Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

alarm på en 1987 w124 300 ce

Emne i 'El-system' startet af Lars Rix, 19 December 2016.

  1. Lars Rix

    Lars Rix Member

    Joined:
    13 August 2016
    Indlæg:
    45
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Horsens
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    230 clk kompressor
    Km:
    280000
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2:
    Ford s-Max
    Bil nr. 2 Km:
    240000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    min bil kan ikke starte og jeg er næsten sikker på det er den gamle ungo alarm der er problemet.
    hvordan kan jeg nemt koble den fra, jeg har set på nettet at der er en computer i passager siden under gulvet hvor man kan slå den fra, er der nogen der har prøvet det?
    Den startede fint da den skulle til maler men da den skulle retur kunne maleren ikke starte den, starteren køre fint men den får ingen benzin og det er der jeg tror at alarmen blokere for benzin pumpen.
     
  2. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    der sidder nok en strømtyv et sted på ledningerne, men lige præcis hvor den er placeret er der nok ikke nogen der kan svare på ud over dem der monterede alarmen i tidernes morgen, du skal nok overveje om du er villig til betale det som det koster at få den fjernet korrekt kontra de potentielle frustrationer det vil give hvis man køre rundt med defekt startspærre og en bil der ikke vil starte i ny og næ...
     
  3. Lars Rix

    Lars Rix Member

    Joined:
    13 August 2016
    Indlæg:
    45
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Horsens
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    230 clk kompressor
    Km:
    280000
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2:
    Ford s-Max
    Bil nr. 2 Km:
    240000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Nogen der kan koble den fra og hvad skal det kostebmw_go_away
     
  4. Bilglad

    Bilglad Active Member

    Joined:
    30 Juni 2011
    Indlæg:
    2,068
    Likes Received:
    16
    Trophy Points:
    38
    Location:
    København K
    Ratings:
    +19 / 0
    Min bil::
    W210 300 Turbodiesel
    Km:
    600000
    Årgang:
    1998
    Mig selv eller JTC herindefra kan lave det, JTC har speciale i EL så vidt jeg er orienteret - det er svært at give en helt nøjagtig pris da man ikke på forhånd kan forudsige hvordan systemet er lavet og hvor meget tid det vil kræve at fjerne det,men et slag på tasken så er der vel hurtigt brugt en 4-5 timers arbejdsløn + det løse hvis det skal loddes pænt sammen igen og ledninger føres som de sad originalt...
     
  5. Lars Rix

    Lars Rix Member

    Joined:
    13 August 2016
    Indlæg:
    45
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Horsens
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    230 clk kompressor
    Km:
    280000
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2:
    Ford s-Max
    Bil nr. 2 Km:
    240000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    ok så det er altså ikke bare lige at klippe ledningerne som jeg havde håbet;aargh så må jeg jo på udkig i det østjyske for at finde en der kan gøre det.
     
  6. Jan Guldager

    Jan Guldager Member

    Joined:
    21 Oktober 2016
    Indlæg:
    78
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Horsens
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    250D
    Km:
    240000
    Årgang:
    1988
  7. Lars Rix

    Lars Rix Member

    Joined:
    13 August 2016
    Indlæg:
    45
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Horsens
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    230 clk kompressor
    Km:
    280000
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2:
    Ford s-Max
    Bil nr. 2 Km:
    240000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Hej
    ER der en tæt på Horsens der kan frakoble/ afmontere en ungo alarm?
    Lars
     
  8. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    Find boksen - følg ledningerne - der hvor de er koblet ind på ledningsnettet, der skal det afkobles og ledningerne evt. repareres.

    Der er desværre ingen hurtig løsning på dette, det er blot at gå langsomt og slavisk frem. Den originale ledning til centrallåsens pumpe kan være klippet over nogle gange, for at det så kun er fjernbetjeningen som fungerer. Ligeledes kan ledninger til benzinpumpe og tænding være klippet over (som på min med min gamle Cobra 823), således at alarmen leverer spænding til de dele. Hvis dette er gjort på din, så skal ledningerne samles igen. Hvis de er koblet ind med strømtyv (læs = amatør), skal ledningen kontrolleres (evt. loddes) og beskyttes med krympeflex eller tape.

    Alternativt kan du købe en ny alarm/startspærre, og splejse ind i den gamle alarms ledningsnet. Det er nogle gange nemmere, end at fjerne den helt - forudsat at det ikke er de forp..... strømtyve, hvor fugten har gået i dem, og ødelagt ledningen. ;)

    Det kan også bare være det, og så er det relativt nemt at fixe - forudsat at du kan finde dem! Brug loddesamlere - 1000 gange bedre end en ny strømtyv, hvis det er den vej, du går... Jeg har set mange der har monteret ekstralygter på deres biler, og to-tre år efter virker hverken forlys eller ekstralygter, fordi der er gået fugt og salt i ledningerne, hvor strømtyvene er sat i (gerne ude lige ved lygten, hvor fugten rigtigt har frit spil). Det bedste er og bliver en lodning, og efterfølgende krympeflex - som Bilglad skriver.



    (eksempel herunder)

    https://www.thansen.dk/scooter-knal...tledning-rod-1-stk./n-244524285/pn-244524253/
     
    Sidst redigeret: 1 Maj 2017
  9. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    "Når alarmen er tilkoblet, sørger alarmen for at motoren ikke kan startes af uvedkommende. Ungo motorblokering udføres på sådan en måde, at den umuligt kan være årsag til motorstop eller udsæt på nogen måde"

    ?.. hvordan det. Eneste måde jeg kan få mening i den sætning, er at alarmen er lavet til at slutte tænding og pumper ved fejl. Hvis det er et relæ som slutter strømmen til pumpen og tændingen når relæet afkobles, så bør bilen også kunne starte hvis der f.eks. INGEN spænding er til alarmen. Omvendt kan alarmen være årsag til masser af fejl, da alarmen SKAL virke for at starte bilen, men så passer ovenstående sætning jo ikke. Det giver ingen mening, for det er da på ingen måde sikkert - så er det bare at finde enheden (som regel i instrumentbordet et sted) og måle sig frem til plus-ledningen blandt de sorte ledninger - voilá... stjålet bil. Min Cobra slutter spænding til pumpe og tænding, hvis der er spænding TIL alarmen, hvilket gør det en del mere besværligt. Men det gør så også at hvis startspærren ikke virker, så er det sur røv! Mon ikke ovenstående er en gang salgsgas, og ansvarsfraskrivelse, og at den har samme virkemåde som min Cobra? hmm_
     
    Sidst redigeret: 1 Maj 2017
  10. Lars Rix

    Lars Rix Member

    Joined:
    13 August 2016
    Indlæg:
    45
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Horsens
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    230 clk kompressor
    Km:
    280000
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2:
    Ford s-Max
    Bil nr. 2 Km:
    240000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Hej Eddie
    Tak for svaret. Mit problem er at fjernbetjeningen er så slidt efterhånden at jeg skal krydse fingre hver gang den skal startes, det er pisse irriterende for at sige det mildt og det er derfor at jeg bare vil have det lort ud af min bil:mad:
     
  11. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det er sjovt du nævner dette, jeg har lige ledes set rigtig mange alarmer af både kina og ok mærker være lavet så du sådan set blot kan hive samtlige stik fra boksen OG SÅ KAN DU STARTE BILEN :gasp: total idiotisk, men hele iden går ud på at boksen er skjult og at tyven derfor aldrig vil kunne gå ad den vej for at stjæle bilen. hoho...
    Men andre godkendte starts spærre af dyre mærker har jeg set lavet på en sådan måde at relæerne skal være i deres aktiveret tilstand for at bilen kan køre, dvs. når relæerne giver op en dag, så kan lortet ikke starte og det er NØJAGTIGT det jeg tror der er sagen her, fordi ellers ville den kunne gå ud under kørslen hvis vi er ude i dårlige forbindelser, men et relæ der hænger eller er træt vil ikke give op når det først er aktiveret, så vil det være aktiveret indtil det afbrydes og så måske ved næste start vælge og være "for trægt" til at kunne trækkes. kulde og varme har også noget at sige.

    Så det er logik i min bog og erfaring at det er sådan en fejlkilde der er tale om her, et relæ der simpelt hen ikke kan trække mere (er træt)
    Havde han boet her på øen kunne jeg også kikke på det, men sådan er der så meget :)
     
  12. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Så det er simpelthen et spørgsmål om du ikke kan koble alarmen fra ???
    Så det jo en helt anden snak og har intet med alarmen i sig selv at gøre.
    Så skal du da bare få dig en ny fjern betjening, det er alm. at de skrider lidt i frekvens med tiden og så vil den ikke rigtig fange signalet så du kan slå alarmen fra. tjek hos Ungo eller hvem der har laet alarmen om du ikke kan få en ny Fjern betjening, det har jeg set masser af gange på ungo alarmer og mange gange sende de dig en ny uden beregning.

    Ved ikke hvor gammel den er, men her finder du en ny fjern betjening og så er du redet fra en kæmpe udredning af alarm udstalering :)

    http://www.net-import.dk/shop/ungo-fjernbetjening-516p.html
     
  13. Lars Rix

    Lars Rix Member

    Joined:
    13 August 2016
    Indlæg:
    45
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Horsens
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    230 clk kompressor
    Km:
    280000
    Årgang:
    1997
    Bil nr. 2:
    Ford s-Max
    Bil nr. 2 Km:
    240000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Brabus tak for svar, men den fjernbetjening du linker til er desværre udgået, men nu kommer der noget mærkeligt, jeg skiftede batteriet i fjernbetjeningen, det der var i var kun ca to måneder gammelt, men fra Harald Nyborg, men bare for at udelukke det og det virkede så godt at startspærren og alarmen ikke virker mere, med andre ord mit problem er løst;banamen det er sku da mystisk;cluenå men bare det fortsætter sådan så er alt jo som det skal være
     
  14. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Damn god fortælling og løsning, nemt og ting der skal virker fortsætter med at virke ude nat skulle rives ud af bilen. :)
     
  15. Eddie

    Eddie Active Member

    Joined:
    30 September 2014
    Indlæg:
    602
    Likes Received:
    34
    Trophy Points:
    28
    Ratings:
    +43 / 0
    Min bil::
    260E Sportline
    Km:
    452.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Mondeo mk3
    Bil nr. 2 Km:
    250.000
    men... så passer manualens ord vel meget godt så!!! :confused:

    "Ungo motorblokering udføres på sådan en måde, at den umuligt kan være årsag til motorstop eller udsæt på nogen måde" :D
     

Del denne side