Mercedes Træf NordFyn 4.-5. September 2026   Information - Tilmelding  - Tilmeldte biler


Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Asd rør...

Emne i 'Diverse Drivline' startet af PeterASK, 8 August 2013.

  1. PeterASK

    PeterASK New Member

    Joined:
    21 Januar 2013
    Indlæg:
    333
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    504000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hey lada folk!

    Jeg har fået kigget lidt mere på mit utætte system og i denne dejlige forbindelse har jeg taget et tilfældet rør af... hvor der var en lækage i. Men jeg undre mig over at det i den ene ende er Ø større end i det ende der går ind i diffet?.

    Overvejer byt til nyt, selvom mit sidste lille slange hos mercedes kostede næsten 400kr for 30cm, så overvejer jeg også om det kan laves selv med kobberrør og slange?

    Det er dette rør der er tale om. Tykkelsen skifter først efter slange nr 2, det lille stykke fra slange til ASD indtag i diff.
     

    Attached Files:

  2. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    hej
    det er nok byt til nyt?
    Har ikke rodet med ASD men "ligner " det ikke bremse rør størrelse i den lille ende og 6mm rør i den store ende?
    Så kan man måske godt lave noget af det selv? Gørløse og mb har stuser til 6mm rør (de bliver brugt til de andre hydral rør til level regulering på TE modeller !)
    chr
     
  3. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Du kan også trykt kontakte http://www.hydroscand.dk/

    De har alt i slanger og fittings og det er laaaaaangt billigere end at købe et rør som er lavet på et samle bånd til en specifik bil model :gr8:
     
  4. PeterASK

    PeterASK New Member

    Joined:
    21 Januar 2013
    Indlæg:
    333
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Odense
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    504000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Slet ikke dumt det der!

    Indtil videre synes jeg ikke at have meget held med at opstøve fittings/nippels til hverken asdrøret(Dog tror jeg at dem jeg har kan genbruges...) eller den fitting/nippel? imellem den benzin slange fra filter til rør til motorrum, som skal sidde på røret så jeg kan lave det i kobber. :/
     

Del denne side