Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Bærekugler med smørenipler

Emne i 'Diverse' startet af Bilglad, 16 Februar 2016.

  1. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,065
    Likes Received:
    14
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +17 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Min sidste w124 i min samling har bærekugler med smørenipler, det har jeg aldrig set på en W124...

    Er der nogen fra forum det tilfældigvis har det samme?
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jeg har set dem et par gange før, hvor jeg spurgte kunden, ind til hvor de kommer fra og begge gange har det været den forrige mekanikker, som har boret et lille hul i bærekugle, hvor han har skåret gevind og monteret en smørenippel... Har en ide om at det har været en mekanikker som ikke har haft viden eller værktøj til at skifte dem og så har han altså løst problemet midlertidige med en smørenippel.
     
  3. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    573
    Likes Received:
    29
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +37 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3 V6 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    400.000
    Når det så er sagt, synes jeg ikke det er en dårlig ide, medmindre man er typen som tømmer en hel smørepatron ad gangen, eller bare generelt er ligeglad med metalspånerne bagefter. De Ford'er jeg har haft (Taunus), har alle haft smørenippel i bærekuglerne og andre sliddele, medmindre man købte de billige kugler af slagsen. Og det er mig komplet uforståeligt, at Mercedes f.eks. laver en "specialmodel" med faste kugler i bærearmene, som IKKE kan smøres. De ved godt at en ny arm koster en ... ja, arm... men alligevel fæstner man en sliddel sammen med en komponent, som ikke er en sliddel per se.

    Den var ikke gået på de maskiner, jeg sidder og konstruerer... :)
     
    Sidst redigeret: 16 Februar 2016
  4. MB230E

    MB230E Member

    Joined:
    24 Juni 2007
    Indlæg:
    95
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    T203 C180
    Km:
    175.000
    Årgang:
    2006
    Jeg kan bekræfte Jacobs antagelse, da jeg er en af hans kunder, der også ind i mellem benytter en lidt mere lokal mekaniker til de ting, der lige dukker op. På et tidspunkt var der lidt larm fra styretøjet og vupti røg der en smørenippel ind i den ene bærekugle, der fik forlænget sin levetid med et års tid. Lidt Storm P agtigt, men det fungere.
     

Del denne side