Mercedes Træf NordFyn 4.-5. September 2026   Information - Tilmelding  - Tilmeldte biler


Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

ABS-advarselslampe

Emne i 'Bremser' startet af mb_brian, 14 Februar 2008.

  1. mb_brian

    mb_brian New Member

    Joined:
    30 Januar 2008
    Indlæg:
    103
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w210 E220 t CDI
    Km:
    0
    Årgang:
    2000
    Bil nr. 2:
    VW Golf st.car.
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1997
    Hej
    Mit advarselslys til ABS lyser konstant. Jeg har skiftet den "skjulte" 10A sikring og det er ikke sprinklervædske lampen der er forbyttet.
    Jeg ved at der er diagnosestik, hvor jeg skal forbinde stik 1 og 5, men hvor finder jeg stikket ??
    Håber I kan hjælpe, evt. med billeder.

    Brian
     
  2. JOHNSA

    JOHNSA Member

    Joined:
    11 November 2007
    Indlæg:
    137
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w221 S500 4Matic L
    Km:
    154500
    Årgang:
    2007
    Måske lader den ikke som den skal. Har du målt spændingen på batteriet? Hvis der er under 10 volt, virker ABS ikke, og lampen vil lyse. Men formentlig ville bilen have andre symptomer også, som du ville have opdaget, hvis det var et strømproblem. Andre idéer har jeg desværre ikke.
     
  3. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Hej Brian

    Er der ikke andre symptomer på ting der ikke er 100% som det skal være?

    Jeg har set et eksempel på at det var overspændingselæet der drillede,- men her var der et par andre detaljer der også havde en mystisk adfærd, og efter skift af overspændingsrelæ var ABS mv. som det skulle være.
     
  4. pdrhan

    pdrhan New Member

    Joined:
    26 September 2007
    Indlæg:
    271
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Kastrup/Danmark
    Ratings:
    +0 / 0
    Går dit nærlys op og ned i styrke? Hvis ja - er det spændingsregulatoren det er galt med hvilket også kan udmunde i ABS lyser....
     
  5. mb_brian

    mb_brian New Member

    Joined:
    30 Januar 2008
    Indlæg:
    103
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w210 E220 t CDI
    Km:
    0
    Årgang:
    2000
    Bil nr. 2:
    VW Golf st.car.
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1997
    Nærlyset går op efter ca. et par minutter efter start. Spændingsregulatoren - er det boksen med 10A sikringen ?
    Mit batteri trænger måske til en udskiftning, men den lyser også selvom jeg har ladet batteriet op.
    /B
     
  6. Thomas

    Thomas Member

    Joined:
    24 September 2006
    Indlæg:
    361
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hinnerup
    Ratings:
    +0 / 0
    ... Og ABS'en virker? Nogen gange overser man det åbenlyse. :)
     
  7. mb_brian

    mb_brian New Member

    Joined:
    30 Januar 2008
    Indlæg:
    103
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w210 E220 t CDI
    Km:
    0
    Årgang:
    2000
    Bil nr. 2:
    VW Golf st.car.
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1997
    Bilen bremser men ABS'en bliver ikke aktiveret ved katastrofeopbremsnig.
     
  8. Thomas

    Thomas Member

    Joined:
    24 September 2006
    Indlæg:
    361
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hinnerup
    Ratings:
    +0 / 0
    Så er det jo nok noget på abs systemet og ikke et relateret elproblem. Her må de virkelige eksperter træde til. :)
     
  9. mb_brian

    mb_brian New Member

    Joined:
    30 Januar 2008
    Indlæg:
    103
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w210 E220 t CDI
    Km:
    0
    Årgang:
    2000
    Bil nr. 2:
    VW Golf st.car.
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1997
    Det ender det nok med.
    Hvor finder jeg diagnosestikket ?
    Jeg har et andet sted på siden læst at man vha. blik finde ud af hvor problemet ligger.
    /B
     
  10. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Hej

    Uden at skulle være expert på området, - mener jeg, også i henhold til profferne,- at hvis overspændingsrelæet aldrig har været skiftet, så kan det være årsag til mange unoder,- hvis lampen lyser konstant så hælder jeg stadig til overspændingsrelæet.

    Når lampen lyser, er ABS sat ud af drift. og bremserne virker som alm. blot uden ABS.

    Da jeg havde problemer med min,- fik jeg at vide at der skulle en ny hydraulik enhed på til 17000,- kr men det viste sig så at være navene der trængte til en skifter,- hvilket jo kun kostede en brøkdel, - så vær forsigtig med hvad man får at vide.
     
  11. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hej mb-brian.

    Jeg kan godt udlæse koderne for dig.
    Men som Bjarne er inde på er det ikke altid man skal rette sig 112% efter hvad man får at vide på et værksted, specielt ikke hvis Bjaren har fået at hvide der har været læst koder ud på hans 89er? (der findes ganske enkelt ikke kode udlæsning på ABS enheden før 92 modellerne der går fra tidligt 91 og op efter.
    Dog er der mange nye kode læsere der ikke kan læse alle analoge fejl ud på w124eren, som kun kan læse den første kode ud og så kan der opstå det omtalte med at man får en kode men at det er noget helt andet der er galt fordi alle koder ikke udlæses.
    Der er også forskæl på om koderne ligger i "gemte koder" disse er hyppigt forkomne koder som så bliver gemt. de er ikke nødvendighvis stadig aktive.
    Så er der midlertidige koder som er forkommet en enkelt gang eller 2 som ikke er gemt, men blot indikeres. (lidt svært at forklare)
    Så er der endelig de koder som er aktive på bilen med fejl til følge og det er dem du skal konsentrere dig om 1 og fremmest.

    Jeg har en kode læser til w124eren.
    Det er ikke tilfældet som mange tror/troede (inkl mig selv) at koderne udlæses via lamperne i instrument panelet.
    Dette er kun tilfældet på nogle w140ere og kun i calefonia w124 modellerne som blev leveret med dette kode udlæsnings system.
    ASD og 4 Matic er dog en undtagelse hvor det godt kan lade sig gøre at udlæse koder ved hjælp af lampen i instrument panelet, så vidt jeg er orienteret (har ikke prøvet)
    Det skal gøre med kode læseren på vores danske samt tyske modeller, sådan en jeg har evt.

    Mvh.
    BRABUS
     
  12. mb_brian

    mb_brian New Member

    Joined:
    30 Januar 2008
    Indlæg:
    103
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w210 E220 t CDI
    Km:
    0
    Årgang:
    2000
    Bil nr. 2:
    VW Golf st.car.
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1997
    Det er jo helt vildt !!
    Gang på gang bliver jeg glædeligt overrasket over den hurtige og effektive hjælp der er at henter herinde !!
    Tak.
    Jeg prøver i første omgang at låne et overspændingsrelæ.
    /B
     
  13. pdrhan

    pdrhan New Member

    Joined:
    26 September 2007
    Indlæg:
    271
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Kastrup/Danmark
    Ratings:
    +0 / 0
    Spændingsregulatoren sidder ned bag på generatoren med to stjerneskruer og når man køber den følger der kul med som sidder på den er lige til at skifte - tager 5min.....
     
  14. mb_brian

    mb_brian New Member

    Joined:
    30 Januar 2008
    Indlæg:
    103
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w210 E220 t CDI
    Km:
    0
    Årgang:
    2000
    Bil nr. 2:
    VW Golf st.car.
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1997
    Kender I en, der måske har et overspændingsrelæ liggende ?
     
  15. pdrhan

    pdrhan New Member

    Joined:
    26 September 2007
    Indlæg:
    271
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Kastrup/Danmark
    Ratings:
    +0 / 0
    Lad være med at købe det brugt......et sprit nyt koster 400kr - det kan IKKE betale sig at sætte et brugt på!
     
  16. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    Hej lige inden du smutter ned til din lokale cardealer og invisterer i et nyt relæ så prøv lige at afmontere det gamle og studerer kullene har de ikke en pæn buet slidflade men derimod lidt tilspidset kan det være generatoren der er død, har selv prøvet det, bare en tanke. MVH.
     
  17. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    ABS fejl

    Hej Brian.

    Har du fået løst problemet?
    Ud fra det du skriver med at den stadig lyser selvom du har ladet batteriet op, så udelukker det næsten din spændings regulator vil jeg mene.
    Selvom den godt nok er følsom overfor for lidt spænding, men det kan du jo måle med et multimeter/voltmeter på batteriet om der skulle være 12 volt = ingen ladning eller de ca. 14 volt når den lader rigtig.

    Overspændings relæet kunne helt sikkert godt være synderen, men igen tror jeg nu at du har en alm. ABS fejl, det kan være en føler eller et signal den mangler og nogle gange bare møj der sidder i vejen for føleren i form af bremsestøv.

    Men alt dette ville jo være nemt med en udlæsning af koderne :D
    Har du et 8 eller 16 polet stik ude ved siden af dit batteri?

    Mvh.
    BRABUS
     
  18. mb_brian

    mb_brian New Member

    Joined:
    30 Januar 2008
    Indlæg:
    103
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w210 E220 t CDI
    Km:
    0
    Årgang:
    2000
    Bil nr. 2:
    VW Golf st.car.
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1997
    Hej Brabus
    Skriver lige en PB
    /Brian
     
  19. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ok. jeg har læst den og svaret dig.

    Men hva er årgangen på din bil?
     
  20. mb_brian

    mb_brian New Member

    Joined:
    30 Januar 2008
    Indlæg:
    103
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w210 E220 t CDI
    Km:
    0
    Årgang:
    2000
    Bil nr. 2:
    VW Golf st.car.
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1997
    Så gik lyset ud !!!
    Jeg lånte et overspændingsrelæ og så gik advarselslampen ud.
    Tak for hjælpen !
     

Del denne side