Mercedes Træf NordFyn 4.-5. September 2026   Information - Tilmelding  - Tilmeldte biler


Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Brændstofmåler

Emne i 'Diverse' startet af Clansman, 10 April 2010.

  1. Clansman

    Clansman New Member

    Joined:
    31 Marts 2010
    Indlæg:
    10
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    324000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    Ford Escort 1.6 16V
    Bil nr. 2 Km:
    175000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1996
    Jeg har lige købet en 300 D og følger meget med i forbruget men der er noget jeg spekulerer over:
    Der er jo 70 liter i tanken hvoraf ca 9 liter er reserve. Er det sådan at hele skalaen, som er inddelt i fjerdedele kun repræsenterer de 61 liter og når nålen så er helt i bund ved "R" begynder den først at tage fat på reserven. Sidst jeg kørte var nålen nemlig helt nede, men lampen var ikke begyndt at lyse endnu, og jeg kunne også kun klemme 56 liter ned i tanken...
    Er der nogen der ved det?
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Din tank måler viser indholdet af hele tanken.
    ca når der er 1/8 del tilbage lyser R lampen
     
  3. Søren Holm

    Søren Holm Member

    Joined:
    3 Januar 2009
    Indlæg:
    792
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hæstrup Mølleby 9800 Hjørring.
    Ratings:
    +14 / 0
    Min bil::
    Mercedes W211 320CDI
    Km:
    522000
    Årgang:
    2007
    Min egen 300D snupper omkring 60 liter når lampen begynder at lyse, altså lyser konstant, men det må siges at være en ganske rar ting, fremfor bare at have en måler som man selv skal sidde og stirre på.
     
  4. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hej
    På min lyser lampe først når der kan være 60 liter på tank(dvs 10 liter tilbage =min 100km)(der er normalt max 60km mellem takstelle i tyskland) og den står en del under "tom" (det gav voldsomme ulykker i tyskland med strandet biler uden brændstof) og der blev indført høje bøde hvis man løb tør på motorvej)
    med 124 lampe og indikering er man selv uden om det hvis man løber tør!!!! bluestar
    chr
     
  5. anirak

    anirak Member

    Joined:
    6 Maj 2009
    Indlæg:
    523
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    420 se
    Km:
    246000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    300 td turbo
    Bil nr. 2 Km:
    750000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    hmmm min er en t model d turbo og hvis der skal mere end 50 liter i så skal det mases ned i med stor tålmodighed
    desuden så må der mangle en ledning imellem reservelampe og føler ! den lyser som kontrol når bilen startes men duer desværre ikke pis
    jeg har nu efter ca 7 GANGE HVOR JEG HAR LØBET TØR FUNDET ud af HVOR DEN GØR DET, OG DET ER LIDT UNDER KVART TANK DAMN , OG SELVOM DER SIKKERT IKKE ER MERE END 5 LITER TILBAGE KAN DER KUN VÆRE CA 50 LITER UDEN AT PRESSE
     
  6. LarsHansen

    LarsHansen New Member

    Joined:
    9 Maj 2009
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S 124 300TD-24V
    Km:
    625000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    VW T5 TDI tiptronic
    Bil nr. 2 Km:
    205000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    min T-model snupper ca. 60 l når lampen begynder at lyse, og så står måleren på R, tror du ikke at der er noget galt med din tank/sug fra tank :?: :?:
     
  7. Clansman

    Clansman New Member

    Joined:
    31 Marts 2010
    Indlæg:
    10
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    324000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    Ford Escort 1.6 16V
    Bil nr. 2 Km:
    175000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1996
    Hmmm. Da jeg tankede de her famøse 56 liter var jeg jo overrasket at der ikke kom mere i for nålen var helt i bund. Det var jo rigtigt nok at lampen ikke lyste, for der var tilsyneladende 14 liter tilbage, men det gjorde mig da lidt nervøs at nålen var så langt nede.
    Men jeg også læst et andet sted her siden at det vist ikke er nogen katastrofe at løbe tør med den slags motorer. Jeg tror jeg vil køre den længere ud og se, hvornår lampen begynder at lyse (hvis den begynder). Og jeg tager en reservedunk med... :)
     
  8. anirak

    anirak Member

    Joined:
    6 Maj 2009
    Indlæg:
    523
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    420 se
    Km:
    246000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    300 td turbo
    Bil nr. 2 Km:
    750000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992

    det er nr to tank da den anden var utæt ! denne tank har dog en bule i bunden så der kan måske ikke være helt så meget i den , men jeg tror at instrumentet ikke er helt korrekt siden det er det samme med nr to måler som jeg også skiftede og det med lampen må altså være en ledning da jeg gentagne gange har kørt den helt tør
     
  9. LarsHansen

    LarsHansen New Member

    Joined:
    9 Maj 2009
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S 124 300TD-24V
    Km:
    625000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    VW T5 TDI tiptronic
    Bil nr. 2 Km:
    205000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Generelt er det ikke sundt for en dieselpumpe at løbe tør.

    Det er jo dieselolien der smører stemplerne i pumpen, og når der kommer luft i, så kavaterer pumpen (små eksplosioner over stemplet, når olien og luften bliver komprimeret), en enkelt gang eller to tager nok ikke livet af den, men pas lidt på med det cute .
     

Del denne side