is king!
     
  7. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,463
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Det hjælper bare ikke meget på kablet til gasspjældet.

    Sendt fra min Nexus 5X med Tapatalk
     
  8. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
  9. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja dælme lækkert arbejde, hvem har mon lavet det? :coolguy:

    Jeg har gang i opsætning af Reparationer af såvel lednings net som Styrebokse og relæ bokse.
    Fartpilot bokse og gasspjæld osv. jeg har de nødvendige apperater til dette og har bla. haft succes med både at lave fartpilot boksen på en W126 500SEC samt flere typer brændstof relæer på div. 6 cyl. samt også gasspjæld styringerne som din her.
    Så inden længe vil jeg starte med at tilbyde rep for de fleste af de dyre elektriske og mekaniske ting. Snigeren_
    Men mere om det i et andet indlæg.
     
  10. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Her er billeder fra den anden ende af kablet af din gasspjælds motor.
    Pålodning af det nye kablet samt samling af stik og tandhjulene og div. mekaniske dele så utrolig fine ud og er velsmurt.

    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
     
  11. Johnson

    Johnson Member

    Joined:
    3 Maj 2010
    Indlæg:
    355
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    A124 E220
    Km:
    210000
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Det er sgu smukt arbejde . Nogle der kan fortælle mig hvor gasspjældet sidder på en M111 2.2L motor. Jeg har lidt de samme symptomer og har idag lige skiftet luftmassemåleren. Det gav desværre ikke det ønsket resultat. Så nu er ledninger til gasspjældet under mistanke. Min blæser gik amok for kort tid siden og det var desværre isoleringen på de 2 ledere der var fuldstændig krakeleret. Så hvis jeg selv lige kan tjekke kablet til gasspjældet vil det være lækkert. Men hvor finder jeg det?
     
  12. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,463
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Så blev gasspjældet monteret og ledningsnettet skiftet.

    Det gamle er ikke helt godt, men hvis nogen er interesseret i det, der sidder trods alt nogle gode stik på det, så sig til.[​IMG][​IMG]

    Den startede selvfølgelig første gang, selv om den har stået stille hele vinteren.

    Sendt fra min Nexus 5X med Tapatalk
     
    Sidst redigeret: 2 April 2017
  13. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Skal det koste noget, ? ellers bare kom med det :)
     
  14. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,463
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Det koster en lodning af modstand på kølevandsføleren, kan den evt. laves i et 'forlænger-stik' mellem stikket på det originale ledningsnet og benene på føleren?

    Og en lodning af ledning til mit bakspejl, det kan vi nok lave på havnen en dag.
     
    • Like Like x 1
  15. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det kan det nok, men det kommer til at ligne "LO.." med sådan en dims stikkende ud fra :D
    Jeg er ikke sikker på det er så smart med den modstand på føleren da man kes. på et KE anlæg har 2 kølevandsfølere der hver i sær skal være ens da det ellers sætter en fejlmode i motor styringen der for den til at køre med federe blanding for at køle motoren og stille tændingen lidt tilbage.
    Men om det er tilfældet med et HMF system ved jeg ikke...

    Bliver den virkelig så varm, det jo "kun" en 400 motor :D
    Men vi gør det bare :D
    Jeg skal gerne lode lidt på dit spejl også :)
     

Del denne side