Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

300E går ujævnt ved varm motor

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af Skovlykke, 15 November 2017.

  1. Skovlykke

    Skovlykke New Member

    Joined:
    15 November 2017
    Indlæg:
    27
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Fårevejle
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E
    Km:
    275000
    Årgang:
    1988
    Hejsa. Allerførst vil jeg lige tak for medlemskab på dette super fede forum

    Jeg har fundet mig et pragteksemplar af en w124 300E AUT som har stået stille i halvandet år.

    Efter jeg fik den hjem har den fået skiftet: tændrør, kabler, olie, oliefilter, benzin og brændstoffilter, thermostat og lidt andre småting jeg ikke tænker har noget med mit problem at gøre. Jeg yderligere til syn igår hvor den strøg lige igennem og nye nr. Plader blev smidt på med det samme

    Jeg har dog et lille problem. Den går nogen gange noget ujævnt når den bliver varm. Har svært ved at tage gassen ( hvis jeg leger lidt med pedalen skal jeg finde det helt rigtige punkt før den tager gas, ellers føles det som om den bare dør hvis det punkt ikke lige findes ) når den er varm kan den også finde på at gå ud ved tomgang. Den får nogle “udfald” når den står i tomgang hvor den nogle gange står ujævnt og andre gange helt perfekt. Ligesom den nogle gange også kører perfekt selvom den er varm.

    Kan det være nye dyser, rotor og strømfordelerdæksel eller kan luftfilteret gå ind og drille?

    Gode ideer og erfaring modtages med kyshånd
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    En tur forbi Mercedes og købe dæksel, rotor og den store O-ring, så er jeg 99% sikker på at du er kørende igen:)
     
    • Like Like x 1
  3. Skovlykke

    Skovlykke New Member

    Joined:
    15 November 2017
    Indlæg:
    27
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Fårevejle
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E
    Km:
    275000
    Årgang:
    1988
    Mange tak for svar Jeg ringer og bestiller dele med det samme.
     
  4. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,463
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Mon ikke Gørløse, som nu ligger i Slangerup :roll:, også har det, men det er for dyrt at spare, så køb ikke deres kina-gejl. Jeg køber altid Bosch tændingsdele.
     
    • Like Like x 1
  5. Skovlykke

    Skovlykke New Member

    Joined:
    15 November 2017
    Indlæg:
    27
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Fårevejle
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E
    Km:
    275000
    Årgang:
    1988
    Jeg har bestilt hos Mercedes. 2100kr. Skifter det imorgen og giver lyd herinde efterfølgende.
     
  6. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,463
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    • Like Like x 1
  7. Skovlykke

    Skovlykke New Member

    Joined:
    15 November 2017
    Indlæg:
    27
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Fårevejle
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E
    Km:
    275000
    Årgang:
    1988
  8. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,463
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    :hands:
     
  9. Skovlykke

    Skovlykke New Member

    Joined:
    15 November 2017
    Indlæg:
    27
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Fårevejle
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E
    Km:
    275000
    Årgang:
    1988
    Nåh. Jeg har så lige sat to tændrørshætter ordentlig på, kørt en lang tur hvor den normalt ville begynde at drille. Denne gang har der så intet været. Hverken med ujævn tomgang eller udfald under kørsel.

    Måske det er nogen billige tændkabler jeg har fået
     
  10. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,463
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Så var diagnosen god nok, det var tændingen. Godt du fiksede det, inden du stod med en kasse nye stumper.

    Sendt fra min Nexus 5X med Tapatalk
     
    • Like Like x 1
  11. Skovlykke

    Skovlykke New Member

    Joined:
    15 November 2017
    Indlæg:
    27
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Fårevejle
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E
    Km:
    275000
    Årgang:
    1988
    Hehe. Jeg kørte så endnu en tur igår aftes efter duggen var faldet. Og der flippede bilen helt ud og kørte 80% dårligt og 20% okay. Så jeg skifter rotor og dæksel alligevel
     
  12. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,463
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Har du prøvet følgende:
    1. åbn strømfordeleren og tjek den for fugt, er o-ringen intakt eller flad
    2. tør alt godt af og gennemtør den med varmeblæser
    3. varm den godt igennem med varmeblæseren, så alt fugt fordamper og strømfordeleren er varm, så evt. ny fugt ikke kondenserer der.
    4. Er der kulspor i stømfordelerdækslet, så slip den af med fint smergellærred.
    Måske er det kablerne, har du prøvet når motoren går rent, at spraye med en vandforstøver på tændrørskablerne og strømfordeleren ?
     
  13. Skovlykke

    Skovlykke New Member

    Joined:
    15 November 2017
    Indlæg:
    27
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Fårevejle
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E
    Km:
    275000
    Årgang:
    1988

    Min mekaniker har tjekket og tørt af. Han synes den så fin ud.
    Jeg har ikke prøvet at spraye med en vandforstøver. Skulle det kunne vise noget og i så fald hvad hvis jeg sprayer på kablerne?

    Og mange tak for hjælpen.
     
  14. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,463
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Ja sluk lyset og spray med vandforstøveren på kablerne, hvis de er dårlig, så springer gnisterne.

     
    • Like Like x 1
  15. Skovlykke

    Skovlykke New Member

    Joined:
    15 November 2017
    Indlæg:
    27
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Fårevejle
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E
    Km:
    275000
    Årgang:
    1988

    Tak for svar.

    Nu er delene fra Mercedes skiftet ( rotor og dæksel ). Det resulterede så i at bilen ikke kan starte den står bare og hoster, hakker og sprutter når jeg drejer nøglen.

    Før startede den rigtig fint.
     
  16. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Så er der nok fejl i montagen
     
  17. Skovlykke

    Skovlykke New Member

    Joined:
    15 November 2017
    Indlæg:
    27
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Fårevejle
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E
    Km:
    275000
    Årgang:
    1988
    Umiddelbart har jeg svært ved at se hvor man skulle kunne fejle den montage henne. 3 bolte af og 3 bolte på. Tænker at der ikke umiddelbart kan vendes noget forkert.

    Men jo selvfølgelig kan det da være. Ingen er perfekte.
     
  18. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,463
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Er tændkablerne sat ordentligt og rigtigt på ?

    Sendt fra min Nexus 5X med Tapatalk
     
  19. Skovlykke

    Skovlykke New Member

    Joined:
    15 November 2017
    Indlæg:
    27
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Fårevejle
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E
    Km:
    275000
    Årgang:
    1988
    Jep. Jeg tjekkede 3 gange for at være sikker.
    Det virker virkelig underligt
     
  20. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,463
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Er det en cylinder eller alle, der går dårligt ?

    Måske har du et dårligt kabel, der nu er blevet endnu dårligere af demontering ?
    Har du målt den ?

    Sendt fra min Nexus 5X med Tapatalk
     

Del denne side