Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Bagagerum i "baglås", hvordan åbner jeg ...?

Emne i '210 serie emner' startet af henrikn, 6 Maj 2017.

  1. henrikn

    henrikn Member

    Joined:
    15 Februar 2007
    Indlæg:
    159
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    E420 W210 Elegance
    Km:
    154000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    E270CDI W211 Classic
    Bil nr. 2 Km:
    300000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2003
    Hej

    På min E420, kan jeg ikke åbne bagklap længere..... Centrallås virker i resten af bilen og det lyder også som om, der sker noget ved bagklap. Når jeg sætte nøgle i, kan den ikke drejes rundt... Men sådan har det været i lang tid.... Men hvordan får jeg åbnet klap. Tænker at der skal skiftes låseenhed...

    Jeg har prøvet at smøre med WD40 i nøglehul... Men der må være en metode til at komme ind... Er der nogle som har erfaringer?
     
  2. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Prøv at finde den slange fra pumpen under bagsædet til bag klap låsen, og giv den nogle stød med en cykel pumpe, hvis modulet i bagklap låsen kun er lidt utæt,kan det være nok.

    Ellers kan du ofre en baglygte, og komme ind den vej.

    Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
     
  3. henrikn

    henrikn Member

    Joined:
    15 Februar 2007
    Indlæg:
    159
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    E420 W210 Elegance
    Km:
    154000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    E270CDI W211 Classic
    Bil nr. 2 Km:
    300000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2003
    Ok. Det må jeg lige se på....
     
  4. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Man skal ALDRIG bruge WD40 som smøring i låse, der skal kunne køre fri for friktion og skidt og snavs. WD40 er en silikone baseret skidt samler og får låse til "klistre" sammen så låse stifter og mekaniske glide dele ikke kan køre frit.
    Det eneste rigtige og bruge i en lås er Syrefri hobby olie eller symaskine olie som det kaldes. det lægger ikke en hinde af silikone som skidt samler.
    Når en lås "jammer" fast er det fordi den er irret til eller der er skidt i låse stifterne eller mekanismen og dette kan ikke redes med at smøre, man smøre for at forbygge.
    Rustopløser kan måske bedst bruges i den situation eller en vibrator til at vibrere de fastgroede dele fri.
     
  5. The Micktrix / Dk

    The Micktrix / Dk Member

    Joined:
    22 Januar 2017
    Indlæg:
    78
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Danmark
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    280TE
    Km:
    400.000
    Årgang:
    1995
    Der ingen grund til og ødelægge en baglygte. Nu låse ikke dur jo. Så kan du lige så godt bore den ud og sætte en ny i. Mener de er til overkommelig priser ved Mercedes.

    Det sådan jeg plejer og gører det når det sker.

    Men prøv med vacum under sædet. Det kan værre den kommer op :)
     
  6. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Med mindre det er vakuum låse enheden det ikke aktiverer, så den ikke låser op,så kan man med lidt besvær komme ind bagfra og trække i låse palen, så er der låst op og man kan åbne udefra

    Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
     
  7. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    de små låse olier man kan købe på deværste tankstationer fra BASTA.. de er rigtig gode.. da der er parafin deri.. som for det første forhindrer låsen i at fryse om vinteren.. og så går den ind og smører hele pisset.. den har reddet mig for MANGE låse.. og den koster næsten ik penge !!
    engang lavede jeg en 124er fra 1985.. der var han ked af at låsen ikke duede i højre fordør.. så satte jeg låsen i skruestikken natten over fyldt op med låseolie.. næste morgen virkede den.. og det gør den endnu :)
     

    Attached Files:

    • basta.jpg
      basta.jpg
      File size:
      33.3 KB
      Visninger:
      220

Del denne side