Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

4-hjulsudmåling, hvilke stumper?

Emne i 'Diverse' startet af Bendix, 22 Juli 2016.

  1. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,459
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Jeg skal snart have lavet er 4-hjulsudmåling og vil prøve at være på forkant med evt. fastgroede justeringsbolte eller lignende.

    Så hvad plejer at sidde så fast, at der evt. skal nyt til?

    Så vil jeg nemlig have det med, så jeg ikke bliver sendt hjem igen.

    Sendt fra min HUAWEI GRA-L09 med Tapatalk
     
  2. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Nu ved jeg godt at det måske er lidt at gå i ekstremer men jeg mener jo man køre Mercedes bla. for at opleve bilen fulde potentiale også selvom det er en ældre bil.

    Derfor får du hele listen:

    Bærekugler skal tjekkes for slør..
    Stabilisator for+bag tjekkes for slør og evt. nye beslag/bøsninger
    Fjedre skal kontrolleres for og bag, er de gamle og sunket skal de skiftes eller er de knækket
    Hjullejer hele vejen rundt kontrolleres for slør og skiftes hvis nødvendigt
    Knirkebøsninger/bøsning i spindel bag tjekkes for slup
    Sporestænger tjekkes for slør og generelt hele snekke styretøjet alle forbindelse gåes efter for slør
    Nye sporestænger for + bag samt monteringssæt
    Gummilejring over støddæmper tjekkes for flænger/revner
    Stræberarme gennemgåes for slitage

    Det var vist det hele :)
    Bliver samtlige punkter gået efter, skulle du gerne ende med en styretøjs udmåling hvor alle felter ligger i det grønne , men husk at sporring aldrig kan blive bedre end ham som udføre det, så lad være med at køre hen til en klovn bare fordi han er billig...

    Den mindre spændende og billige metode, de gamle sporestænger opvarmes og gevindet smøres så kan man for det meste få gang i det igen, dog er der en hovedregel som siger at det ikke er tilladt at bruge varme på styretøjdele og efterfølgende bruge dem
     
    Sidst redigeret: 22 Juli 2016

Del denne side