Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

190E starter fint, men går ud.

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af Nick201, 3 December 2021.

  1. Nick201

    Nick201 Member

    Joined:
    10 April 2012
    Indlæg:
    67
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    Mercedes w201 300E
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Opel Ascona 2,0i GT
    Bil nr. 2 Km:
    250000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    Hejsa. Jeg har kunne godt bruge et input fra en ekspert eller to;)
    Jeg roder med en gammel 190’er 2,0 8v som er meget svær at starte når det er koldt.
    Rettere sagt: den springer lige igen på 1000-1100 omdr. Og lyder sund, men dør efter 10-15 sekunder. Jeg har prøvet at tjekke Co’en når det sker og det er simpelthen fordi den ikke får nok at leve af. Co kommer lige op omkring 2,5% men falder hurtigt ned til 0,2-0,3%. Hvis man giver den noget gas og holder den igang kan man sagtens køre, og den kører helt perfekt når den er varm.
     
  2. F.Sander

    F.Sander Guest

    Ratings:
    +0 / 0
    Prøv at se denne video fra 'Die Autodoktoren' ang. Benzin tryk, selvom det kunne lyde som tomgangs fejl / defekt membran dåse (men ikke sikker på hvad system du har på den... ) ikke sikker på det hjælpe 100% med dit problem... meeen.... PS 'Die Autodoktoren' har super mange videoer med 'skæve' problmer som feks VW mærkeværksted ikke kan løse under 1000 vis af Euro.... mega god kanal.... og de har også videoer hvor de fortæller om deres fejl på kunde biler.

     
  3. Nick201

    Nick201 Member

    Joined:
    10 April 2012
    Indlæg:
    67
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    Mercedes w201 300E
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Opel Ascona 2,0i GT
    Bil nr. 2 Km:
    250000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    Der er mange guldkorn i videoen. Jeg har skaffet noget gammel OE materiale, så alt der vedrører brændstoftryk er testet. Når du skriver "membrandåse" mener du så den store gummefætter under indsugningen? Jeg har testet indsugningen for tæthed.
     
    • Dislike Dislike x 1
  4. Nick201

    Nick201 Member

    Joined:
    10 April 2012
    Indlæg:
    67
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    Mercedes w201 300E
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Opel Ascona 2,0i GT
    Bil nr. 2 Km:
    250000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1987
    og det er forresten en tysker fra 1992. uden kat, ,men med lambdasonde
     
  5. F.Sander

    F.Sander Guest

    Ratings:
    +0 / 0
    Måske jeg fejl på den og svarede lidt 'for hurtigt' vedr Membran dåse. Det er en indsprøjtnings model ik ?.. så kunne et bud være koldstarts dyse eller temp. Sensor (hvis nu den reg. For høj temp = tæt på drifts temp) - mit 'fjern' bud ville være at afmonter koldstarts dysen og se om der kommer en strint benzin.. Hvis ikke så skal du nok i gang med et multimeter og det er nok en længere forklaring (om det er koldstart eller temp Sensor)

    Jeg har kunnet rodet med det en gang på fatters' gamle 190r.. jeg husker det også som om jeg måtte bruge mere tid på at sætte mig ind i systemet end at lave det... gode gamle Merc'r... nogen gange er deres tekniske løsninger 'kunstfærdige' eller bare gode gamle 'analoge' løsninger... som vi stille og roligt glemmer lidt..
     

Del denne side