Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

300D olierøg

Emne i 'Dieselmotorer' startet af JesperA, 20 September 2017.

  1. JesperA

    JesperA New Member

    Joined:
    31 Januar 2015
    Indlæg:
    11
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Brande
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W124 300D
    Km:
    350000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej alle i kloge hoveder herinde
    jeg har en w124 300D der har gået 360000, den er begyndt at brænde lidt olie af når man giver god gas ved acceleration, den gør det ikke når den er kold, kun når man jokker pedalen ned når den er varm, det er ret udtalt efter at have holdt for rødt og jeg lægger godt fra land. min fætter (wholla) mener at det er en smørering på et af stemplerne der er slammet til og den derfor suger olie op ovenpå stemplet.
    1: hvis det ikke er en tilslammet smørering hvad kan det så være?
    2: nogle gode idéer til at afhjælpe uden at skulle pille motoren fra hinanden?
     
  2. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    Hej min forrige 300 d lavede samme nummer, dog havde den kørt næsten det dobbelte , men det var paraplyerne ( olietætningerne omkring ventilhalsene , på ventilstyrene der var færdige, de kan skiftes uden at skille motoren ad, hvis man kører stemplet i top.
     
  3. JesperA

    JesperA New Member

    Joined:
    31 Januar 2015
    Indlæg:
    11
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Brande
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W124 300D
    Km:
    350000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Mange tak for svaret, havde også tænkt på om det mon kunne være paraplyerne. Håber det er dem den er gal med for det lyder da noget nemmere end at skille motoren ad. Jeg går ud fra man skal have knastakslen af for at skifte paraplyerne??
     
  4. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    Ja det skal den , men jeg monterede den igen hver gang motoren skulle tørnes, for så kunne jeg se hvilke stempel der var i top, men man kan vist også bruge trykluft, men jeg følte det andet var mere sikkert.
     

Del denne side