Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Sikringer

Emne i 'El-system' startet af Lasse, 8 December 2007.

  1. sualc

    sualc Member

    Joined:
    19 September 2008
    Indlæg:
    506
    Likes Received:
    14
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Kattehale - Birkerød
    Ratings:
    +15 / 1
    Min bil::
    s204 c350 CDI
    Km:
    185
    Årgang:
    2012
    Øv... Det fatter jeg ikke en skid af :|
    Sidst jeg var hos Gørløse bildte de mig ind at det havde de aldrig set, nok hørt om dem, men ikke set dem...

    Nå... men velkommen til 124forum, thulle :yes: Du kunne nu godt have meldt dig ind noget før :)

    Med venlig hilsen...

    Claus...
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Lige en indskydelse, man skal ikke bade sine sikringer ind i Wd40, det er jo ikke det smarteste sted at placere brændbart olie hvor der er mulighed for ir og opglødning af metal.
    Brug silikone, det er vand og fugt afvisende + at det ikke brænder.
     
  3. bachko74

    bachko74 New Member

    Joined:
    3 August 2010
    Indlæg:
    497
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Vendsyssel
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S240
    Km:
    148000
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2:
    XV 1100 Virago (mc)
    Bil nr. 2 Km:
    56000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Øh..... skal jeg så bare håbe, at mine ikke har problemer med at blive for varme??? for jeg har lige tømt en halv WD40 ud over hele sikringsboksen :cry:
    Der er heldigvis ikke nogle af mine sikringer, der viser tegn på at smelte eller blive "overvarme" men har jo heller ikke kørt om vinteren endnu :oh:
     
  4. SCHMATZ6400

    SCHMATZ6400 New Member

    Joined:
    24 November 2009
    Indlæg:
    71
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300E-24
    Km:
    274000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w201 2,0
    Bil nr. 2 Km:
    270000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1985

    Har akkurat samme problem med min 300E-24.
    Fandt du ud af hvad der var galt ?
    Min gider slet ikke starte efter den sprang :eek:
     
  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det i gør er at afmontere det udstyr som sider i forbindelse med sikring 9, et styk ad gangen og når når den så ikke springer mere har i fundet syndren, hvis den stadig springer så er i ude i noget lednings kortslutning og den er straks værre, men afmonter sikrings boksen og vrid den op så i kan se hvad der foregår neden under den, der er somme tider gevinst. ;)
     
  6. SCHMATZ6400

    SCHMATZ6400 New Member

    Joined:
    24 November 2009
    Indlæg:
    71
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300E-24
    Km:
    274000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w201 2,0
    Bil nr. 2 Km:
    270000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1985
    Hej brabus. Afmontere sikringsboksen i morgen. Det er helt sikkert noget galt. Når jeg sætter sikringen i igen springer den ikke, men til gengæld slår tændingen til ( benzin pumpe, lamper i speedometer lyser. Selvom jeg ikke engang har nøglen i tændingslåsen :eek: :drunk:
     
  7. DaGosh

    DaGosh New Member

    Joined:
    25 Marts 2012
    Indlæg:
    38
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250 TD aut.
    Km:
    734000
    Årgang:
    98
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg køber sq også ny sikringer.. mange tak for en fed sidr og gode råd..
     
  8. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ok. Lyder måske som din tændingslås der ikke virker eller bundstykket i den. Tror ikke helt sikrings boksen vil kunne give dig den fejl

    Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
     
  9. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Gammel tråd men vigtig nok og hive frem i lyset omkring WD40 at det IKKE er et smøre produkt men rent faktisk et afrenset produkt der fjerner og opløser fedt og skidt. Det helt rigtige at bruge er faktisk kontaktrens fordi det ikke efterlader en hinde af hverken olie silikone eller andre uønskede kemikalier på de dele der skal overføre en elektrisk strøm. Bremserens er godt det samme som kontaktrens så det kan sagtens bruges hvis man lige har det og stå

    Man kan evt. Bruge en vatpind eller klud til at tørre snavs og gammel ir og skidt af med og så bare på med de nye sikringer, så har man den bedste elektriske forbindelse som er en forudsætning for der ikke opstår varme eller dårlige forbindelser.

    Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
    [​IMG]
     
    Sidst redigeret: 1 Maj 2017

Del denne side