Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

250 D muligt problem

Emne i 'Dieselmotorer' startet af Thrane, 20 Oktober 2017.

  1. Thrane

    Thrane Member

    Joined:
    6 August 2012
    Indlæg:
    189
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Location:
    DK
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    Audi A6 C7
    Km:
    172000
    Årgang:
    2015
    Har i dag oplevet følgende.

    Bilen mangler trækkraft og hopper ved igangsætsning. Den kan ikke helt finde ud af hvad den vil.
    Den gjorde det kun efter at motoren var gennemvarm.
    Motoren kører normalt i tomgang. Både med uden gear koblet på.

    Alt ser fint ud i motorummet. Men derfor kan der jo godt ligge en fejl.

    Bilen er med aut. Gear.
    År 1991.

    Nogle bud på fejl. Kan det være en periodisk fejl der ikke kommer igen?
     
    Sidst redigeret: 20 Oktober 2017
  2. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    giv den nye brændstoffiltre , det tror jeg gør en forskel.
     
    • Like Like x 1
  3. Thrane

    Thrane Member

    Joined:
    6 August 2012
    Indlæg:
    189
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Location:
    DK
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    Audi A6 C7
    Km:
    172000
    Årgang:
    2015
    Samme problem idag. Både kold varm.
    Den går fint i gear, men trækker MEGET svagt!
    Er det stadig brændstoffiltrene der laver balladen?

    Motoren lyder helt normalt. Synes ikke jeg kan spotte nogen utætheder.

    Jeg skal lige tilføje, at det er opstået over 2-3 minutter.

    PS. Brændstoffilter er skiftet d. 29.9.16. Hos Gørløse. Sammen med olieskift. Det fremgår ihvertfald af det lille mobil 1 papkort.

    PPS. Er det normalt at det lille for-filter ikke er helt fyldt med brændstof ?

    Modtager meget gerne flere svar.

    Tak.
     
    Sidst redigeret: 21 Oktober 2017
  4. Thrane

    Thrane Member

    Joined:
    6 August 2012
    Indlæg:
    189
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Location:
    DK
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    Audi A6 C7
    Km:
    172000
    Årgang:
    2015
    Følgende er efterset:
    1. Brændstoffilter og forfilter ser fejlfrie ud.
    2. N.b Filter i tank er ikke tjekket.
    3. Ingen utætheder at spore nogen steder på bilen.
    4. Alle sikringer er ok.
    5. Der er ikke noget der er gået løs i form af kasse til luftfilter og lignende.
    6. Motoren går fint ved tomgang og gas.
    7. Tilsyneladende ingen fejl på gearkasse.
    8. Motor starter som den skal både ved kold og varm.

    NB den hugger ikke ved start som jeg skrev tidligere.

    Jeg håber på svar tak.
     
    Sidst redigeret: 22 Oktober 2017
  5. Thrane

    Thrane Member

    Joined:
    6 August 2012
    Indlæg:
    189
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Location:
    DK
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    Audi A6 C7
    Km:
    172000
    Årgang:
    2015
    UPDATE
    jeg har opdaget at den lækker en rødlig olie under motorens dækplade. Olien lugter nærmest som en alm. Smøreolie.
    Hvad kan det være ?
     
  6. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Lyder som gearolie - kan selvfølgelig være servoolie, og dermed et helt andet problem.

    Men er sandsynligvis et tæret metalrør til gearolie under køleren. Koster ca. 700,- hos Hessel, og husk spændebånd til under køler. Kan selvfølgelig også være et af de fleksible rør eller en af pakningerne. Mit eget røg i foråret - jeg bemærkede det kun ved en sydelyd fra fronten, når bilen blev slukket. Det var resttryk i olien som blev sprøjtet ud af et knappenåls-hul.
     
  7. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Check om det ikke er dette rør, som er blevet utæt, f.eks. der hvor det er spændt fast i et spændebånd under køleren. Det er godt nok til en 260'er, men måske det er samme rør (og ja, mit er ikke skiftet endnu, da bilen er sat til opbevaring).

    Forhåbentligt er det "bare" det - det er nemt at ordne.
     

    Attached Files:

  8. Thrane

    Thrane Member

    Joined:
    6 August 2012
    Indlæg:
    189
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Location:
    DK
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    Audi A6 C7
    Km:
    172000
    Årgang:
    2015
    Tak for dine indlæg.
    Og det er så årsagen til at bilen ikke trækker så godt ?
     
  9. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Det kan jeg ikke sige - min trak fint, men hullet var også ultra lille, så den havde måske kun tabt en kvart liter gearolie, da jeg opdagede det. Men det er afsindigt svært at opdage på oliepinden, da der ingen markering er ved 20 grader - og den smule er ikke nem at se ved ca. 10 mm under markering kold. Min kærestes Skoda er NOGET nemmere at checke olie på, kold som varm (der er flere markeringer) - så jeg forstår ikke helt at Mercedes ikke ændrer oliepinden. Senere modeller er der slet ikke nogen, så der er man helt fucked på de "servicefrie" udgaver).

    Det KAN også bare være servoolie... Og dermed et helt andet problem. Men servoolie lugter lidt skarpt i forhold til gear- og motorolie. Eller at dit olierør også er utæt, og at der er noget andet i vejen udover.
     
    Sidst redigeret: 22 Oktober 2017
  10. Thrane

    Thrane Member

    Joined:
    6 August 2012
    Indlæg:
    189
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Location:
    DK
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    Audi A6 C7
    Km:
    172000
    Årgang:
    2015
    Tak for svar.
    I morgen skal jeg lige have checket gearolie teorien.
    Alle andre væsker/olier synes udelukket.
     
  11. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    De 2 klare brændstofslanger, som går til og fra rækkepumpen.. Start motoren og lys med en lygte gennem slangerne.
    Der må ikke være noget luft i brændstofsystemet, som slet ingen luft!! ingen små bobler eller lign.
     
  12. Thrane

    Thrane Member

    Joined:
    6 August 2012
    Indlæg:
    189
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Location:
    DK
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    Audi A6 C7
    Km:
    172000
    Årgang:
    2015
    Tak for svar.
    Dette har jeg tjekket. Ingen bobler.
    Problemet må henledes til den olie den nu er begyndt at tabe. Som nævnt ikke motorolie.
     
  13. Thrane

    Thrane Member

    Joined:
    6 August 2012
    Indlæg:
    189
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Location:
    DK
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    Audi A6 C7
    Km:
    172000
    Årgang:
    2015
    Opdatering.
    Der er ikke længere gearolie på bilen.
    Den må have smidt det af. Jeg har heldigvis kun kørt Ca 2 km fra symptomerne opstod, og indtil bilen igen holdt stille.
    Jeg kan med garanti sige at den ikke har kørt mere end samlet Ca 30 km.

    Den hænger lidt oliedryp under selve bilen. Faktisk lige nede under gearstangen. Måske 20 cm længere i retning af motor.
    Det føromtalte oliespild under motor, må have vandret frem, i kraft af, at bilen er en smule sænket foran.
     
    Sidst redigeret: 23 Oktober 2017
  14. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Der er ikke længere gearolie på bilen. Det er ikke godt !!! evt rør til køler fra auto gear?
     
  15. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
  16. Thrane

    Thrane Member

    Joined:
    6 August 2012
    Indlæg:
    189
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Location:
    DK
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    Audi A6 C7
    Km:
    172000
    Årgang:
    2015
    Hej igen
    jeg skal have lavet bilen. Jeg er 99 % sikker på at man skal have bilen på lift.
    Det udløser følgende spørgsmål.
    1). Hvem kan transportere bilen fra Nykøbing F. til X værksted. (Dette forudsat at jeg ikke har vejhjælpsabbonnement).
    2). Er her nogen som kan, eller kender nogen der vil påtage sig opgaven?
     
  17. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Først og fremmest... selvfølgelig er det ikke godt at gearkassen har manglet olie, MEN... jeg mindes noget om at den kan tåle at blive bugseret 50 (eller 80?) km, uden startet motor og dermed olietryk i gearkassen. Noget andet er selvfølgelig om koblingen/koblingerne/bremsebånd har taget skade ved at de ikke har kørt vådt, men det kan jo hurtigt konstateres, ved at hælde olie på igen. Men det understreger vigtigheden af ALTID at checke gearkasseolien i ny og næ, og ved problemer. Der er desværre ingen advarsel i bilen, når trykket tabes i gearkassen - hvilket er underligt, når alt andet er så gennemkonstrueret på modellen.

    Men det er noget som er relativt nemt at ordne, hvis det kun er pakningerne på gearkassen, eller måske en flækket fleksibel slange. Den skal bare løftes op foran på nogle bukke, men det er selvfølgelig nemmere på en lift. Og så bliver det også superlækkert, idet man kan inspicere bilen underneden samtidig. Desværre er rørene lidt pebrede - jeg mindes noget om ca. 2000,- for dem alle, men kan tage fejl.

    Det korte er - hvis du har mod på det, er det en relativ nem operation at skifte rørene selv. Blot man efterkontrollerer oliestanden bagefter.
     
  18. Thrane

    Thrane Member

    Joined:
    6 August 2012
    Indlæg:
    189
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Location:
    DK
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    Audi A6 C7
    Km:
    172000
    Årgang:
    2015
    Hvis nu det var lovligt at trække én bil med anden, kan man så ikke køre den stille og roligt med tændt motor i N stilling?
    skal 400 meter til mekanikeren.

    Mange ting laver jeg gerne - men ikke undervognsarbejde hjemme på villavejen.
    Den skal jo undersøges ordentligt, samt afrenses mv.:)
     
    Sidst redigeret: 24 Oktober 2017
  19. sualc

    sualc Member

    Joined:
    19 September 2008
    Indlæg:
    506
    Likes Received:
    14
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Kattehale - Birkerød
    Ratings:
    +15 / 1
    Min bil::
    s204 c350 CDI
    Km:
    185
    Årgang:
    2012
    Hej Thrane.

    Jeg læser lige op fra Instruktionsbogen.......


    VOGNEN MED AUTOMATISK GEARKASSE.
    Bugsering af vognen er tilladt over en strækning på indtil 50 km. med gearvælgeren i stilling N og
    med en slæbefart på indtil 50 km/t uden at der er nogen risiko for at ødelægge gearkassen.

    Over længere strækninger eller med skade på gearkassen, må bugsering af bilen kun finde sted med
    hævet bagtøj eller med kardanakslen taget af ved flangen (ved bagakslen)


    Det er det som Mercedes foreskriver. Og det er med slukket motor.
    Og det er lovligt at selv trække bil efter bil over en kortere strækning.

    Med venlig hilsen

    Claus
     
  20. Thrane

    Thrane Member

    Joined:
    6 August 2012
    Indlæg:
    189
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Location:
    DK
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    Audi A6 C7
    Km:
    172000
    Årgang:
    2015
    Fedt. Tak for svar.

    :)
     
    Sidst redigeret: 24 Oktober 2017

Del denne side