Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Blæser, endnu engang (never ending story)

Emne i 'Alm. Varme/ventilation i kabine' startet af icepirat, 31 Januar 2014.

  1. icepirat

    icepirat Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    577
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    230 TE, 2,3 st.car
    Bil nr. 2 Km:
    303
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Jeg har lige være ude og handle, da jeg startede bilen (230 TE 1988) kunne jeg til min store overraskelse og ikke mindst glæde konstatere at blæseren kørte på trin 3 med fuld fart (altså normalt), det samme gjaldt trin 4.

    Jeg var flere steder og handle og forventede egentligt at blæseren ville stoppe igen men det gjorde den ikke.

    Da jeg i forbindelse med flere af mine indlæg har fået fortalt at blæseren trækker for meget strøm og at den derfor skal udskiftes så må jeg undre mig over at den LIGE NU kan køre normalt.

    For mig at se så må der være andre ting der spiller ind, f.eks. dårlige forbindelse, stel forbindelse eller måske OVP relæet.

    Det giver jo ingen mening hvis det virkeligt forholdt sig sådan at blæseren trækker for meget strøm det ene øjeblik for derefter at køre normalt.

    Jeg skal derfor spørge de kloge hoveder her i forum om der kan gives en forklaring på fænomenet.

    Mens jeg glæder mig over varmen i bilen afventer jeg spændt nogle kommentarer.

    Med venlig hilsen,
    icepirat
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Der er selvfølgelig massere af muligheder med det problem. Dårlige forbindelser, blæser modstand eller drejekontakten.
    Men en deffekt blæser kan sagtens virker i perioder for så til sidst at dø helt ud.

    Eventuelt hør efter om blæseren givre mislyde fra sig eller prøve at forsyne den med en ekstern variabel strømforsyning og se hvordan den ter sig

    Du kan også sætte et multimeter parralel hen over blæseren og se om de spændinger der komme ud til den, stemmer overens med dens virke. Eventuelt også måle hvor mange ampere den trækker ved de forskellige spændinger
     
  3. icepirat

    icepirat Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    577
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    230 TE, 2,3 st.car
    Bil nr. 2 Km:
    303
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Blæseren har nu kørt upåklageligt et par dage, det får mig så til at tænke om der kan være et sammenhæng med at min ABS lampe pludseligt lyser efter 5-10 minutters kørsel - jeg tænker på om det kan være OPV relæet der er årsagen?

    Jeg er lige ved at sige at blæseren aldrig har kørt så fint før.

    Der er ingen mislyde fra blæseren i nogen af de 4 trin.

    Lige en ting til, i lørdags var jeg lige ude og tjekke om blæseren stadig kunne køre, det gjorde den ikke, op med motor hjelmen og kigge på sikringerne, da jeg rørte/drejede på en af disse startede blæseren pludseligt! og som sagt så kører den perfekt nu.

    Med venlig hilsen,
    icepirat
     
  4. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    Skal du så skifte navn fra icepirat til Hotpirat?? :lol: :lol: :lol:
    Sorry ku' ikke lade være :oops: :D
     
  5. icepirat

    icepirat Member

    Joined:
    24 Juni 2010
    Indlæg:
    577
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hvidovre
    Ratings:
    +8 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    250000
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2:
    230 TE, 2,3 st.car
    Bil nr. 2 Km:
    303
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Supercharger, den må du lige forklare...jeg sidder så og griner :-D i mens.
    Ka' være jeg er lidt tung i bagpartiet :oops:
     
  6. lbe

    lbe Member

    Joined:
    29 August 2008
    Indlæg:
    550
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hvalsø
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w201 2.0D
    Årgang:
    1986
    ...Når du nu har fået varme?!!?
     

Del denne side