Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Brug og vedligehold af webasto

Emne i 'Oliefyr / benzinfyr - ekstra kabine/motorvarmer' startet af Klaus, 31 Januar 2011.

  1. Klaus

    Klaus New Member

    Joined:
    14 Oktober 2006
    Indlæg:
    467
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Sdr.Vium i Westjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W201 2,5D
    Km:
    360000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    KIA Ceed sport 115
    Bil nr. 2 Km:
    60000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    I min nye vogn er der et webasto diselfyr... Lækker lækker
    Men jeg er i tvivl om den fungerer korrekt. den tænder fint, tænder blæseren i bilen, der kommer nogle klunke lyder fra instrumentbrættet og fyret stopper igen efter ca 2-45 minutter??

    Hvor finder ejg en brugsanvisning til et ældre fyr ?
    Er der noget vedligehold på et fyr ?
     
  2. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Du er nød til at vide model nummer på fyret,det står på fyrets hus...
     
  3. Klaus

    Klaus New Member

    Joined:
    14 Oktober 2006
    Indlæg:
    467
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Sdr.Vium i Westjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W201 2,5D
    Km:
    360000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    KIA Ceed sport 115
    Bil nr. 2 Km:
    60000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Hov :lol:
    DBW46
     
  4. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
  5. Klaus

    Klaus New Member

    Joined:
    14 Oktober 2006
    Indlæg:
    467
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Sdr.Vium i Westjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W201 2,5D
    Km:
    360000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    KIA Ceed sport 115
    Bil nr. 2 Km:
    60000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Det var da en lækker manual :yes: Tak for det :gr8:
     
  6. anirak

    anirak Member

    Joined:
    6 Maj 2009
    Indlæg:
    523
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    420 se
    Km:
    246000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    300 td turbo
    Bil nr. 2 Km:
    750000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    ja lækker
    mit problem er desuden at der simpelthen ikke er noget strøm til uret indeni og derved ingen måde og teste noget , jeg har forsøgt i sommer men mine kundskaber rækker ikke har jeg besluttet , dog hvis nogen kender ledningsføringen så vi bare trækker nye eller kan bestemme at uret er def så ville det være skønt for mig
     
  7. Johnson

    Johnson Member

    Joined:
    3 Maj 2010
    Indlæg:
    355
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    A124 E220
    Km:
    210000
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Når du forhåbentlig får gang i dit fyr skal du også huske at motionere det om sommeren. Det har ikke godt af at stå for længe og ikke blive brugt:)..

    Hej fra John
     
  8. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Har du kontrolleret fyrets sikringer ?
    De er muligvis gemt bag plastafdækningen bag bateriet.
     
  9. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Jeg syntes engang for længe siden at jeg beskrev hvor de sikringer var,de sidder temmeligt ufremkommeligt bagerst i relækassen...
     
  10. anirak

    anirak Member

    Joined:
    6 Maj 2009
    Indlæg:
    523
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    420 se
    Km:
    246000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    300 td turbo
    Bil nr. 2 Km:
    750000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    hmm synes jeg har tjekket alle sikringer og kikket under måtterne, da der er nogen der siger der skulle være noget der
    som sagt umidelbart er det over min forstand at få strøm til uret
     
  11. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    855
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    På min findes AL elektronikken dvs. sikringer og 2 stk relæer ved batteriet, bag afskærmning, og herfra går der kun et ledningsnet til uret og et til oliepumpen, (seperat tank i begagerum) og ledninger til blæserregulering, og alle tre sikringer er plaseret bag batteri.

    Mit fyr er eftermonteret, og derfor kan der være forskel, men ledningsnættet er vel det samme, når vi taler samme oliefyr :lol: :?:
     

Del denne side