Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

De rigtige sikringer købes nu her

Emne i 'El-system' startet af BRABUS, 16 April 2017.

  1. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Så lige T-Hansen har fået et sikrings sortiment med vores sikringer og endog i det rigtige materiale kobber/messing og ikke i jern/alu der korrodere.

    Jeg har lige et suverænt eksempel fra min egen hvor jeg ikke havde fået skiftet dem alle. Så man virkelig kan se forskellen og problemet med den kemiske korrosion der opstår.
    Se sikring 13 og 14 specielt i toppen hvor de korrodere kemisk mod messing holderen og se sikring 15 og 16 hvor de er af samme metal og ingen korrosion overhoved har :)
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]

    Sendt fra min LON-L29 raket med Tapatalk
     
    Sidst redigeret: 16 April 2017
  2. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Jeg tror det enten er rent messing, eller en messingbelægning. Ihvertfald har jeg haft de sikringer i lang tid - og uden ir i boksen. Så jeg tror de er gode nok. :)

    Så for en gangs skyld er der thumps-up til et produkt fra T-hansen. :-D

    ... og hovedrysten over den tidligere ejer. Jeg endte med at skifte en del af mine sikringer grundet det var alu-sikringer, men andre var også den forkerte størrelse. Men alt var korrekt bagefter. :)
     
  3. AMB

    AMB Member

    Joined:
    10 April 2011
    Indlæg:
    357
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    7400 Herning
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E-24V 3.4 AMG
    Km:
    213000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    E500
    Bil nr. 2 Km:
    293221
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Husk på at de skal keramiske og ikke plastik! Mercedes frasagde sig garantien på ledningsnettet hvis der var brugt plastik sikringer ;-)
     
  4. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Jeg mener at de er keramiske - jeg undrede mig ihvertfald over materialet. Ellers vil jeg til hver en tid vælge en plast/kobber frem for en alu/keramik, som giver andre problemer på sigt.

    Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk
     
  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    I dag finder du dem ikke i keramik ganske enkelt. Og dem i pvc plast kan tåle varmen og benævnes også keramik sikringer som set herover på. Mit billede. Og udsagnet fra Mercedes bygger på at varme sikringer i plastik kan smelte og det kan keramik ikke. Men det skulle de have tænkt over inden de selv valgte og bygge selve sikringes boksen i plastik hvor klem holderen er befæstet så specielt kabine blæser sikringen smelter sig ned gennem holderen Uden at man ser plastikken i selve sikringen lider samme skade. Og den garanti kan vi ikke bruge til noget i dag anyway. Men det klart vigtigere at få valgt de rigtige metaller i sikringer end det metallet er fæstnet til. Fordi det KUN med dårlige forbindelser man skaber modstand som er grobunden for en afsætte effekt der vil udvikle varme.

    Så ud med Alle sikringer.
    Fjern evt. Ir belægninger og snavs fra messing klemmerne og eller brug kontakt rens.
    Tryk klemmerne "lidt" sammen så de klæmmer "mere stramt"
    I sæt nye sikringer med samme farve metal "kobbet/mesing" som klemmerne.
    Og drej dem lidt rundt i holderen når de er monteret så man sikre sig god elektrisk forbindelse.

    Så er man godt kørende i mange år frem uden bøvl med det. :)

    Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
     

Del denne side