Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Blåt vand i kabinen

Emne i 'Alm. Varme/ventilation i kabine' startet af fauzeholm, 21 December 2015.

  1. fauzeholm

    fauzeholm New Member

    Joined:
    21 September 2013
    Indlæg:
    16
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    405.000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    C200 Kompressor
    Bil nr. 2 Km:
    145.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2000
    Fruen har klaget over duggede ruder og jeg frygtede at bagruden var blevet utæt. En lille inspektion viser dog at fugten kommer fra kølevand, som ligger under de forreste måtter (primært i passagersiden). Det forklarede samtidigt at kølevandslampen har lyst og at den har "drukket" 1 liter kølevæske/vand indenfor den seneste måned.

    På Youtube har jeg set at heateren sidder inde bag ved instrumentbordet og den så ud til at være svær at komme til. Kan nogen hjælpe med et godt tip til at få stoppet det blå vand (og få konen glad igen).

    På forhånd tak:)
    /Fauzeholm (190E 1.8, 1992)
     
  2. Søren Holm

    Søren Holm Member

    Joined:
    3 Januar 2009
    Indlæg:
    792
    Likes Received:
    11
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hæstrup Mølleby 9800 Hjørring.
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    Mercedes W211 320CDI
    Km:
    508000
    Årgang:
    2007
    Tror desværre kun der er den "hårde" måde at løse det problem på :-( At finde utætheden og få det lavet, om det er varmelegeme, eller "kun" en slange er jo ikke til at sige... Men det er ikke holdbart i længden og vil skade kabinen med alt det fugt..
     
  3. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er desværre en ret typisk fejl på 190eren og 124eren. Det er varme elementet som er tæret.

    Så det er den helt store tur med at instrumentbordet skal ud, tværstiveren skal ud og så skal varmekassen ud. Den skal man så skille ad og så kan man komme til varme elementet.

    For en mekanikker er det en god dags arbejde.
     
  4. lbe

    lbe Member

    Joined:
    29 August 2008
    Indlæg:
    550
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hvalsø
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w201 2.0D
    Årgang:
    1986
    Jeg var igennem turen sidste år; jeg er ikke mekaniker og mig tog det en weekend.
    Det er absolut til at finde ud af, man skal bare tage sig tid.
    Jeg er ret sikker på at jeg fandt en video på youtube der viste hvordan man gjorde
     
  5. fauzeholm

    fauzeholm New Member

    Joined:
    21 September 2013
    Indlæg:
    16
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    405.000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    C200 Kompressor
    Bil nr. 2 Km:
    145.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2000
    Tak for gode svar:) Det lyder ikke som om der er en genvej:-(
    Det er vel ikke en ide at forsøge at tætne det via kølevandet og noget tilsætning?
     
  6. lbe

    lbe Member

    Joined:
    29 August 2008
    Indlæg:
    550
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hvalsø
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w201 2.0D
    Årgang:
    1986
    Ikke når det er så slemt som du beskriver!
     
  7. mb230ce250d

    mb230ce250d Member

    Joined:
    6 September 2013
    Indlæg:
    352
    Likes Received:
    8
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    300e
    Km:
    102000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej.
    Husk at være forsigtig når du skiller varme kassen af! Tænker på "styre stængerne " til friskluftventilen i midterkonsollen ! Har prøvet at brække den! Derfor tage god til med at se og undersøge før man skynder sig at skille den af.
     
  8. RasmusR

    RasmusR New Member

    Joined:
    21 December 2015
    Indlæg:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190D 2,5
    Km:
    421
    Årgang:
    1992
    Hej

    Jeg er splinter ny på siden, men jeg døjer også med blåt vand under højre måtte. Har fundet denne video fra MercedesSource:
    https://www.youtube.com/watch?v=HCVvHEmvxUQ

    Jeg har planer om at kigge på det i morgen og se om det kan være så nemt som den vacum ventil :)

    Hilsen Rasmus
     
  9. lbe

    lbe Member

    Joined:
    29 August 2008
    Indlæg:
    550
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hvalsø
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w201 2.0D
    Årgang:
    1986
    Du har lov at håbe, men det er ikke sandsynligt.
    Den læk han beskriver der er ganske langsom og jeg tvivler på at den vil give dig vand i kabinen.
    Regn med at det nok er varmeapparatet.
     
  10. RasmusR

    RasmusR New Member

    Joined:
    21 December 2015
    Indlæg:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190D 2,5
    Km:
    421
    Årgang:
    1992
    Nu har jeg lagt mærke til at den kun mister kølervand efter jeg er begyndt at bruge varmen ( Den brugte intet i sommers ). Kan det passe at kølervæsken er helt afkoblet fra varmeapperatet når der er slukket for varmen, eller er det bare et nyt problem der er opstået på bilen?
     
  11. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Når du skruer op for varmen, cirkulerer kølevandet gennem varmeapp. i kabinen. Du kan være heldig, at det kun er O-ringene mellem rør og varmelegemet, der er tæret. De kan nemlig nås, uden at splitte det hele ad. Du skruer beklædningerne af ved fører- og passagerside. Dvs. under rattet og under handskerummet. Herved blottes forbindelserne. Der sidder en O-ring i hver side.
     
  12. RasmusR

    RasmusR New Member

    Joined:
    21 December 2015
    Indlæg:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190D 2,5
    Km:
    421
    Årgang:
    1992

Del denne side