Heysa folkens Nu er jeg startet på fejlfinding på centrallås Problemet er at den ikke låser bilen(alle døre) fra føre døren. Fik så læst mig frem til at det nok var en kontakt i døren der var defekt. Det der undre mig lidt nu, er at jeg har afmonteret beklædningen Og kan høre kontakten klikker og den slår noget relæ et sted under rattet. Men åbner ikke alle døre (kun føre døren) undre mig bare over at hvis den Kontakt skulle være defekt hvordan kan den så aktivere noget relæ? Eller er det selve pumpen der gør det? Mvh Tommy
Det du kan høre er sikkert dit komfort relæ som hvis du holder nøglen i åben pos. et par sek. vil åbne alle 4 ruder på en gang og omvendt et par sek. i låse pos. vil lukke soltag og ruder på en gang men det virker kun hvis du selv holder nøglen i den stilling, hvis du slipper stopper åbne/lukke funktionen. Hvis central låsen virker fra bagklap og højre dør er det muligvis dit kontaktsæt/multistik i centrallås enheden i førerdøren det er galt med. Central lås pumpen sidder i højre side under dit bagsæde pakket ind i noget skum/svampe materiale så hvis den brummer når du bruger de andre låse er det i førerdørs kredsen du skal finde fejlen. Hvis det ellers virker fra de andre låse og låser/åbner alt er det heldigvis ikke en vaccum lækage. Ellers skriv igen så skal jeg finde et el diagram over de tre ledninger der styre systemet så du kan teste det i førerdøren. Du skal se det er nok bare et justerings spørgsmål eller enheden i døren der er defekt. Det er ellers ikke et system der er mange fejl på men der er jo også en MB 124.
Charlie igen. Fandt lige det link jeg tænkte på, her er alle info om systemet, selv fejlsøgning. Håber det hjælper. http://w124-zone.com/downloads/MB%20CD/ ... System.htm
Din pumpe levere vacuum til dine låseelementer som sidder i dørene og i panel under bagklap. Du skriver ikke om alle dine elementer fungere(låser de op og i),har du testet hvert element evt ved at suge i slangen som kommer ud fra elementet.. Din fejl er sikkert et brud på en vacuumlinje,de ligger i kabelbakkerne under bundtæpppet..
Den åbner alle døre incl bagklap og tankdæksel hvid jeg gør det fra bagklap eller højre dør. Så selve vakuum delen fungere fint.. Undre mig bare over at den kan aktivere et relæ fra føre døren men ikke åbner alle døre når men låser op fra føre døren
Hej "Hunden 1979", Da jeg har nøjagtigt det samme problem som dit vil jeg spørge om du har fået løst problemet og i givet fald hvordan. Jeg havde mistanke om at aktuatoren der sidder i førerdøren var defekt og købte derfor en ny (296 + moms, suk), desværre hjalp det ikke så jeg er tilbage til scratch. Jeg undrer mig over at der ikke skulle være et eller andet relæ i forbindelse med vacumsystemet men har ikke kunne finde noget. Jeg fik afmonteret hele låsesystemet i fordøren og det er først nu, efter at have monteret den nye actuator at jeg kom til at tænke på om fejlen måske kunne skyldes et slidt låsesystem. Jeg bemærkede efter afmonteringen, men hæftede mig ikke rigtigt ved det at der sidder bl.a. en nylon/plastik foring hvor "pinden" fra låsescylinderen går ind, denne kunne godt se noget slidt ud hvilket vel ikke er mærkeligt efter mere end 25 år på bagen Det jeg kunne forestille mig i forbindelse med slitage af låsemekanismen er at det ikke får skabt "kontakt" Jeg glemte at nævne at min MB er en 190E, 1985. Håber nu på at du eller andre vil/kan bidrage til en en løsning. M.v.h. icepirat Tilføjet 22. november 2011 Jeg har på det seneste haft nogle "sjove" oplevelser med låsetøjet, hvis man ellers kan kalde det sjovt Efter at have skiftet actuatoren har jeg et par gange oplevet at låsene pludselig låser under kørslen, endvidere fandt jeg ud af at hvis jeg "lirkede" med nøglen så kan jeg låse alle døre men det kræver at jeg først drejer låsen til højre, så lidt til venstre og igen til højre, der går så et sekund eller to så låser dørene. Jeg kan dog ikke åbne alle døre på denne måde, kun førersiden. Jeg syntes det var nogle væsentlige oplysninger som måske kan hjælpe til med at få løst mysteriet. Håber stadig at der er nogen der kan hjælpe med forslag.
Hej"hunden1979" med hensyn til dit problem med centrallåsen,gå ned under bagsædet til centrallås pumpen,tag det runde stik af og kontrolere om der kommer plus og skifteves minus på den blå ledning det er den der kommer fra føredøren,den grønne er fra højre fordør,den gule kommer fra bagklappen,hvis ikke der kommer skiftende potentiale på ledningen,kan det skyldes samlingen af plus ledningen ,rød/hvid denne samling ligger i kabelbakken 10cm fra bagsædet fremad,det er set før på grund af fugt.