Mercedes Træf NordFyn 5.-6. September 2025   Information -

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

automatisk aircon

Emne i 'Aircondition / Klimaanlæg' startet af I love my 300TE, 17 August 2007.

  1. I love my 300TE

    I love my 300TE New Member

    Joined:
    17 August 2007
    Indlæg:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Er der nogle der har kendskab til den automatiske aircon der sidder i min pragtfulde 300 te - vedligeholdelse - om det kan betale sig og renoverer ect.
     
  2. Nermin

    Nermin New Member

    Joined:
    24 Oktober 2006
    Indlæg:
    102
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Hjørring
    Ratings:
    +0 / 0
    hej og velkkomen til
    hvad er det galt med din airc.
     
  3. I love my 300TE

    I love my 300TE New Member

    Joined:
    17 August 2007
    Indlæg:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    den har vores hos min lokale meka - blevet testet og fundet OK - efterfølgende er væsken løbet fra og min meka vurderer der skal en ny beholder på ( kondenser ) Men hvis erfaringer fra bl.a. denne site viser at der ikke er andet en bøvl med disse aircon anlæg - vil jeg hellere bruge mine sparrepenge på noget andet
     
  4. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Kondenseren sidder vist inde under instrument bordet og du kan kun komem til den ude fra.

    Der er så meget arbejde i det at Mercedes tager 16.000 Kr for at skifte den med det hele.

    Du kommer ind til den ude fra ved at pille viskeren af og alt du kan komme til derfra, og så kommer den til syne på en tidspunkt.
    tror da nok det er denne her du snakker om som sidder der inde ?

    Så du skal selv gøre arbejdet og så koster kondenseren vist "kun" 3000 Kr.

    Men det er en vist en klassiker at denne kondenser bliver utæt når vognen har nogle år på bagen.
    Men du kan ikke generalisere det og sige så er det bare en vogn der altid er bøvl med.
    Regn med den er jo næsten hvis ikke 20 år gammel.

    Så på med en ny og du skal ikke skifte den mere i den tid du sikekrt har bilen.

    Ellers er det vidunderligt med aircon, når det viker :)
     
  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Et andet sted de har ry for at blive utætte er lige bag den venstre el blæser ude ved fronten.
    Der ruster de små rør simpelt hen og så kommer der utæthedder.
    det skulle være nemt at se hvis der er sådan en hvidlig kalk lignende skjolde omkring dette område.

    åben front klappen og kik lige til venstra for bilens venstre forlygte altså den modsatte side af hvor batteriet sidder.

    her kan du se nogle små rør og slanger lige bag ved blæseren, kik efter symtomerne her.
     
  6. I love my 300TE

    I love my 300TE New Member

    Joined:
    17 August 2007
    Indlæg:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min MB er fra 1993 og er det bedste der er sket for mig - men er vil hellere nurse andre dele en netop airconen - da det ikke betyder noget særligt for mig. Kan i øvrigt berette om en motor død på helsingørmotorvejen - kørte, ifølge skiven, 210 kilometer i timen der lyder en kæmpe brag og to uge efter sad der en ny motor i, skiftet på et værksted i Bjerringbro for 14000,- incl. momse motoren var der papirer på og havde kørt 160 000 3 måneders garanti og super service.
     
  7. Basse

    Basse New Member

    Joined:
    4 Marts 2007
    Indlæg:
    208
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Fjenneslev
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W202 220TCDI
    Km:
    518
    Årgang:
    1998
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Kondenseren er ikke den der sidder under instrumentbordet,det er fordamperen (evaporator). :!: Kondenseren sidder foran køleren på bilen, så den burde ikke være så besværlig at skifte. Prisen kender jeg ikke til.
     
  8. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det er rigtig.

    jeg kunne ikke lige huske hvad og hvordan :)

    Jeg glæder mig ikke til, hvis min fordamper skulle stå af.

    Men kondenseren sidder foran kølleren siger du?
    Er det ikke den der sidder lige til venstre for køleren lige bag den venstre forlygte som jeg før nævnte?
    Der sidder vel ikke noget foran køleren andet end blæserne?
     
  9. Frank

    Frank New Member

    Joined:
    16 September 2006
    Indlæg:
    369
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Tårnby
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W211
    Km:
    83500
    Årgang:
    2004
    Bil nr. 2:
    W169
    Bil nr. 2 Km:
    45000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2007
    Hej BRABUS

    Nede bag venstre forlygte ved vangen, sidder et filter med et kig hul for oven, hvor man kan se den grønne væske, kondenseren sidder foran køleren som Basse skriver, foran kondenseren sidder der en el blæser.

    Kondenseren koster ca. 2K så vidt jeg husker. :roll:
     
  10. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ok. jeg har ikke undersøgt så meget om hvor og hvad og hvorfor, men jeg er meget intereseret i tråden i og med man selv står og har et aircon anlæg, og jeg har ladet mig fortælle det er en dyr fætter at reparare på hvis uheldet er ude.

    Nogle siger der er meget bøvl med det, andre siger det kun er et spørgsmål om vedligeholdese.

    jeg tror mest på det sidste.

    Min forældre har haft 3 w124er alle med aircon og de blev alle trætte hvis ikke man brugte systemet hele vinteren og til tider skulle det efter fyldes 4 gange om året.

    Den ene af bilerne virker det slet ikke på og kommer nok heller ikke til det, fordi det er både utæt og elektronikken opføre sig underligt og slår ikke altid til inde i kabinen.
    dvs. nogle gange er der slet ikke lys i de der kontakter til aircon.
    og når der er lys i så vil det ikke slå til.

    men jeg håber ikke selv at rende ind i alle de problemer.
    jeg har erfaret at vedligeholdelse gør også man er mere villig til at rette fremtidige fejl da bilen hele tiden er 100% ok.

    hvis man går og venter lmed det ene og det andet så hober problemerne sig op og man får mindre løst tid og ikke mindst penge til at opretholde bilens mange gode tekniske finesser.

    jeg ser tit rigtig mange med næsten intet lys i knapperne til el udstyret og mange gider ikke vedlige holde de små ting fordi de enten ikke ved hvordan eller fordi de ikke gider og synes det er uden betydning.

    Så hver gang jeg opdager bare den mindste fejl så retter jeg den med det samme og venter ikke eller udskyder det.
    så hvis mit aircon står af, så får jeg det lavet uanset årsag og pris
    Det er en maks iretation at have købt en bil med lækkert udstyr og så bare så til mens det ene og det andet svigter og følelsen af at køre i en bil der bare spiller 100% bliver meget mindre og ærgelsen er stor hver gang man kikker på AC knappen og må tænke hmm, ja det var dengang :)

    hehe...
    jeg kender nemlig en som har den holdning at intet bliver rep. eller vedligeholdt på hans bil, alt for lov at forgå, og det er synd på sådan en w124er synes jeg.
     

    Attached Files:

  11. Nermin

    Nermin New Member

    Joined:
    24 Oktober 2006
    Indlæg:
    102
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Hjørring
    Ratings:
    +0 / 0
    tak for det Brabus
    sådan skal det være jeg har samme opfatelse som dig,hvis det er bare en kontakt som er uden lys i så skifter jeg den omg. og til sidst er bilen 100% ok, man skal ikke udskyde noget som helst så bliver det bare være og være og til sidst opgiver man alt.. man gå hellere ikke i seng med konen, kæresten og kører bare den i.... den vil gerne plejes og forkæles. så husk at vedligholde jeres biler. det er små ting i starten men hvis du udskyder den bliver det er kæmpe problem til sidst
     

Del denne side