Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

300e-24 ekspert søges, manglende trækkraft

Emne i 'Vakuum-system' startet af dennis80, 4 Januar 2016.

  1. dennis80

    dennis80 Member

    Joined:
    14 Juni 2014
    Indlæg:
    34
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E-24
    Km:
    0
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    BMW E30 327i (ETA)
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    hej folkens, jeg er løbet ind i et problem med min w124 300e-24. den mangler trækkraft og trækker ujævnt og kun ved kickdown faktisk. holder fint konstant fart.

    jeg har skiftet følgende :
    rotor + dæksel
    tændrør
    tændkabler
    brændstoffilter

    dette har ikke løst problemet.

    jeg har målt benzintryk fra pumperne på trykslangen der er der 7 bar ved tomgang. er det en defekt benzintryks regulator jeg er løbet ind i ?

    håber der er nogen der kan hjælpe er løbet tør for ideer :|
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det kan være overbelastnings kontakten på gearkassen som driller.
     
  3. dennis80

    dennis80 Member

    Joined:
    14 Juni 2014
    Indlæg:
    34
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E-24
    Km:
    0
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    BMW E30 327i (ETA)
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    det var en mulighed, hvor sidder den på gearkassen og hvordan fejlsøger man på den ?
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Den sider på venstre side af gearkassen med et 2 polet stik. Prøv at tage stikket af og se om den køre normalt.
     
  5. dennis80

    dennis80 Member

    Joined:
    14 Juni 2014
    Indlæg:
    34
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E-24
    Km:
    0
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    BMW E30 327i (ETA)
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    det vil jeg prøve :)

    sidder det samme sted på henholdsvis 4 og 5 trins automatgearkasse. jeg har 4 gears
     
  6. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Af egen (bitter) erfaring vil jeg også sige overbelastningskontakt

    Men vil gøre opmærksom på at overbelastningskontakten går igennem OVP relæet (mener det er lyserød/hvid ledning, men er ikke sikker) og på min var det denne ledning som var irret
     
  7. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    jeg har også selv oplevet denne fejl, hvor bilen konstant fejltænder ved fuldgas..

    Overbelastnings kontakten giver problemer når man opppe i fart..

    Gør den det konstant også ved lav fart så er det den ledning som nick er inde på eller tændspolen..
     
  8. henrikn

    henrikn Member

    Joined:
    15 Februar 2007
    Indlæg:
    159
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    E420 W210 Elegance
    Km:
    154000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    E270CDI W211 Classic
    Bil nr. 2 Km:
    300000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2003
    Jeg har tidligere haft en lign. fejl på min. Her var det tændspolen. Men der var en slags "udsættere"....
     
  9. dennis80

    dennis80 Member

    Joined:
    14 Juni 2014
    Indlæg:
    34
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E-24
    Km:
    0
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    BMW E30 327i (ETA)
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    så har jeg fået pillet det stik af på gearkassen. det virker som om at det har hjulpet. jeg har fået et mere roligt gearskift, og har ikke oplevet trækkraft problemer. så nu vil jeg lige give det et par dage for at se om det dukker op igen, da det ikke har været en konstant fejl .

    det eneste mærkelige jeg har oplevet efter det er pillet fra er noget der virkede som en omdrejnings begrænser hvor motoren stoppede med at trække ved ca 4000 omd hvor den hakkede et par gange og så trak videre, har oplevet dette en gang
     
  10. DaimlerAG

    DaimlerAG New Member

    Joined:
    28 December 2015
    Indlæg:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    124 - 300 CE-24V
    Km:
    313000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    124 - 250D
    Bil nr. 2 Km:
    248000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    Du kan skrive OEM antallet af tændingsmodulet?
     
  11. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det du oplever er helt normalt, det er tændings modulet der kan se at overbelastnings kontakten den mangler.
    Så kompensere den selv ved at genkende gerskiftet og laver disse tændings rykken.
    Så snart du letter gassen så trækker den igen normalt.

    Hvad med selve knast forstilleren, den er en meget udbredt del som holder op med at virker og så er den bare død.
    Den er dog kun aktiv i mellem 2000 og 4500 omdrejninger, så oppe i top omdrejningerne burde den trække fint.
     
  12. dennis80

    dennis80 Member

    Joined:
    14 Juni 2014
    Indlæg:
    34
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E-24
    Km:
    0
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    BMW E30 327i (ETA)
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    Okay det er den måde det virker på :)

    Jeg er rimelig sikker på at den føler på gearkassen er død, der var en lille smule gearolie inde i gummihætten og har ikke haft problemer siden på de ture jeg har kørt efter det blev taget fra

    nogen der kender reservedels nummer på denne del ?
    har fundet dette 0025454514 men er i tvivl om den passer...

    En der kan hjælpe med fremgangsmåde til udskiftning ?
     

Del denne side