Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

300D 218hk?

Emne i 'Tekniske data' startet af JesperA, 21 Marts 2017.

  1. JesperA

    JesperA New Member

    Joined:
    31 Januar 2015
    Indlæg:
    11
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Brande
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    W124 300D
    Km:
    350000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg har lige opdaget at min donorbil (86' 300D) ifølge registrringsattesten har 160kw/218hk, det er jo nok en tastefejl, da det er en 124.130 motor. Men spørgsmålet er om det kan lade sig gøre at vride 218+ HK ud af den? (+20%)
    Og vil det i så fald være lovligt? Det står jo på attesten? I så fald er min plan er at tage en 300TD og putte i, og så skrue op for trykket og oliemængden
     
  2. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Det vil i hvert fald ikke være lovligt at ændre på tryk og mængde på TD'eren, idet du laver konstruktive ændringer på den, uanset kw-effekt på registreringsattest. Ellers skal der fuld dokumentation til synsmanden for at lovliggøre det. Om det så er lovligt at ændre den til en TD, kan jeg ikke svare på.

    I øvrigt er man selv ansvarlig for fejl på registreringsattesten, og ikke SKAT. Jeg har set mange fejl på registreringsattester efter at told røg ud til synsstederne. Jeg ved ikke om synsmænd generelt ikke ved hvad de laver, men det er helt galt nogle gange. Min egen motorcykel blev toldet og motornummeret blev sat ind som stelnummer - det gav mig alverdens problemer ved køb og efterfølgende syn, selvom jeg selvfølgelig selv burde have været opmærksom på det, da jeg fik papirerne. Det er noget med at bevise at den ikke er stjålet i hjemlandet, skriftlig udtalelse fra Kawasaki-importøren vedr. sammenhæng mellem motornummer og stelnummer (på en 29 år gammel motorcykel), og en venlig dame hos SKAT plus det samme hos synshallen. Alt sammen fordi en gut i en synshal i Vejle som tilfældigvis er godkendt toldsted, ikke aner forskellen mellem motornummer og stelnummer - og derfor mistede min motorcykel pludselig identiteten et sted mellem Tyskland og Danmark.
     

Del denne side