Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Automatgear forbedring?

Emne i 'Tuning, ombytning af motor og specialmodeller' startet af apandersphilip, 11 December 2016.

  1. apandersphilip

    apandersphilip Member

    Joined:
    25 August 2016
    Indlæg:
    209
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    København
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    190E 2.0 - W201- Aut
    Km:
    191.000
    Årgang:
    1988
    Hey!

    Jeg så forleden (kan ikke huske hvor) en lille dims, man monterede, og vupti så startede bilen altid i første gear, og ikke kun når man hamrede foden på speederen.

    Findes der noget tilsvarende som passer på min W201 2.0 1988?

    Et andet spørgsmål er, hvornår er min bil i economy mode, og hvornår er den i standard?
    Hvilken mode, er bilen i på billedet?

    [​IMG]
     
  2. puch72

    puch72 Member

    Joined:
    1 December 2013
    Indlæg:
    378
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +7 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    288000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej. Det første spørgsmål kan jeg ikke svare på, men hvorfor vil du have den til at starte i 1 gear? ??
    Når du kan se E på gear vælgerne så kører den econymy, og S så kører du standard. Hvis du feks kører S så kan du mærke/ føle at den kører lidt længere ud i gearene.
     
  3. apandersphilip

    apandersphilip Member

    Joined:
    25 August 2016
    Indlæg:
    209
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    København
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    190E 2.0 - W201- Aut
    Km:
    191.000
    Årgang:
    1988
    Bedre og hurtigere acceleration ;)
     
  4. Johnson

    Johnson Member

    Joined:
    3 Maj 2010
    Indlæg:
    355
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    A124 E220
    Km:
    210000
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Den er i standard mode på billedet
     
  5. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,463
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Starter sådan en lille 2,0 automatic virkelig i 2. gear ?

    Kan du ikke tvinge den til at starte i 1. ?
    Ved lyskrydset sætter du den manuelt i 2. gear derefter i D, så burde den starte i 1. gear.
     
    Sidst redigeret: 12 December 2016
  6. apandersphilip

    apandersphilip Member

    Joined:
    25 August 2016
    Indlæg:
    209
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    København
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    190E 2.0 - W201- Aut
    Km:
    191.000
    Årgang:
    1988
    Det plejer jeg også at gøre, hvis jeg skal have hurtig start. Jeg søger dog en løsning der altid får den til at starte i 1.
     
  7. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Hvis du synes den er lidt sløv, så kan det jo være at det hele trænger til en tune up. Altså få det eksisterende til at spille 100%, inden du går over i modifikationer. Min 190E 2.3 aut. var meget kvik i optræk og havde intet problem med at følge den moderne trafik - tværtimod:) Og jeg kunne snildt trække fra diverse manuelle. Den havde godt nok 0,3 liter mere, men jeg tror bestemt at en 2,0 også skal være kvik. For mit vedkommende hjalp det med service af kassen, styr på vakuum über alles (også fra underside manifol til kasse og modulator), rens af stik, kalibrering af potentiometret, fabriksindstilling af speedertræk og kablet til kassen (her kan gearskiftet justeres direkte), samt udskiftning af gummi langs drivlinjen (motor, kasse og hardy). Der er meget energi, der kan gå tabt eller ikke blive overført korrekt (= dårlig respons), hvis de nævnte komponenter ikke spiller.
    Jeg ved godt, at du specifikt søger en modifikation, men dette er bare et råd, du kan tage med eller ej:)
     
    Sidst redigeret: 12 December 2016
    • Like Like x 1
  8. R3kord

    R3kord Member

    Joined:
    18 Februar 2008
    Indlæg:
    48
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Udkantsdanmark
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Peugeot 208
    Km:
    28700
    Årgang:
    2018
    Hej

    Hvis den skal starte i 1. gear, kan du - når du holder stille - føre gearvælgeren til 2. gear, vente et øjeblik, høre skiftet og så frem til D igen. Så starter den i første, men kun den ene gang.

    Poul
     
  9. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Du ville blive pænt ærgerlig over dem permanent skulle finde første gear ved lav hastighed for ved tæt langsom bykørsel er de hyppige nedgearinger en rykkede og hoppende oplevelse. En C 220 gør det og den gør det lidt blødere men ikke de gamle automater. De skal bare tøffe afsted i 2 og kun vælge 1 hvis man holder helt stille og enten laver kickdown eller forvælger "2"

    Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
     
  10. apandersphilip

    apandersphilip Member

    Joined:
    25 August 2016
    Indlæg:
    209
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    København
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    190E 2.0 - W201- Aut
    Km:
    191.000
    Årgang:
    1988
    Nu har jeg gået og tænkt lidt over det hele. Kan det virkelig passe at der intet er at gøre? Jeg er også lidt træt at at den skifter allerede ved 2000 omdrejninger, der må da være en måde hvorpå man kan få programmeret styringen sådan at den skifter senere? Jeg synes bare tit at skiftet fra 2. til 3. Skulle være senere da bilen rykker ret godt indtil skiftet til 3. Så er den lidt sløv, men hvis jeg gør det "manuelt" så bliver det en del hurtigere
     
  11. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Den eneste "programmering" du kan foretage, er trykjustering og udskiftning af olie og reservedele. Hvis du på en aller anden måde får lavet en permanent modifikation, så ville det måske kunne gå hen og blive lidt ubehageligt i snevejr eller ved aquaplaning. Tyskerne har tænkt på meget:)
    Det kan være, at jeg skal prøve din bil næste gang du svinger forbi efter den stetoskopdæmper. Måske er der noget galt, siden du har haft den oppe et par gange?
    Ellers er der jo altid JTC's high stall converter:)
     
    Sidst redigeret: 16 Marts 2017
  12. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    det er ikke helt rigtigt, men kan justere på det såkaldte bowden kabel til skifte mekanismen, men det kan give andre irritationer når man vil køre roligt syntes man der går for lang tid inden den skifter :)

    Derfor hvis du vil have det perfekte gearskifte skal du købe en nyere model - da de moderne gearkasser har flere muligheder for at tilpasse et skift der netop passer til dit nuværende temparement :)
     
  13. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Hej Bilglad,
    Dette kabel har jeg skam også foreslået tidligere i tråden:
     
    Sidst redigeret: 16 Marts 2017
  14. apandersphilip

    apandersphilip Member

    Joined:
    25 August 2016
    Indlæg:
    209
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    København
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    190E 2.0 - W201- Aut
    Km:
    191.000
    Årgang:
    1988
    Tusind tak for input! Jeg har overvejet highstall converteren fra Jacob, men det bliver sidste step i tunings forløbet. Da det er en ret stor udgift.

    Dennis: Jeg tænker at komme forbi dig snart, måske i aften?

    Jeg er ret sikker på at der ikke er noget galt med gearkassen, jeg har bare været vant til nyere dobbelt koblings gearkasser osv. Det er nok der problemet er, at jeg forventer for meget af den. Er det helt ude i hampen med pedal shift, eller er det set før?
    Du er meget velkommen til at prøvekøre den, det ville give svar på mange ting er jeg sikker på. Jeg skriver lige en SMS til dig her i løbet af formiddagen.

    Edit: Efter lidt internet søgen så er jeg ret sikker på den ikke skifter som ønsket, og at indstillingen er problemet. Hvilken vej skal jeg dreje for at få skiftet senere? (Altså ved højere omdrejninger)

    Grøn eller rød pil?

    Se evt. billedet

    [​IMG]
     
    Sidst redigeret: 16 Marts 2017

Del denne side