Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

230 E motor vs 220 E motor & låseproblem

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af buller, 5 December 2015.

  1. buller

    buller New Member

    Joined:
    2 December 2015
    Indlæg:
    9
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    mercedes 230 e
    Km:
    260000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    ford ka
    Bil nr. 2 Km:
    63000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2014
    Hej alle mercedes ejere
    Har lige købt denne 230e auto 1990 for 15000kr har gået 260,000km dejlig bil :-D
    og har nogle ting som jeg håber i kan hjælpe mig med
    Først ved jeg ikke hvilket oktanbehov 2,3 motoren skal min have er 95 oktan nok eller skal den have 99oktan :?
    vil høre om 2,3 motoren er bedre end 2,2 motoren 2,3 er jo støbejern og alluminium og 2,2eren er ren alu
    2,2eren har også en bedre momentkurve end 2,3eren har
    der er vist de væsenlige forskelle på de to :-? så vidt jeg ved
    Er den nye 2,2 4ventilet så meget bedre end den gamle 2 ventilet 2,3 er
    ved at boring / slaglængde er ret forskellig på de 2 modeller
    jeg har selv en 2,3 model sedan med har set en 2,2 stcar 1994 og tænkte om det kunne være et godt bytte
    jeg har også et probelm med bagagerums låsen som ikke kan åbne nøgle-slisker er vandret hvilket skulle være årsagen til den ikke vil dreje /åbne, der snakkes om hydraglikslanger under bagsædet men jeg kan ikke få lirket bagsædet af
    de orange tappe sidder meget fast
    lige til sidst kan der være plads til 205 /60 profil på 16 tommer fælge uden de rammer skærmen foran,har nu 55 profil
    kan du evt hjælpe mig med mine spørgsmål
    på forehånd tak mvh kenn,c
     
  2. MB230E

    MB230E Member

    Joined:
    24 Juni 2007
    Indlæg:
    95
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    T203 C180
    Km:
    175.000
    Årgang:
    2006
    Tillykke med din 230E.
    Jeg har selv en årgang 1990 og har haft den siden 2003. Det er en fantastisk bil bluestar :)
    Oktan 95 er rigeligt.
    De andre forhold er jeg vist ikke den rigtige til at sige noget begavet om, men der er heldigvis andre yderst kompetente folk her på sitet :)
    Held og lykke med den.
     
  3. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Både 230eren og 220eren, er begge meget pålidelige og køre godt.

    Men 220eren altså m111 er med elektronisk indsprøjtning, variabel knast, luft masse måler og dobbelt overliggende knast. Så den yder mere, har en bedre motor gang, bredere moment kurve og køre længere på literen = man kan bare godt mærke det er en nyere motor.

    Jeg er lidt i tvivl om jeg har forstået dit spørgsmål rigtigt... Men det lyder som en dårlig låse cylinder
     
  4. buller

    buller New Member

    Joined:
    2 December 2015
    Indlæg:
    9
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    mercedes 230 e
    Km:
    260000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    ford ka
    Bil nr. 2 Km:
    63000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2014
    Hej alle svargivere
    Først tak for jeres svar
    jeg syntes det er et mærkeligt problem, for jeg kan godt trykke selve cylinderen ind men låsen vil bare ikke dreje,ved ikke om wd 40 kan bruges der snakkes om hydraulikslanger under bagsædet :-? men kan ikke få bagsødet løst
    Det med benzinen er jo dejligt så skal jeg ikke blande 99 med alm 95 oktan
    er der ellers noget jeg skal være opmærksom på med sådan en ældre bil,den er flot og stort set uden rust noget du ved er vigtigt den har ingen lyde eller andet og automatgearet kører også som det skal,syntes ikke der er nogen foreskel på E og Sport programmet som man kan vælge imellem
    jeg har set en 220E 1994 årgang til salg i søborg hvor der en en classic car mand som har den til salg, og vil ringe til han og høre på en prøvetur i den imellem jul og nytår hvis han har åbent,
    Det er en stcar med nakkestøtter på bagsædet og det har jeg ikke på min egen og kan vist ikke få det eftermonteret såvidt jeg ved,og så er der bedre plads til 3 mindre hunde som vi har
    tak for dine gode svar
    kenn,c
     
  5. lbe

    lbe Member

    Joined:
    29 August 2008
    Indlæg:
    550
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Hvalsø
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w201 2.0D
    Årgang:
    1986
    Slangerne under bagsædet er vacuum, ikke hydraulik.
    Men det er rigtigt nok at de har med centrallåsestytemet at gøre!
    Det lyder nu som djaabo siger mest som en syg låsecylinder: Selvom centrallåsen skulle have låst din bagklap, så skal du stadig kunne åbne den med nøglen!
    Det giver god mening at prøve med noget wd40 og se om du kan "massere" den i gang, ellers må den nok skiftes.
     
  6. puch72

    puch72 Member

    Joined:
    1 December 2013
    Indlæg:
    378
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +7 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    288000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej.
    Ang din auto gearkasse, E står for økonomi og S står ikke for sport men for
    standard, det vil sige at hvis du stiller den i S køre den lidt længere ud i gearene,
    og i E skifter den lidt hurtigere mellem gearene og ved ikke så høje omdrejninger.
     
  7. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    omvendt....Skifter hurtigere i S og strækker længere i gearerne i E.

    Mener Jeg
     
  8. buller

    buller New Member

    Joined:
    2 December 2015
    Indlæg:
    9
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    mercedes 230 e
    Km:
    260000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    ford ka
    Bil nr. 2 Km:
    63000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2014
    ok det giver mening,det er også nemmere med KICK DOWN i S indstilling
     
  9. Djarnis82

    Djarnis82 Active Member

    Joined:
    5 Oktober 2013
    Indlæg:
    905
    Likes Received:
    64
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +65 / 0
    Min bil::
    230TE
    Km:
    360
    Årgang:
    1992
    Det giver vel mere mening, at den skifter hurtigere i E, for at holde omdrejningerne nede og derved spare brændstof. Kombineret med start i 2.
     
  10. buller

    buller New Member

    Joined:
    2 December 2015
    Indlæg:
    9
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    mercedes 230 e
    Km:
    260000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    ford ka
    Bil nr. 2 Km:
    63000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2014
     
  11. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jamen en M102 motor har været i produktion siden 70erne og har været pålidelig siden da.
    Den har de kendte fejl som tændings anlæg, dyser, ventilløftere, dårlig knast, benzinmængdefordeler o.s.v.

    M111 motoren er en 90er motor der også har sine kendte fejl. Krumtapsføler, tændspoler, gasspjældkabel, ledningsnet.

    Så begge motore har deres fejl, skulle man vælge en af de 2... Hvorfor så ikke den nyeste af dem, som har lidt nyere teknik, køre bedre, yder mere og køre længere på litteren.
     
  12. buller

    buller New Member

    Joined:
    2 December 2015
    Indlæg:
    9
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    mercedes 230 e
    Km:
    260000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    ford ka
    Bil nr. 2 Km:
    63000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2014
    Jeg kan kun give dig ret,220eren er en bedre motor
    jeg kommer nok forbi en dag for du skal se på det låsetøj i bagagerummet som ikke virker,og give mig en pris på en startspærre en 3 punks udgave, det kræver forsikringen ,men det bliver nok først i næste uge
    mvh kenn,c
     
  13. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    8) 8)
     
  14. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,485
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Har du kasko på en bil til kr. 15.000,- ???

    Læg pengene i skuffen og spar den kasko, det kan bedre betale sig.
     
  15. buller

    buller New Member

    Joined:
    2 December 2015
    Indlæg:
    9
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    mercedes 230 e
    Km:
    260000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    ford ka
    Bil nr. 2 Km:
    63000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2014
    Ja det lyder måske lidt overdrevet med den koster 3600kr om året og hvis den skal vurderes er den nok 40000kr værd ifølge den alm pris
     
  16. puch72

    puch72 Member

    Joined:
    1 December 2013
    Indlæg:
    378
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +7 / 0
    Min bil::
    230E
    Km:
    288000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Undskyld men jeg tror ikke at jeg er helt med, giver du kun 3600 kr om året
    med fuld kasko, hvor er du forsikret henne.
    Den anden ting er, har du købt en bil til 15000 kr som du mener er 40000 kr
    vær, det må sku siges at være en rimelig god handel hvis det er rigtigt
     
  17. buller

    buller New Member

    Joined:
    2 December 2015
    Indlæg:
    9
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    mercedes 230 e
    Km:
    260000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    ford ka
    Bil nr. 2 Km:
    63000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2014
    Hej puch
    måske lyder det nok lidt underligt,men fik en pæn bil til en god pris
    vil høre om der er nogle som ved hvor jeg kan få de stumper som hører til bagage rummet da den gamle plasctic manchet som holder hydraulik slangen på plads da den gamle er flækket og derfor ikke kan holde trykket som skal udløse låse mekanismen
     
  18. Jkj

    Jkj New Member

    Joined:
    27 September 2023
    Indlæg:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Vallensbæk
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300 TE 24V
    Km:
    400000
    Årgang:
    1992
    Nogen der kan fortælle mig hvor mange volt krumtapsføleren skal gi på en 300 24v
     

Del denne side