Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

ASD olietryk

Emne i 'Bagtøj' startet af zky, 26 Februar 2012.

  1. zky

    zky Member

    Joined:
    25 Januar 2011
    Indlæg:
    192
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124290
    Km:
    304
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    W201029 + W201034
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Jeg kan ikke få hydrauliktryk nok på mit bagtøj, så den spærre slet ikke - når jeg luser ben 8 og 10 på relæet kan jeg høre magnetventilen arbejde, men der kommer næsten olie ud af udluftningsskruen
    uden at være helt sikker på virke måden, antager jeg at magnetventilen skal lukke for returløbet (så pumpen ikke skal have tryk på hele tiden) men ventilblokken er så rusten at jeg ikke kan skille den ad, er der nogle der ved hvilket tryk pumpen skal lave (det er nok ikke en god idé at sætte et 50bars manometer på hvis den skal lave 110bar) jeg kan ikke finde noget om det i WIS, der står bare "over 37bar" ?

    Bonus spørgsmål - kan jeg lave gearingen om i speedometer drevet (det kan man på andre biler) eller skal jeg skifte speedometer for at få det til at passe (bare det kommer lidt nærmere sandheden end 2/3) ?
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Uden at være 100%, så mener jeg at det ligger mellem 45 og 50 stykker.
    Men det kan sagtens være ventilen der ikke lukker korekt, eller tandem pumpen der er deffekt.

    Man kan godt trimme speedometeret. Omme bag urskiven sider der en lille fjerespiral med en justeringsskruge der har fået locktite. Den kan man dreje på.

    Men det er et være fumlearbejde!!
     

Del denne side