Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Bedre lyd fra 500E?

Emne i 'Tuning, ombytning af motor og specialmodeller' startet af tobiasn, 27 April 2014.

  1. tobiasn

    tobiasn Member

    Joined:
    14 April 2014
    Indlæg:
    39
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Zug
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    500E
    Km:
    130000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    280CE
    Bil nr. 2 Km:
    260000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1984
    G'aften,

    Jeg vil gerne have lidt mere V8-bulder ud af min ny-erhvervede 500E - uden at jeg risikerer en seriøs høreskade på sommerferien til Sydeuropa :cool:

    Hvad har andre gjort? Hvad kan I anbefale? Hvor skal jeg starte? :-D Mit budget er mellem 6 og 10kkr. Jeg kan selv montere men ikke selv svejse...

    ps. det er vigtigt at en ny bagpotte fortsat har "nedadgående" rørhaler, så de er skjult som ved den originale løsning.
     
  2. Printz

    Printz Member

    Joined:
    6 Juni 2009
    Indlæg:
    103
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    E220
    Km:
    261000
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2:
    VW Type 1 1300 6v
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1966
    En Eisenmann bagpotte lyder umanerlig godt!

    Men den bliver bare ik "gemt væk" som std. mener jeg
     
  3. zigger

    zigger Member

    Joined:
    15 Maj 2008
    Indlæg:
    441
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Vestsjælland
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    B200
    Km:
    220.000
    Årgang:
    2012
    Bil nr. 2:
    Actros 4548
    Bil nr. 2 Km:
    50.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2016
    Prøv at hør om Jacob (JTC) kan hjælpe dig :-D





    Michael :gr8:
     
  4. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    Yep. vælg en Eisenmann potte og en mellempotte (WAF potte) :lol:
    Og få et elektrisk servo-spjæld, når der skal høres fed musik :love:
     
  5. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Løsningen er en sportskatalysator / orginal mellempotte og en Magnaflow bagpotte med 2 90graders vinkler svejst på, så den pejer ned af som på den originale.

    Det ville være noget som jeg kunne udføre inde for dit budget rammer hvis det var.
     
  6. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,462
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Og husk endelig billeder og ikke mindst LYD, vi vil høre den før og efter.

    Så kom endelig på havnen om torsdagen. :gr8:
     
  7. tobiasn

    tobiasn Member

    Joined:
    14 April 2014
    Indlæg:
    39
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Zug
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    500E
    Km:
    130000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    280CE
    Bil nr. 2 Km:
    260000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1984
    Jeg tager fat i JTC :)

    ...og hvis vejret arter sig finder jeg vej til Roskilde havn på torsdag :)
     
  8. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jeg håber det er ok for Thobias at jeg sætter et par billeder ind af udstødningen:)
     

    Attached Files:

  9. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,462
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Re: Sv: Bedre lyd fra 500E?

    Nu har jeg åbnet ovenstående indlæg på Android, iPhone, iPad, Win Phone, Win Tablet og pc, men kan ikke høre en skid, hvad gør jeg galt?

    Sendt fra min Nexus 4 med Tapatalk
     
  10. tobiasn

    tobiasn Member

    Joined:
    14 April 2014
    Indlæg:
    39
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Zug
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    500E
    Km:
    130000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    280CE
    Bil nr. 2 Km:
    260000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1984
    Det er helt ok - og jeg er meget tilfreds med den nye lyd :cool:
     
  11. tobiasn

    tobiasn Member

    Joined:
    14 April 2014
    Indlæg:
    39
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Zug
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    500E
    Km:
    130000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    280CE
    Bil nr. 2 Km:
    260000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1984
    Re: Sv: Bedre lyd fra 500E?

    ...jeg skal nok prøve at finde vej til Roskilde havn igen, så kan du høre den live...!
     
  12. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,462
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Thank you Sir.

    Sendt fra min Nexus 4 med Tapatalk
     
  13. CSchmidt

    CSchmidt Active Member

    Joined:
    3 December 2010
    Indlæg:
    1,248
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +10 / 0
    Min bil::
    JingJang Auris D-cat
    Km:
    165000
    Årgang:
    2007
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Du kan få også komme til åbent hus hos Gørløse og gasse lidt op

    Sendt fra min HTC One mini med Tapatalk
     
  14. Borring

    Borring Member

    Joined:
    1 Oktober 2011
    Indlæg:
    348
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    BMW 135i
    Km:
    100000
    Årgang:
    2014
    Bil nr. 2:
    Peugeot 106 Rallye
    Hvorfor har du kun skiftet den ene kat? :shock:
     
  15. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,462
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Ja hvad sker der lige med den gamle kat ?

    Så det første gang på telefonen, så troede faktisk der var en ventil på, og fri gennemgang i det ene rør, men her på iPad'en ligner det en gammel og en ny kat.

    Og hvad har du lavet i bagpoten og Mellepotten, bag den firkantede operationslem ?
     
  16. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Har kun skiftet den ene kat, fordi der ikke er behov for mere. Den lille kat der er kommet på, kan håndtere op til en 6.0L motor og den gamle ved siden af kan klare op til 2.5L.

    Så man må sige at der er sket noget med katalysatore nu til dags.

    De 4 kantet plader på potterne er bare fabrakasions emblem
     
  17. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,462
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Hvorfor så ikke nøjes med enkelt rørføring til den ny kat, enkelt videre til lille mellempotte med enkelt rør ind og ud, og så fjerne den gamle kat helt?

    Sendt fra min Nexus 4 med Tapatalk
     
  18. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det kunne man godt, men systemet på bilen er nu engang opbygget på denne måde og det ville ikke give yderligere effekt at køre det med enkelt rør hele vejen, det ville kun gøre omkostningerne for kunden større, da der skal svejses, skæres og justere lidt mere.
     
  19. Borring

    Borring Member

    Joined:
    1 Oktober 2011
    Indlæg:
    348
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    BMW 135i
    Km:
    100000
    Årgang:
    2014
    Bil nr. 2:
    Peugeot 106 Rallye
    Der er et utal af måder at lave udstødning på og der er ikke meget data på om det giver effekt, med mindre man køre 2 rør igennem helt fra manifolden, problem er her plads.

    Jeg skal også "snart" have en ny udstødning, og har valgt følgende model.
    x-pipe fra der hvor den deler sig i to, så 2 rør videre i 2 MagnaFlow kats, derfra 2 rør ind i den originale bagpotte, på bagpotten skæres de to rør af som vender nedad og der sættes to AMG rør (fra en ML500) på som vender lige ud under kofangeren. Altså ingen mellempotte = 7 kg mindre vægt.
     
  20. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Der er for og imod det opsæt. Bilen har faktisk et X-pipe som det er sat op nu, det er det lange rør som ligger i højreside lige efter forrøret. En ideal løsning når man tænker på motorens ellers små udstødnings manifolde.

    Ved et kortere X pipe, ville man kunne hente lidt effekt i toppen af omdrejningerne, men tilgengæld mister man også bundtræk. Katalysator og mellempotte er der hvor der virkelig er effekt at hente, ved at opgradere til noget nyere
     

Del denne side