Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.
  1. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Ville bare lige dele et hygge project med jer her.

    En E420, som der har fået ilagt en 5.0 motor. Sports udstødning system og nu også en piggyback, så man selv kan rykke på tænding, indsprøjtnings tiden og lambda tal som man lyster.

    Næste project bliver en 3K stall konverter og måske hvis kunden skal gøre det ultimativt, så et Qualtec bagtøj og Toyo R888 bagdæk.

    God jul og godt nytår her fra:)
     

    Attached Files:

  2. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Shit, jeg må snart se at få taget mig sammen og få gang i mine projekter, det er jo fuldstændig som dette, blot med 722.6 gearkasse også.

    Når nu I andre leder efter det bagtøj der, så hedder det Quaife.

    Her er link til E 420 diff, klik her
     
  3. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    tænkte nok at jeg ikke fik stavet det rigtigt:)

    Men første step for at få den til at stå fast, er nogle r888 dæk. er næsten sikker på at de burde kunne klare opgaven med den nuværende motor effekt.;bana
     
  4. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Har prøvet at finde stall converter til min SL. Glæder mig til at få fundet en, så det kan blive afprøvet :)


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  5. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    det er også nogle jeg får special fremstillet på bestilling.
     
  6. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Den 400E jeg prøvede på Fyn med en E60 Motor og helt almindelige hjul og gummier på. kunne jeg lave stående start med HELT uden den brugte ASR og den yder nok en del mere bund fra start end dette setop vil jeg gætte på?
    Men enkelte gange kom lampen ganske kort uden den store regulering anyway, og den havde jo som bekendt almindelige w124 skærme så ingen 500 brede hjul eller lign.
    Det vidner bare om hvor vigtig undervognen er i forhold til dæk der om man vælger 888 dæk ikke giver noget nær det samme man kan hente på en korrekt velspildene undervogn :)
     
  7. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Er det den E400 med Lorinser motoren?
    Lavede swappede for et par år siden, hvis det er den samme?

    Men ja, undervognen er selvfølgelig alt for Omega. Dog ville jeg sige at hvis man har en E60 med high stall converter, så er r888 dæk ikke nok!! Så skal der også spær på.
     
  8. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Nej det var en hvid nyimportetet VÄTH med VÄTH bremser også osv.
    Manden der importeret den skulle blot bruge motoren til sin SLer så han skilte bilen ad og solgte den i stumper mener jeg.
    Men fuck den motor kørte godt. Og havde det samme brutale ryk fra bunden af som min egen Brabus har modsat de alm. Motorer 300-24 og 500 der begge lige skal tænke lidt inden de rykker til.
    Og den fortsatte bare trods man kørte 160 og lavede kickdown blev man bare kastet tilbage i sædet med hidsighed.
    Og den mindede på så mange områder om måden min egen BRABUS var sat op på og måden afsættet bare blev til massere af kræfter til fremdrift og ikke til slatten hjulspin. Den ekstra lange gearing V8erne har til næsten 90 gør dog også sit til det ikke bliver til så mange kræfter ude på hjulene i 1 gear. Hvor min egen virker lige så kvik og frisk som E60eren i afsæt og acceleration fordi mit 1 gear er så dejligt lavt og kun går til 60 samt den lavere vægt min har ,hvor 500E bliver sat af og E 60 nok følger med, omend ikke stikker lidt af så. Men dét er fedt at kunne overføre sine hypper, meget mere end at kunne lave en brænder synes jeg :)
     

    Attached Files:

    Sidst redigeret: 7 Januar 2017
  9. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    vad er High stall converter ? Er det ikke bare en hvor trykket er mindre så indgrebet sker ved højere omdrejninger?
     
  10. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    nej det er noget mere teknisk end det. men hvis du er nysgerrige omkring det, ville jeg sige at YouTube kan nok forklare det bedre end jeg kan her. Men i bund og grund, øger man momentet fra start af. man kan godt sammenligne det med at få et par ekstra gear,

     
    Sidst redigeret: 8 Januar 2017

Del denne side